Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes C63 AMG Coupe Black Series Väth V63: 756 koní a stovka za 3,6 s
1.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Společnost Väth neodolala ani v případě nejsilnějšího sériového Mercedesu C Coupe - 63 AMG Black Series dostala kompresor a výsledkem je 756 koní.
Německá tuningová firma Väth parafrázovala slogan jistého výrobce energetických nápojů a tvrdí, že dá vašemu vozu křídla. Zní to sice hezky, ale vzato doslovně by to asi moc dobrý nápad nebyl. C 63 AMG Coupe Black Series má totiž v jejich podání slušný potenciál ke vzlétnutí s razancí stíhačky. Se svým nizoučkým podvozkem a nízkoprofilovými pneumatikami by to ale bylo poněkud horší s přistáváním.
Úpravce od našich západních sousedů se náležitě předvedl již při přestavbě „obyčejného“ C 63 Coupe. Jeho zaměstnanci nainstalovali do motorového prostoru vozu nazvaného Väth V63 Supercharged mechanicky poháněný kompresor, čímž zvýšili výkon vidlicového osmiválce o objemu 6,2 litru z původních 457 na 680 koní a přizvedli točivý moment ze 600 na 850 newtonmetrů.
Normální člověk by patrně řekl „dost“, ve firmě Väth se nicméně domnívali, že by se ještě nějaké rezervy dali najít. A skutečně je objevili u nejvýkonnějšího provedení C Coupe Black Series. Tohle auto má v základu vysokootáčkový osmiválec s identickým objemem 6,2 l, výkon byl ale zvýšen na 517 koní. Další varianta V63 Supercharged ovšem posouvá hranici příčetnosti ještě o kus dál. C 63 AMG má po montáži kompresoru 756 koní.
To už stačí na akceleraci z místa na stovku za parádních 3,6 sekundy a maximální rychlost až 350 km/h, a tak není divu, že tachometr je cejchován do 400 km/h. Také zde se z důvodu uchování funkčnosti i při extrémním zacházení objevuje spousta nových chladičů, ale nemůže chybět ani přepracovaný software řídicí jednotky a zakázkový výfukový systém. Jen samotná úprava motoru vychází na 38 500 euro.
O další nemalé náklady se jistě postará stavitelný podvozek snižující světlou výšku o 20 až 65 mm a doplněný adaptivními tlumiči. Dvacítky kola s pneumatikami o rozměru 255/30 R20 vpředu a 295/25 R20 vzadu zde nejsou jen kvůli přenosu síly na silnici, ale mají i další důležité opodstatnění - musely se pod ně vejít brzdy s průměrem 405 mm na přední nápravě. K doplňkovému sortimentu patří černá mřížka bez hvězdy, sportovní volant s karbonem a mnoho dalších detailů, vyjmenovávat to ale všechno nebudeme, to podstatné již bylo popsáno.
6,2 V8 osazená kompresorem posílila z 517 na 756 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 3 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva