Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku

Máme pro vás nejpodrobnější možné představení nové bestie od AMG, C63 Coupe jménem Black Series. Přečtěte si o všem, co nabídne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku

25.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Máme pro vás nejpodrobnější možné představení nové bestie od AMG, C63 Coupe jménem Black Series. Přečtěte si o všem, co nabídne.

Zrod Mercedesu C63 AMG Coupe s označením Black Series sledujeme velmi bedlivě. Nejprve jsme vám již začátkem července přinesli špionážní fotky nemaskovaného vozu, abychom vám jej později s přispěním unikuvších oficiálních informací podrobněji představili. Toto představení jsme navíc na konci minulého týdne s únikem dalších informací oficiálních a snímků dále rozšířili tak, že obsahovalo všechny podstatné informace. Kompletní detaily jsme se ale od Mercedesu dozvěděli teprve o víkendu, v průběhu konání velké ceny Německa Formule 1 na Nürburgringu. A tak vám nyní přinášíme takřka dokonale podrobné představení tohoto modelu včetně všech fotografií, které automobilka zveřejnila. Pojďme na to.

V prvé řadě je třeba si říci, že Black Series je již 5 let synonymem pro to nejlepší, co automobilka Mercedes-Benz nabízí. Model C63 AMG Coupe s tímto označení vychází z dříve představeného „áemgéčkového” C Coupe, ale jde mnohem dále s důrazem na řidičské zážitky a minimum kompromisů. Modely AMG ostatně již po více než čtyři desetiletí symbolizují přenos zkušeností a technologií z motorsportu do sériových modelů a C63 AMG Coupe Black Series je toho příkladem. Brousí si tak zuby i na dosažení skvělých časů na Severní smyčce Nürburgringu.


Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 1 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 03Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 2 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 04Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 3 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 05

Vůz je typický svým rozšířením o 28 mm na každé straně karoserie vpředu a 42 mm vzadu pomocí značně poupravených blatníků vozidla. Je zde tedy prostor pro zvýšení stability vozidla v zatáčkách zvětšeným rozchodem kol a změnu vzhledu vozidla směrem k závodním speciálům Mercedesu pro DTM. Na předních blatnicích je pak pomocí loga „6,3“ jasně naznačeno, s čím máte tu čest - pod kapotou je exkluzivní atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru (jeho přesný objem je 6 208 cm3). Black Series reprezentuje také malý téměř neviditelný znak umístěný pod logem AMG na zádi vozidla.

Již zmíněný agregát v podobě atmosférického osmiválce se řadí se svými 517 koňmi (380 kW) a točivým momentem 620 Nm na absolutní špičku. Maximální výkon agregátu je dostupný v 6 800 otáčkách a maximální točivý moment je k dispozici o poznání níže, již ve 4 500 otáčkách. Tyto parametry dávají tušit, že motor bude táhnout jako býk opravdu od nízkých otáček. Některé z konkurenčních řešení, jako byl atmosférických desetiválec BMW, uměly stejný výkon vykouzlit z objemu rovných pěti litrů, potřebovaly k tomu ale pochopitelně vyšších otáček. Ostatně i motor Mercedesu resp. AMG by se svým výkonem mohl zamířit ještě výše, ve třídě C jej ale s ohledem na konkurenci pro ostatní vozy značky výše nepustí. I tak je jeho dynamika působivá - sprint z 0 na 100 km/h toto kupé zvládne za 4,2 sekundy a tento výkon ho posunuje jen těsně za nejrychlejší Mercedesem v podobě modelu SLS AMG.

Motor pod kódovým označením M156 byl speciálně upraven pro toto nové kupé a bylo využito i vylepšení některých klíčových součástí právě po vzoru SLS AMG. Aby agregát zvládl spolehlivě podávat zvýšený výkon, dostal navíc kované písty, ojnice a klikovou hřídel. Hmotnost „suchého” agregátu M156 činí velmi dobrých 196 kg. Optimalizace proběhly v případě atmosférického agregátu 6,3 také na straně olejového chlazení, kdy byla zvětšena chladicí plocha o rovných 50 %. Tato vylepšení by měla mít za následek zlepšení provozních vlastností vozu při velmi náročném vytížení při velmi ostré na závodním okruhu.

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 4 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 15Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 5 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 16Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 6 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 17

V případě AMG Black Series zde nenajdeme žádné technologie poplatné direktivám EU. Kombinovaná spotřeba není tím nejdůležitějším údajem, ale v tomto případě činí 12,2 litru benzinu na 100 km. Odpovídající emise CO2 jsou v tomto případě irelevantní ještě více, ale zmíníme si je alespoň pro pořádek: činí 286 g/km.

Skvělé řidičské zážitky zřejmě příliš nepodpoří povinná automatická převodovka AMG Speedshift MCT se 7 rychlostními stupni a nějvyšší rychlostí přeřazení 0,1 sekundy. Řidič bude mít k dispozici několik volitelných módů řazení převodovky včetně „Sport Plus” a „Manual”, kde bude rychlost řazení na právě úrovni zmiňovaných 100 milisekund.

Použité sportovní odpružení respektive tlumiče jsou zcela typické pro nasazení v motorsportu a AMG Black Series tedy nemůže chybět. Nepočítejte zde ovšem s komfortem na úrovni sériových Mercedesů. Rozšíření se krom karoserie nevyhnulo také rozchodu obou náprav. Vepředu doznalo rozšíření velikosti 40 mm a pro zadní nápravu platí 79 mm. V případě Black Series byly využity také výrazně tužší stabilizátory. Vše dohromady zajistí podle Mercedesu C63 AMG Coupe Black Series mimořádnou míru přilnavosti a stability.

Black Series C Coupe obouvá pneumatiky o rozměrech R19 255/35 vpředu a R19 285/30 vzadu. Rozměry disků jsou 9x19 placů pro přední nápravu a 9,5x19 pro nápravu zadní. Skoro by se slušelo říci, že zadní pneumatiky mají skoro limitní rozměry pro slušný přenos takového výkonu na povrch silnice. Na druhou stranu inženýři AMG jistě vědí, co dělají a bude velmi záležet na kvalitě obouvaných pneumatik, které v tomto případě nesou značku Continental a byly vytvořeny speciálně pro tento model. V rámci paketu Track navíc dostanete i i pneumatiky značky Dunlop s měkčí směsí (přesný model neznáme, ale patrně půjde o nějaké semi-slicky), které trakci zadní osy posunou o poznání dále.

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 7 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 21Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 8 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 19Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 9 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 20

Kola z lehkých slitin využívají stejnou technologii kování jaká je užita v případě superdrahého Mercedesu SLS AMG. Celková hmotnost disku je 11 kg, což je podstatně méně, než by bylo možné dosáhnout metodou konvenčního odlévání kola. Black Series C Coupe bude tak profitovat z menší neodpružené hmotnosti, což přispívá k lepším jízdním vlastnostem pomocí rychlejší odezvy pérování a přesnosti řízení. Disky jsou vyvedeny ve slušivé šedé metalíze, jež jim dodává punc exkluzivity.

Zadní diferenciál s možností úplného zavření poskytuje maximální možnou oporu pro přenos výkonu na zadní kola v případě ostré jízdy na okreskách nebo závodních okruzích. Naproti tomu ESP se třemi úrovněmi podrží řidiče v případě každodenního cestování v různých podmínkách. Volba módu ESP je velmi jednoduchá. Můžete jej mít naplno zapnuté, připravené zakročit při sebemenšímu náznaku přetáčivého smyku nebo jej ponechat v režimu „sportovního řízení“ pro dovádění v běžném v provozu. Poslední možností je ESP zcela deaktivovat pokud si troufáte a jste dostatečně zkušeným řidičem. Zajímavostí je také chlazení rozvodové skříně (součást paketu Track), což je ovšem známé také z jiných modelů AMG, u kterých se počítá s náročným víkendovým „závoděním“.

Brzdový systém AMG se skládá ze speciálních disků s vnitřním chlazením ze slitin využívaných v motosportu (víme, že se nejedná o keramiku) o velikosti 390 mm vpředu a 360 mm vzadu. Sílu pohonného ústrojí zde krotí šestipístkové třmeny pro přední brzdové kotouče a 4-pístové čelisti pro ty zadní. Celá čtveřice disků je samozřejmě vrtaná, aby se docílilo lepšího celkového chlazení brzdových kotoučů a předčasného vadnutí brzd. Počítejte ovšem s tím, že za jejich výměnu dáte po víkendovém řádění na okruhu opravdový balík.

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 10 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 10Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 11 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 12Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 12 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 15

Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series je navržen tak, aby vás ohromil i svým vzhledem. V předešlých odstavcích jsem narážel na DTM, kterému je vzhled velmi poplatný byť samozřejmě v trochu umírněnějším gardu. Vzadu zaujme velký černý difuzor ne nepodobný tomu na SLS AMG GT3. Vše doplňuje čtveřice mohutných chromovaných leštěných koncovek výfuku s dunivým barytonem, jak už bývá u AMG zvykem. Přední nárazník je naopak typický obrovskými nasávacími otvory vzduchu, které dodávají tomuto velmi agresivní vzhled. Celkově je kupé vzhled velmi agresivní a dynamický, radost pohledět.

V případě interiéru na vás dýchne atmosféra závodních speciálů, ale vše je samozřejmě řešeno s ohledem na dostatečný komfort. Standardem jsou skořepinová sedadla s bohatým polstrováním, která poskytnou dostatečnou oporu při ostrém okruhovém ježdění a dostatek komfortu v běžném provozu. Zadní sedadla jsou v případě Black Series C Coupe pouze na přání. Jejich absence samozřejmě snižuje hmotnost vozu a podtrhuje jeho podstatu. V interiéru bylo využito také speciálního polstrování pomocí materiálu z mikrovláken Dinamica (sic) v kombinaci s černou kůží a alcantarou.

Řidič má k dispozici sportovní volant AMG obšitý alcantarou v kombinaci a mikrovlákny Dinamica s pádly pro manuální volbu rychlostí převodovky AMG Speedshift MCT. Volat je zploštělý z vrchní i spodní strany, aby ještě více podtrhoval sportovnost AMG Black Series. Zda bude účelný, tedy zda řízení bude dostatečně ostré, aby vám toto zploštění při řízení spíše neházelo klacky pod nohy, to se teprve uvidí.

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 13 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 08Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 14 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 07Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 15 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 06

Palubní desce dominuje trojice kulatých ciferníků, kde patří otáčkoměr, rychloměr a ukazatel teploty vody a stavu paliva. V největším ze tří kulatých ciferníků je umístěn také malý TFT displej, který může ukazovat stav ESP, teplotu oleje nebo zařazení rychlostního stupně. Nejužitečnější informací bude bezesporu teplota oleje, která je stěžejní informací o tom, kdy už můžete svému AMG zatopit pod kotlem, aniž byste ohrozili jeho motor.

Stuttgartská novinka je krom svých úctyhodných výkonnostních parametrů vybavena standardními bezpečnostními prvky pro případ, že ne všechno půjde podle představ řidiče. K dispozici je pětice airbagů, předpínač bezpečnostních pásů, ABS, ESP, tempomat s technologií Speedtronic (variabilní omezovač rychlosti) a samozřejmě také poměrně důležitá kontrola tlaku v pneumatikách. Jak jste si jistě všimli, tak všechny tyto bezpečnostní systémy jsou standardem již velmi dlouhou dobu, což je ovšem v pořádku, protože AMG Black Series má být především divoké a zábavné auto s minimem elektroniky omezujícím řidiče v rozletu za hranice všedních automobilových zážitků.

Za luxusní výbavu zde platí audiosestava s měničem na 20 CD, dvojitým tunerem, barevným displejem, Bluetooth hands-free, USB rozhraním a 8 reproduktory. Samozřejmostí je také automatická klimatizace. Všechny tyto vymoženosti ukazují, že AMG Black Series spíše patří mezi hardcore GT než mezi polozávodní automobily. V ostrém kontrastu s předchozím tvrzením je příruční hasicí přístroj v kokpitu automobilu, který automobil v případě vznícení od motorové části nejspíše nezachrání, ale alespoň dá řidiči šanci.

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 16 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 23Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 17 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 22

Jako doplňky jsou pro C Coupe Black Series nabízeny díly z uhlíkových vláken, které jsou spíše estetického než funkčního rázu. Máme zde karbonové kryty zpětných zrcátek, lízátko předního nárazníku, vložku zadního difuzoru a zadní odtrhovou hranu kufru. V rámci paketu Aerodynamic si navíc můžete pořídit i karbonové prvky, které jsou pro změnu ryze funkční - jde o aerodynamické doplňky na předním nárazníku a pevné křídlo na víku kufru.

Mercedes-Benz C Coupe je automobilem dalšího desetiletí, takže se musíte smířit s vymoženostmi jako je bezklíčové startování a odemykání vozu nebo inteligentní světlomety, které svou intenzitu řídí podle aktuální rychlosti vozidla a jsou osvěcovat silnici až na vzdálenost 120 metrů. Na dálnici při vysokých rychlostech tedy budou logicky dodávat největší možný výkon a naopak ve městě při šouravém popojíždění výkon menší.

Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series je bezpochyby autem hodným obdivu a příjemnou změnou oproti modelům s nízkoobjemovými agregáty vybavenými dvěma (zatím) turbodmychadly. Black Series vypadá agresivně a má k dispozici sílu jednoho z nejlepších atmosférických osmiválců jaké kdy byly vyrobeny. Jednou možnou pihou na kráse je nemožnost zvolit manuální převodovku a nutnost spolehnout se sedmirychlostní převodovku AMG Speedshift MCT. Většina zákazníků by sice stejně zřejmě preferovala automat, Mercedes se tak ale zbytečně připravuje o zájem těch nejnáročnějších řidičů, pro které jsou podobné vozy také vytvářeny.

Oficiální odhalení tohoto kupé proběhlo v rámci víkendové Velké ceny Formule 1 na věhlasném Nürburgringu. Pokud máte dostatek financí, tak si můžete spěchat objednat Black Series C Coupe ke svému dealerovi Mercedesu již před Vánocemi toho roku s dodacím termín začátkem roku 2012. Cena již tak radostná není, neboť si Mercedes toto kupé cení na pěkných 115 430 Euro, což je v přepočtu téměř 2,8 milionu korun. Za radost z jednoho z posledních velkoobjemových moderních atmosférických agregátů to ale jistě stojí.

Kompletní galerie oficiálních snímků Mercedesu C63 AMG Coupe Black Series

Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 18 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 01Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 19 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 02Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 20 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 03Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 21 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 04Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 22 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 05Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 23 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 06Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 24 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 07Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 25 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 08Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 26 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 09Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 27 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 10Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 28 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 11Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 29 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 12Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 30 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 13Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 31 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 14Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 32 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 15Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 33 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 16Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 34 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 17Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 35 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 18Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 36 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 19Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 37 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 20Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 38 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 21Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 39 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 22Mercedes C63 AMG Coupe Black Series do posledního šroubku - 40 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 23

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.