Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nejmarnivější z Mercedesů může zajít ještě dál. Za 15 milionů přidá na luxusu i výkonu
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní off-road ve verzi od AMG nejde označit zrovna za skromný stroj. Máme ale pocit, že arabská klientela to uvidí trochu jinak. A i pro ni je tu novinka Aresu.
Dany Bahar proslul po létech strávených u Ferrari zejména jako šéf Lotusu. Z této pozice byl ale odejit poté, co měl zneužívat firemní finance. Vzduchem začaly létat milionové nároky obou stran a hrozby žalobami, nakonec však byla celá situace urovnána mimo soudní síň. Bahar následně založil tuningovou firmu Ares Design, která se již stihla podepsat pod extravagantnější Lamborghini Huracán či Rolls-Royce Ghost přepracovaný na SUV. Jeho posledním příspěvkem je přestavba Mercedesu G63 od AMG.
Právě na tuto čerstvě dokončenou kreaci se dnes zaměříme a stejně jako v případě těch předchozích nečekejte ani náznak skromnosti. Ta není vlastní ani „standardnímu” Mercedesu-AMG G63, natož pak verzi G65, stroj pojmenovaný Ares X-Raid ale zachází ve všech ohledech ještě o něco dál.
Platí to už v případě vzhledu, který jistě nebude po chuti každému. X-Raid standardní hranatou ocelovou karoserii mění za oblejší alternativu z uhlíkových vláken a hliníku. Ares se přitom v rámci vzhledu údajně inspiroval současnými vozy a koncepty třícípé hvězdy, jak moc jde toto pojetí dohromady s klasickým Géčkem ale posuďte sami.
Jen na změnu vizáže ovšem nedošlo. S použitím karbonu a hliníku je spojené také výrazné odlehčení, alespoň podle tvrzení úpravce. Hmotnost vozu má být nižší o podstatných 200 kg, opačným směrem zamířil výkon. Přeplňovaný 5,5litrový osmiválec byl naladěn na 760 koní, díky čemuž off-road zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h levou zadní. Výše ale kvůli bezpečnosti nezamíří.
Designové a karosářské práce provádí úpravce vlastními silami, posílení pohonné jednotky zadává externím firmám. O koho konkrétně jde, to Bahar nezmínil, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby osloven byl Brabus. V případě brzd je pak spolupracující firmou Brembo, jejíž kotouče se mohou skrývat až za 24palcovými litými koly (k mání jsou ale i ráfky menší velikosti).
Přesunout se můžeme do interiéru, kde sice na radikální změny nedošlo, luxusu ale citelně přibylo. Prohlédnout si tak můžeme daleko luxusnější čalounění, u kterého si každý zákazník může zvolit nejen různé barvy, ale také různé druhy materiálu. Vzadu najdeme dvě nezávislá křesla oddělená vyvýšenou centrální konzolí. Vše pak stejně jako v případě exteriéru završuje rozsáhlé použití karbonu.
Produkce se má odehrávat v nové továrně v italské Modeně s plochou 18 tisíc metrů čtverečných. Momentálně jsou však haly ve výstavbě, pro současné zájemce je výroba realizována u spřátelených společností. Mezi ně patří i německý úpravce Mcchip-DKR, se kterým Bahar spolupracuje také na výrobě Bentley Mulsanne Coupe. Právě k Baharovi tedy nejspíše zamíří rozpracovaný stroj, který jsme vám ukazovali nedávno.
Jak přitom někdejší šéf Lotusu dodává, se samotnou britskou značkou nehodlá s touto kreací soupeřit. Své kupé tedy bude vyrábět jen do té doby, dokud nevznikne oficiální produkt. To samé ostatně platí také o SUV Rolls-Royce, jež jsme zmiňovali v úvodu.
Dodat pak jen můžeme, že přesná cena X-Raidu nebyla zmíněna, bude se lišt kus od kusu. Pohybovat se ovšem má okolo 600 000 Eur (cca 15,4 mil. Kč), takže žádná láce. Cesta od sepsání smlouvy a specifikování jednotlivých detailů až po předání vozu pak má zabrat zhruba šest měsíců, v případě individuálních požadavků (možná je i úprava upravené karoserie) však bude delší.














Dany Bahar se pochlubil novým projektem X-Raid, za kterým se skrývá přepracovaný Mercedes-AMG G63
Mimo to nabízí i konverzi Bentley Mulsanne na kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 7 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 minutami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před hodinou
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 3 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 4 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
