Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho

8.9.2016 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Japonský roadster prošel dílnou britského úpravce. Výsledkem je nejen vyšší výkon, ale také sportovní podvozek či efektivnější brzdové ústrojí.

Mazda MX-5 je všeobecně považována za povedený roadster, který díky pohonu zadních kol nabízí velkou porci zábavy. Na druhou stranu, pod jeho kapotou se neskrývá výkonem překypujícími motory, což některé majitele vede k úpravám. Firma Flyin' Miata z amerického Colorada například rezignovala na hraní si se sériovými agregáty a čtyřválec rovnou nahradila obřím osmiválcem. Výsledkem je až 532 koní, nicméně také poměrně tučná cena.

Zoufat si ovšem nemusíte ani ve chvíli, kdy pocházíte z poněkud chudšího kraje. Stačí oslovit po stránce vzdálenosti mnohem bližší tuningovou firmu BBR z Velké Británie. Ta se úpravám japonského roadsteru věnuje již hezkých pár generací, přičemž pro tu nejnovější si již připravila kity s názvem 160, 175+ a 190, jež již svými názvy prozrazují, jaké změny lze především v motorovém prostoru očekávat.

Nově tu pak máme paket zvaný Super 200, pod kterým se skrývá instalace nové sací a výfukové vačky, nových pružin ventilů, nerezového výfuku, sportovnějšího sání a poladěné řídicí jednotky. Ta upravuje vstřikování, zapalování a časování, což souhrnně přináší na palubu 208 koní a 244 Nm točivého momentu namísto sériových 163 koní a 208 Nm.

Již tato modifikace zlepšuje sprint na stovku (respektive na 96 km/h) ze standardních 7,3 sekund na 5,65 s. Pro BBR to ale neznamená konečnou, dále je totiž v nabídce ještě paket Super 200+. Ten navrch přihazuje výfuk s lepší průchodností, což výkon zdvihá až na 216 koní. Ve srovnání se sérií ve vyšších otáčkách, vrchol točivého momentu 248 Nm ale o kousek spadl.

Jízdní dynamiku pro tuto variantu již BBR neuvádí, ceny ale ano - za paket Super 200 dáte 2 795 liber (cca 90 100 Kč), dodatečné úpravy výfukového potrubí pak vychází na dalších 890 GBP (28 700 Kč). Tím však vaše možnosti nekončí. Úpravce má v nabídce ještě sportovní podvozek (995 GBP/32 100 Kč), stabilizátor značky Eibach (312 GBP/10 100 Kč) a čtyřpístkové třmeny Wilwood (595 GBP/19 200 Kč). O grafických polepech se již firma nezmiňuje, možná je k celému paketu přihazuje jako bonus pro ty, kteří netouží po nenápadnosti...

Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 1 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 01Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 2 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 02Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 3 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 03Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 4 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 04Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 5 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 05Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 6 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 06
Mazda MX-5 upravená firmou BBR může produkovat až 216 koní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše