Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo

Němci si vzali do parády italský trojzubec, kterému nenadělili pouze vyšší výkon, ale také snížený podvozek a optimalizovaný bodykit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo

5.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci si vzali do parády italský trojzubec, kterému nenadělili pouze vyšší výkon, ale také snížený podvozek a optimalizovaný bodykit.

Pokud hledáte tuningového specialistu na italské vozy, pak německá společnost Novitec je tím pravým ořechovým. Vcelku pravidelně si totiž do parády bere vozy značek Lamborghini, Ferrari i Maserati. Na posledně zmiňovanou se zaměřila v rámci oddělení Tridente i nyní, přičemž po úpravách určených většímu sedanu Quattroporte tu máme modifikace pro jeho menšího kolegu Ghibli. Sáhnout budete moci nejen po kosmetických modifikacích, ale i těch mechanických, přičemž na vyšší výkon se může těšit benzinová i dieselová pohonná jednotka.

Začít bychom mohli právě úpravami motorového prostoru, jež jsou spojené především s novými mapami řídicí jednotky. Divit bychom se proto neměli ceně startující na 1 290 eurech (cca 35 500 Kč). V případě třílitrového dieselu takový zásah přinesl 47 koní a 80 Nm, pročež vám nyní pod pravou nohou bují 322 koní a 680 Nm točivého momentu. Stovku tak vůz zvládne již za 5,6 sekundy, o sedm desetin rychleji než série.

Mimo tuto verzi Novitec Tridente poladil i základní dieselovou jednotku, která se prodává jen na některých trzích a jež standardně počítá s výkonem 250 koní. Také v tomto případě došlo pouze k přemapování, načež tu máme 301 koní a 680 Nm. Jízdní dynamiku úpravce bohužel nezmiňuje, spotřeba by však v obou případech měla zůstat na standardní úrovni. U potentnějšího motoru tak máme nadále počítat s nějakými šesti litry, alespoň na papíře.

Přesunout se můžeme k benzinovému motoru, který po úpravách nabízí 476 koní a 640 Nm, tedy o 66 koní a 90 Nm více než tovární model. Jelikož navíc točivý moment je dostupný v pásmu 1 700 a 4 900 otáček, neměla by být překvapením akcelerace z klidu na stovku již za 4,4 sekundy. To oproti sérii představuje zlepšení o čtyři desetiny, nejvyšší rychlost pak narostla z 284 na 294 km/h.

To je ale víceméně v rámci mechaniky vše, tedy s výjimkou sníženého podvozku. Ten může u verze S Q4 osazené pohonem všech kol poklesnout o 35 milimetrů díky sportovním pružinám, pro modely s pohonem zadní nápravy je pak připravená selekce stavitelných tlumičů. V závislosti na jejich volbě se pak bude lišit i přiblížení se k zemi.

Dopřát si můžete rovněž 22palcová litá kola Novitec Tridente NM1, která jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero o rozměru 255/30 vpředu a 315/25 vzadu. Stát vás budou 3 980 Eur (109 500 Kč), dalších 3 120 Eur (85 800 Kč) pak dáte na nový přední a zadní spoiler. To je ale v rámci úprav menšího italského trojzubce vše.


Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 1 - Novitec Maserati Ghibli 01Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 2 - Novitec Maserati Ghibli 02Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 3 - Novitec Maserati Ghibli 03Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 4 - Novitec Maserati Ghibli 04Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 5 - Novitec Maserati Ghibli 05Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 6 - Novitec Maserati Ghibli 06Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 7 - Novitec Maserati Ghibli 07Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 8 - Novitec Maserati Ghibli 08Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 9 - Novitec Maserati Ghibli 09Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 10 - Novitec Maserati Ghibli 10Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 11 - Novitec Maserati Ghibli 11Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 12 - Novitec Maserati Ghibli 12Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 13 - Novitec Maserati Ghibli 13Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 14 - Novitec Maserati Ghibli 14Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 15 - Novitec Maserati Ghibli 15Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 16 - Novitec Maserati Ghibli 16Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 17 - Novitec Maserati Ghibli 17Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 18 - Novitec Maserati Ghibli 18Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 19 - Novitec Maserati Ghibli 19Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 20 - Novitec Maserati Ghibli 20Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 21 - Novitec Maserati Ghibli 21Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 22 - Novitec Maserati Ghibli 22Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 23 - Novitec Maserati Ghibli 23Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 24 - Novitec Maserati Ghibli 24Novitec Maserati Ghibli: 322 koní pro diesel, 476 koní pro benzinové turbo - 25 - Novitec Maserati Ghibli 25
Tuningová firma Novitec proměnila po vizuální stránce Maserati Ghibli jen minimálně. Více změn se odehrálo pod kapotou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.