Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Seat Leon Cupra ST od JE Design: divoký kombík má 350 koní, jede 280 km/h
30.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělské kombi se dočkalo vyššího výkonu, se kterým zvládne stovku za 5,4 sekundy. Mimo to může klesnout k zemi až o 45 milimetrů.
Prakticky přesně před rokem tuningová společnost JE Design odhalila své pojetí Seatu Leon Cupra. Španělský hatchback se přitom vůči sérii pochlubil vyšším výkonem, sníženým podvozkem a rozšířeným bodykitem, díky čemuž připomínal spíše okruhový speciál než vůz, se kterým byste měli zvládnout každodenní potřeby a ještě odvézt prarodiče k lékaři bez toho, aniž byste z nich vytřásli duši. V mezičase se ovšem nedala zahanbit ani samotná automobilka, která odhalila provedení Leon Cupra ST. Tedy aktuálně nejrychlejší kombi Severní smyčky, jež dokonce překonalo i hatchback.
Pokud si nyní dáte dohromady jedna a jedna, pak asi víte, o čem bude dále řeč. A hádáte správně, firma JE Design si skutečně vzala do parády také praktičtější model, kterému dopřála tutéž tunigovou kůru jako hatchbacku. Máme tu tedy třídílní nástavec čelního nárazníku, se kterým dorazily rozšířené přední a zadní blatníky i mohutnější nástavce bočních prahů. Mimo to můžeme zmínit také zadní difuzor, do kterého lze na přání zakomponovat také LEDková dešťová světla odpovídající požadavkům FIA.
Základní verze bodykitu vás vyjde na 6 200 Eur (cca 167 600 Kč), dalších 2 050 Eur (55 500 Kč) pak stojí sada pneumatik Dunlop Sport Maxx GT. Těmi je možné osadit standardní ráfky, mimo ty má ovšem úpravce v záloze i nesériové provedení. Než se ovšem rozhodnete k nemalému výdaji, nesmíte zapomenout, že v prvním případě není do ceny zahrnuta instalace a lak, finální suma tak nejspíše dosáhne dvou set tisíc korun.
Tím ale zátěž vašeho rozpočtu nekončí, další finance padnou na oltář posílení motorového prostoru. Zde je možné počítat s upravenou řídicí jednotkou, která navyšuje výkon z 280 na 350 koní a točivý moment z 380 na 440 Nm. Zrychlení z klidu na stovku tak kombík zvládne za pouhých 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost je pak zabrzděna elektronickým omezovačem na hodnotě 280 km/h.
Aby zároveň Leon ST Cupra dával svůj navýšený potenciál řádně najevo, je součástí celé přestavby také nový výfukový systém se čtveřicí koncovek o průměru 80 mm. Osazen je přitom regulátorem škrticí klapky, která zůstává v režimech Normal a Sport uzavřena. Jakmile však vůz přepnete na mód Cupra, rázem se dočkáte jiného soundtracku. I ten je ovšem schválen Evropskou unií.
Finálním dílkem německo-španělského puzzle je snížený podvozek, v jehož případě jsou na výběr dvě konfigurace. Levnější variantou je instalace sportovních pružin, které fungují souběžně se sériovými tlumiči a přibližují vůz k zemi o 20 mm. Se sadou KW DCC Plug & Play ovšem může světlá výška klesnout o 45 mm, platit však budete za zcela nové tlumiče i pružiny.
To jsme se ale skutečně již dostali na konec výčtu všech úprav, pročež závěrem jen dodáme, že rozšířený bodykit není k dispozici pouze variantám Cupra. Osadit jím můžete klidně i základní 1,6litrové dieselové provedení, které tak rázem může vypadat jakožto trhač asfaltu. Jen se ale poté nedivte posměškům po prohrané bitvě na semaforech...
Seat Leon ST Cupra se dočkal vyššího výkonu, sníženého podvozku a rozšířené karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 15 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva