222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují

České modely opanovaly hned dvě kategorie. Dobře si ale vedou i Fiat, VW, Renault, Nissan, BMW a M-B.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují

16.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

České modely opanovaly hned dvě kategorie. Dobře si ale vedou i Fiat, VW, Renault, Nissan, BMW a M-B.

O prodejích nových aut v loňském roce jsme v posledních týdnech hovořili již několikrát. Prošli jsme si přitom nejen kupříkladu český trh, ale rovněž segment SUV nebo desítku nejžádanějších modelů v rámci Evropy. Do těchto vod se vydáme i dnes, tentokrát se v nich ale budeme brodit déle, o hodně déle. K dispozici je totiž žebříček nejlepších zástupců ve všech třídách čítající celkem 222 modelů. Jsme si přitom vědomi jisté kontroverze, která bude obklopovat segment kompaktních liftbacků, sedanů a kombíků, kde je lídrem Škoda Octavia. Pro odpůrce značky jde totiž o zkreslení reality, neboť mladoboleslavský model by měl spadat do stejné skupiny jako třeba spřízněné Volkswagen Golf nebo Audi A3.

Dané statistiky ovšem netvoříme my, nýbrž společnost JATO Dynamics, která je dodavatelem veškerých dat. Pokud tedy za daným umístěním vidíte nějakou konspirační teorii, která se točí okolo nadité obálky, pak její obsah rozhodně nehledejte v našich kapsách. Tuto skutečnost jsme ovšem zmiňovali již mnohokrát, přesto jsme však byli popraveni jako středověcí poslové špatných zpráv. Je tak vskutku otázkou, zda se na pranýři neocitneme i dnes. Tutpo skutečnost ale již nyní ponechme stranou a pojďme si dané registrace podrobně prohlédnout po jednotlivých třídách.

Městská mini


222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 1 - Fiat 500 Edition 1957 01222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 2 - Fiat 500 Edition 1957 02222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 3 - Fiat 500 Edition 1957 03

Fiat 500 je na trhu již hezkých pár let, přesto však dokázal i loni okouzlit nemalý počet zákazníků. Je tedy zřejmé, proč italská automobilka hodlá z daného pojetí vytěžit maximum a takové Punto nahradí další „pětistovkovou“ verzí. Na stejnou retrovlnu ostatně sází také nový Renault Twingo, ten ovšem bude moci do žebříčku naplno zasáhnout teprve letos. Je však otázkou, jakým způsobem se projeví vcelku negativní recenze, jež kritizují zejména nedostatečný výkon litrového tříválce či málo prostoru na zadních sedadlech a v zavazadelníku. Ve výsledku vám tak více nabídne Škoda Citigo, ta se však stejně jako Seat Mii dočkala odlivu zákazníků. VW up! naopak táhne nemalou měrou.

Pořadí za rok 2014

1. Fiat 500 - 180 403
2. Fiat Panda - 152 045
3. VW up! - 124 845
4. Renault Twingo - 81 574
5. Hyundai i10 - 80 819
6. Toyota Aygo - 68 874
7. Opel/Vauxhall Adam - 54 207
8. Citroën C1 - 53 518
9. Ford Ka - 52 854
10. Smart ForTwo - 52 059
11. Kia Picanto - 51 222
12. Škoda Citigo - 40 616
13. Peugeot 108 - 31 087
14. Suzuki Alto - 26 876
15. Seat Mii - 24 865
16. Peugeot 107 - 24 356
17. Mitsubishi SpaceStar - 22 008
18. Suzuki Splash - 13 232
19. Opel/Vauxhall Agila - 12 200
20. Chevrolet Spark - 10 138
21. Smart ForFour - 3 757
22. Toyota iQ - 3 593
23. Tata Indica - 345
24. Nissan Pixo - 131
25. DR Motor DR1 - 21

Malá auta

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 4 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 01222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 5 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 11222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 6 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 12

První příčka Fordu Fiesta rozhodně není překvapivá, zajímavé ovšem je, nakolik se modrému oválu přiblížil druhý Renault Clio. Zatímco ještě loni v září činil rozdíl mezi oběma vozy takřka 16 tisíc kusů, nyní zde nemáme ani desetitisícovou propast. Je tedy zřejmé, že pokud Ford nepřistoupí k modernizaci, může se o pozici lídra segmentu začít obávat. Důvod k úsměvu pak nemají ani u Peugeotu, neboť ačkoliv model 208 skončil na pátém místě, jeho celkové loňské registrace poklesly oproti roku 2013 o 9,6 procenta. Zajímavé věci se dějí rovněž u Citroënu, kde si základní hatchback C3 polepšil o 14 %, zatímco jeho luxusní verze DS3 propadla o 19 procent.

Pořadí za rok 2014

1. Ford Fiesta - 308 345
2. Renault Clio - 299 623
3. VW Polo - 279 463
4. Opel/Vauxhall Corsa - 250 342
5. Peugeot 208 - 214 547
6. Toyota Yaris - 169 016
7. Dacia Sandero - 138 709
8. Citroën C3 - 129 612
9. Škoda Fabia - 116 337
10. Seat Ibiza - 112 928
11. Mini Hatch - 95 682
12. Audi A1 - 94 967
13. Fiat Punto - 86 955
14. Hyundai i20 - 83 903
15. Lancia/Chrysler Ypsilon - 62 807
16. Nissan Micra - 60 318
17. Kia Rio - 58 425
18. Citroën DS3 - 53 074
19. Suzuki Swift - 49 854
20. Mazda 2 - 24 289
21. Alfa Romeo MiTo - 16 950
22. Peugeot 207 - 16 110
23. Chevrolet Aveo - 3 774
24. Mitsubishi Colt - 222
25. Peugeot 206+ - 43

Malé sedany a liftbacky

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 7 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 001222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 8 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 002222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 9 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 008

Jak jsme naznačili již loni, tomuto segmentu dominují zejména registrace Škody Rapid a Dacie Logan, všechny ostatní modely jsou zde za statisty. To platí nejen o Seatu Toledo, tedy dvojčeti českého vozu, tak i o francouzské dvojici v podobě Citroënu C-Elysée a Peugeotu 301. Obě značky si přitom dozajista od obou modelů slibovaly větší úspěch, neboť nabízejí relativně hodně muziky za málo peněz. Na druhou stranu jsou však k mání pouze ve verzi sedan, které na Starém kontinentu není tak oblíbená jako třeba na severoamerickém nebo čínském trhu.

Pořadí za rok 2014

1. Škoda Rapid - 76 925
2. Dacia Logan - 54 549
3. Seat Toledo - 11 037
4. Citroën C-Elysée - 5 933
5. Peugeot 301 - 2 837
6. Honda Insight - 536
7. Fiat Linea - 220
8. Lada Priora - 79
9. Lada Granta - 64
10. Renault Symbol - 5

Kompaktní hatchbacky, kupé a kombíky

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 10 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 007222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 11 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 010222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 12 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 013

Dostáváme se k nejsledovanějšímu evropskému segmentu, kde si první místo spolehlivě uhájil VW Golf. Ten si meziročně dokonce polepšil o 13,2 procenta, zatímco registrace druhého Fordu Focus poklesly o 1,2 %. Propast mezi oběma vozy tak narostla na více než 300 tisíc exemplářů, což není zrovna málo. V případě modrého oválu by ovšem nyní mohl více pozornosti k běžným modelům přinést Focus RS, i když ani tak se nedá předpokládat, že by Golf byl následně na dostřel. Zvláště když si Ford musí krýt záda kvůli Audi A3, které si vůči roku 2013 připsalo 19 procent. Meziročně si ovšem polepšil také Peugeot 308 (+62 %), Seat León (+59 %) či Mazda 3 (+94 %), zatímco v mínusu skončil Citroën C4 (-22 %), Renault Mégane (-9,5 %), BMW řady 1 (-13,7 %), Hyundai i30 (-16,5 %) či Citroën DS4 (-25 %).

Pořadí za rok 2014

1. VW Golf - 523 729
2. Ford Focus - 222 297
3. Audi A3 - 199 815
4. Opel/Vauxhall Astra - 179 547
5. Peugeot 308 - 161 515
6. Seat León - 136 896
7. Renault Mégane - 135 206
8. BMW řady 1 - 131 847
9. Toyota Auris - 128 905
10. Mercedes-Benz třídy A - 121 231
11. Hyundai i30 - 81 686
12. Volvo V40 - 80 765
13. Kia Cee'd - 75 692
14. Citroën C4 - 61 533
15. Mazda 3 - 48 229
16. Honda Civic - 42 035
17. Alfa Romeo Giulietta - 40 941
18. VW Beetle - 29 371
19. Citroën DS4 - 19 450
20. Lexus CT200h - 10 148
21. Nissan Pulsar - 8 021
22. Fiat Bravo - 3 850
23. Volvo C30 - 101

Kompaktní liftbacky, sedany a kombíky

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 13 - Skoda Octavia Greenline 1 6 TDI 2014 01222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 14 - Skoda Octavia Greenline 1 6 TDI 2014 02222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 15 - Skoda Octavia Greenline 1 6 TDI 2014 03

A jsme u oné kontroverze, tedy kategorie, která staví na první místo Škodu Octavia. Je však třeba říci, že její prodeje narostly meziročně o 24,3 procenta, díky čemuž by i po sjednocení této a předchozí kategorie dosáhla „na bednu“, a sice na třetí místo. Pokud by přitom k danému kroku došlo, pak by se nám jinak výše uvedený žebříček pozměnil dále jen od osmnáctého místa dozadu. Na to by se probojoval Mercedes-Benz CLA, který je jediným lépe prodávaným vozem v tomto segmentu. Mezi ním a českým modelem ovšem zeje propast takřka stejných rozměrů jako v případě zmiňovaného Volkswagenu Golf a Fordu Focus.

Pořadí za rok 2014

1. Škoda Octavia - 205 071
2. Mercedes-Benz CLA - 38 374
3. Citroën DS5 - 12 569
4. Toyota Corolla - 12 432
5. VW Jetta - 9 675
6. Toyota Prius - 8 162
7. Chevrolet Cruze - 7 406
8. Renault Fluence - 5 465
9. Lancia/Chrysler Delta - 4 210
10. Mitsubishi Lancer - 3 761

Střední třída

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 16 - BMW M3 F80 oficialni nove 02222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 17 - BMW M3 F80 oficialni nove 03222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 18 - BMW M3 F80 oficialni nove 04

Řada 3 zůstala na vrcholu v rámci střední třídy, její vítězství však rozhodně není dominantní. Na tom se podepsala celá řada faktorů včetně příchodu nového Volkswagenu Passat, který napomohl svému předchůdci v opanování druhé příčky. Mimo to ovšem BMW muselo čelit ztrátě zájmu publika o 16 procent, čímž je vysvětleno, proč mnichovská automobilka ve srovnání s konkurencí loni rostla pomaleji než Audi a Mercedes-Benz. Je přitom zjevné, že než dorazí modernizace, bude to právě tento model, který značku letos potáhne ke dnu - i když to není zrovna správné pojmenování registrací, jež celkově opět překročí dva miliony kusů. Kromě toho má řada 3 konkurenci ve vlastním kurníku, a sice v podobě řady 4. Ta totiž i díky příchodu verze Gran Coupe poskočila na šesté místo a připočetla si meziročně extrémních 700 procent. Dále se pak zlepšení dočkal třeba Mercedes-Benz třídy C (+13,5 %) nebo Opel Insignia (+20,2 %), zatímco pokles evidujeme u Peugeotu 508 (-25 %), Toyoty Avensis (-16 %), Hyundai i40 (-16 %), Citroënu C5 (-27 %) a Renaultu Laguna (-10 %).

Pořadí za rok 2014

1. BMW řady 3 - 168 275
2. VW Passat - 153 677
3. Mercedes-Benz třídy C - 136 474
4. Audi A4 - 124 170
5. Opel/Vauxhall Insignia - 92 694
6. BMW řady 4 - 53 948
7. Audi A5 - 47 591
8. Škoda Superb - 46 149
9. Ford Mondeo - 45 405
10. Volvo V60 - 43 384
11. Peugeot 508 - 41 797
12. Mazda6 - 31 032
13. Toyota Avensis - 28 972
14. Hyundai i40 - 25 016
15. Citroën C5 - 18 064
16. VW CC - 16 064
17. Renault Laguna - 16 019
18. Volvo S60 - 11 279
19. Lexus IS - 9 610
20. Subaru Legacy - 6 415
21. Honda Accord - 3 499
22. Kia Optima - 3 409
23. Infiniti Q50 - 2 426
24. Renault Latitude - 508
25. Chevrolet Malibu - 334

Vyšší střední třída

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 19 - Mercedes-Benz E-Class inovace 02222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 20 - Mercedes-Benz E-Class inovace 03222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 21 - Mercedes-Benz E-Class inovace 05

Zatímco předloňský rok ve „vyšší cenové“ patřil BMW řady 5, loni se pro změnu na příčku nejvyšší vyšvihla třícípá hvězda s třídou E. Spíše než na tuto vedoucí dvojku se ovšem naše pozornost stáčí na čtvrtou příčku, kde najdeme Volvo V70 či jeho derivát XC70. Švédové si totiž meziročně připočetli 16 procent. Ještě zajímavější je ovšem sedmé místo, kam se vyšvihla Tesla Model S. Americké značce se podařilo prodat více aut, než bylo registrací Audi A7, což zní skoro jako zázrak, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, že téměř za polovinou tohoto čísla stojí zdeformovaný norský trh, kde se elektromobily prodávají jen za peníze těch druhých. Odbyt zbylé poloviny by si zasloužil hlubší analýzu, snad příště.

Pořadí za rok 2014

1. Mercedes-Benz třídy E - 99 565
2. BMW řady 5 - 98 701
3. Audi A6 - 84 283
4. Volvo V/XC70 - 46 348
5. Jaguar XF - 20 609
6. Mercedes-Benz CLS - 10 289
7. Tesla Model S - 8 841
8. Audi A7 - 8 473
9. BMW řady 6 - 7 880
10. Maserati Ghibli - 4 238
11. Volvo S80 - 3 042
12. Lexus GS - 2 032
13. Lancia Thema/Chrysler 300C - 480
14. Infiniti Q70 - 145
15. Saab 9-5 - 5

Malá MPV

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 22 - Fiat 500L oficialni nove 08222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 23 - Fiat 500L oficialni nove 09222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 24 - Fiat 500L oficialni nove 10

Další Pětistovka v čele pelotonu je opětovným důkazem, že Fiatu sazka na jistotu vyšla na jedničku. Je ale také třeba říci, že prodeje Fiatu 500L poněkud trpí v důsledku příchodu nového crossoveru 500X. Zatím se sice tento fakt ve statistikách neprojevil, na počátku příštího roku ale zjevně budeme mít nového lídra tohoto segmentu, a sice Nissan Note. Ten si totiž meziročně výrazně polepšil, a to zejména díky novému designu. Výrazným propadům naopak musí čelit Ford B-Max (-21 %) a Citroën C3 Picasso (-20 %).

Pořadí za rok 2014

1. Fiat 500L - 94 114
2. Nissan Note - 65 579
3. Opel/Vauxhall Meriva - 57 033
4. Ford B-Max - 53 889
5. Citroën C3 Picasso - 49 067
6. Honda Jazz - 37 645
7. Hyundai ix20 - 37 290
8. Škoda Roomster - 26 018
9. Kia Venga - 25 293
10. Toyota Verso-S - 6 202

Kompaktní MPV

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 25 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 003222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 26 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 006222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 27 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 009

Francouzská automobilka Citroën i modrý ovál si mohou po neúspěších v předchozím segmentu zlepšit náladu v kategorii kompaktních MPV. Modely C4 Picasso a C-Max najdeme na pódiu, stejně jako Renault Scénic. Mnohem zajímavější je ale čtvrtá příčka Volkswagenu Touran, který ani pět let po své premiéře nepřichází o zákazníky, a to navzdory příchodu modelu Golf Sportsvan, jenž si částečně hraje na stejném písečku. Takový Seat Altea se však propadá žebříčkem směrem dolů a zachraňují jej již jen prodeje ve východní části Evropy. Na západ od Prahy je však tento model víceméně mrtev.

Pořadí za rok 2014

1. Citroën C4 Picasso - 117 102
2. Renault Scénic - 110 023
3. Ford C-Max - 89 782
4. VW Touran - 89 394
5. Mercedes-Benz třídy B - 83 597
6. Opel Zafira - 82 159
7. VW Golf Sportsvan - 59 356
8. Toyota Verso - 32 875
9. Kia Carens - 22 307
10. Dacia Lodgy - 21 063
11. Seat Altea - 18 254
12. Mazda5 - 6 626
13. VW Golf Plus - 6 415
14. Toyota Prius+ - 5 767

Velká MPV

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 28 - Volkswagen-Sharan_1222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 29 - Volkswagen-Sharan_10222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 30 - Volkswagen-Sharan_11

Opravdu nemalá řežba se odehrála v segmentu velkých MPV, kde o první dvě příčky soupeřil VW Sharan a Ford S-Max a o další dvě Seat Alhambra a Ford Galaxy. Nakonec se štěstěna pokaždé přiklonila k značkám sdruženým pod ochranná křídla koncernu Volkswagen Group, přičemž je třeba říci, že zejména Alhambra se těší vzrůstající oblibě publika. Působivý je i úspěch Mercedesu třídy V, který zdaleka není levnou záležitostí a navíc nebyl v prodeji celých dvanáct měsíců. Přesto se podařilo vyexpedovat více než deset tisíc exemplářů.

Pořadí za rok 2014

1. VW Sharan - 33 961
2. Ford S-Max - 32 665
3. Seat Alhambra - 22 887
4. Ford Galaxy - 19 433
5. Fiat Freemont - 17 389
6. Mercedes Viano - 15 857
7. Mercedes-Benz třídy V - 10 124
8. Renault Espace - 6 974
9. Lancia/Chrysler Voyager - 4 132
10. Peugeot 807 - 1 805

Multivany

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 31 - VW Multivan 4x4 Alltrack koncept 2014 01222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 32 - VW Multivan 4x4 Alltrack koncept 2014 02222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 33 - VW Multivan 4x4 Alltrack koncept 2014 03

Jsme v segmentu „osobních dodávek“, který v Evropě překvapivě získává na oblibě. Je přitom patrné, že zákazníci jsou hlavně nacionalisté, neboť kupříkladu rovná polovina všech registrací Volkswagenu Multivan se váže k německému trhu. Třetí Berlingo si zase pro změnu oblíbili zejména zákazníci ve Francii, případně pak také v Belgii a Španělsku.

Pořadí za rok 2014

1. VW Multivan - 50 030
2. VW Caddy Life - 47 360
3. Citroën Berlingo Multispace - 35 378
4. Fiat Ducato Panorama - 24 203
5. Peugeot Partner Tepée - 23 906
6. Renault Kangoo Combi - 22 971
7. Dacia Dokker Combi - 20 264
8. Fiat Qubo - 10 148
9. Ford Tourneo Connect - 9 200
10. Renault Trafic Passenger - 8 384

Malá SUV, off-roady a crossovery

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 34 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 07222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 35 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 09222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 36 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 12

Jsme téměř ve finále, tedy u jednoho z nejpopulárnějších segmentů poslední doby. V něm si bez problémů pohlídal čelní příčku Renault Captur, který bude s největší pravděpodobností dominovat také letošním statistikám. Stejně tak se očekává i velký zájem o Opel Mokka či Nissan Juke, podle analytiků by pak měl dobrých výsledků dosáhnout i Citroën C4 Cactus. Pokles zájmu je naopak očekáván o Ford EcoSport, kterému tak zřejmě nepomůže ani chystaný facelift, který by měl odstranit ze zadních dveří kryt s rezervním kolem.

Pořadí za rok 2014

1. Renault Captur - 164 801
2. Peugeot 2008 - 135 541
3. Opel/Vauxhall Mokka - 127 437
4. Nissan Juke - 97 538
5. Mini Countryman/Paceman - 60 922
6. Citroën C4 Cactus - 28 974
7. Suzuki SX4 Classic - 17 226
8. Ford EcoSport - 12 890
9. Suzuki Jimny - 10 787
10. Kia Soul - 10 261
11. Chevrolet Trax - 9 316
12. Jeep Renegade - 7 768
13. Suzuki Grand Vitara - 6 213
14. Fiat Sedici - 3 550
15. Lada Niva - 1 542
16. Toyota Urban Cruiser - 355
17. Great Wall Voleex C20R - 341
18. Fiat 500X - 118
19. DR Motor DR5 - 106
20. Daihatsu Terios - 2

SUV, off-roady a crossovery

222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 37 - Nissan Qashqai DIG-T 2014 test 22222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 38 - Nissan Qashqai DIG-T 2014 test 26222 nejprodávanějších aut Evropy dle tříd, rok 2014: Octavia i Rapid kralují - 39 - Nissan Qashqai DIG-T 2014 test 27

Jsme na konci dnešního přehledu přičemž se zastavíme zejména u Nissanu Qashqai. Ten ovládnul segment větších SUV se samozřejmostí svého předchůdce, přičemž dané registrace ještě navýšil. Mezi japonským modelem a druhým Volkswagenem Tiguan se tak objevila nemalá propast, která nebude zaplácnuta ani letos. Vedení značky tak může vytáhnout pořádnou lahev šampaňského, neboť nový Qashqai je dražší než předchůdce a přesto okouzlil davy. Mimo tento model si ovšem můžeme povšimnout také úspěchu Mercedesu GLA, který by letos měl být jedním z bestsellerů třícípé hvězdy. A aby toho nebylo málo, pak růstu se dočkal také Ford Kuga (+33,5 %), Volvo XC60 (+36 %), Mazda CX-5 (+15 %), Toyota RAV4 (+14 %) nebo BMW X5 (+129 %). To je ale pro dnešek skutečně vše.

Pořadí za rok 2014

1. Nissan Qashqai - 202 914
2. VW Tiguan - 150 641
3. Dacia Duster - 127 772
4. Kia Sportage - 96 556
5. Hyundai ix35 - 93 540
6. Ford Kuga - 86 445
7. Peugeot 3008 - 78 215
8. Audi Q3 - 76 221
9. Škoda Yeti - 63 419
10. Volvo XC60 - 62 845
11. BMW X1 - 61 797
12. Audi Q5 - 60 679
13. Mazda CX-5 - 57 289
14. Toyota RAV4 - 54 187
15. Range Rover Evoque - 50 838
16. Honda CR-V - 49 182
17. BMW X3 - 48 229
18. Mercedes-Benz GLA - 44 710
19. BMW X5 - 38 229
20. Suzuki S-Cross - 35 933
21. Mitsubishi ASX - 35 295
22. Mitsubishi Outlander - 33 744
23. Range Rover Sport - 25 779
24. Mercedes-Benz ML - 23 774
25. Mercedes-Benz GLK - 23 195

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše