Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
82 nejlepších aut 10 tříd dle Auto Bildu: nevítězí jen Němci
17.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volkswageny a spol. nacházíme na prvních místech podle Auto Bildu nejčastěji. Ale úspěšný byl i Hyundai a dobrých Škod je tu také několik.
Přehled kapitol
Když testujeme nějaký automobil, snažíme se popsat všechny jeho důležité aspekty. Snažíme se vypíchnout, co by se člověku-zájemci o vůz dané třídy mohlo líbit, co využije, a co naopak bude k ničemu nebo co by ho mohlo iritovat. A snažíme se to dělat co nejpodrobněji, protože někoho bude zajímat více motor, jiného interiér a třetího ovladatelnost a nechceme už volbou popisovaných vlastností činit test zavádějícím.
Samozřejmě, i takový test je vždy do jisté míry subjektivní a co se bude líbit jednomu, odsoudí druhý, co jeden využije denně, druhý nezapne ani jednou. Přesto jsme přesvědčeni, že lepší způsob, jak recenzovat automobil, neexistuje.
Je tu nicméně národ, který si říká Němci a který je pověstný svou pečlivostí, přesností a úctou k pořádku. Možná znáte Němce, který je vážně lajdák a slova o pečlivosti označíte za předsudek, nicméně kolegové z německého Auto Bildu budou spíš patřit k těm, podle kterých ony pověsti o pečlivosti vznikly. Hovoří pro to už jejich 160km testovací trasa ke zjištění spotřeby paliva v reálném provozu a hovoří o tom také způsob, jakým testují vozy jako celky.
Automobilům totiž při testech udělují body za každou oblast, kterou lze hodnotit. A udělují ji všem podle stejného klíče. To je od našeho způsobu testování dost odlišné a snaží se to tvářit objektivně, nicméně body vždycky uděluje nějaký člověk, který je stejně subjektivní, jako redaktor popisující vůz větami. To by ale až tak nevadilo, limitem spíše je onen jeden metr na všechny vozy - podle stejných kritérií je hodnoceno dieselové SUV i supersportovní kupé, které může klidně dostat zásadně více bodů. Je to ale automaticky lepší vůz?
Dobře, tak nikdo nemusí míchat hrušky s jablky a srovnávat auta stejných tříd, i tak se ale tímto způsobem ocitají Němci na bizarních rozcestích. Je Audi Q7 3,0 TDI vážně o tolik lepší auto než Porsche Cayenne Turbo S? Nejsme si jisti, snad bychom raději vzali to druhé, podle jejich tabulek ale Cayenne prohrává na celé čáře, třeba i proto, že má vyšší spotřebu.
Každá mince ale má dvě strany a tato má výhodu právě v oné srovnatelnosti. Můžete se rozkrájet a z našich testů nedáte dohromady pořadí nejlepších aut za poslední rok či pět let, ale u recenzí Auto Bildu to jde - stačí poskládat ona bodová hodnocení. Auta činí srovnatelná nezávisle na čase a přesné takové dal Auto Bild dohromady pro 10 klíčových tříd vozů a jejich aktuální důležité modely.
Přesně to vám nabízíme, tak se podívejte, jak to dopadlo. Nutno zmínit, že koncern VW a německá auta vůbec vyhrávají až podezřele často, ale to asi překvapí málokoho. Už nezdržujme, tady jsou výsledky v deseti různých třídách.
Miniauta
Mezi mini vyhrává Opel Karl, nejmenší a nejlevnější model v nabídce. Základem je v Německu tříválec o 75 koních a patery dveře, což je zejména s německou základní cenou 9 500 Eur silná kombinace. Také tu je dost místa a auto působí bytelně.
Opel Karl je podle Němců nejlepší mini
Konkurence podle Auto Bildu nenachází odpověď, zejména proto, že je dost drahá. Přesto za Karlem v bodovém hodnocení příliš nezaostává, jak vám ukáže tabulka s kompletní pořadí 10 nejlepších modelů níže.
10 nejlepších mini podle Auto Bildu
Malá auta
Malým vozům vládne Korea s Hyundai i20, které těsně porazilo Mini Cooper, o pouhé tři body. Je tedy podstatně slabší, ale také má podle Auto Bildu rozumně naladěný podvozek, uvnitř je dost místa, záruka je pětiletá místo pouhých dvou let a cena je nižší než u Mini nebo i Volkswagenu.
Němci překvapili, za nejlepší malé auto zvolili korejskou i20
Zmínit tu můžeme i Škodu Fabia 1,2 TSI, která skončila na bramborové příčce. Podle našeho testu patří na špičku, nová i20 ale v době testu ještě nebyla na trhu a s Mini Cooperem jsme ji vážně nesrovnávali...
10 nejlepších malých aut podle Auto Bildu
Nižší střední třída
Mezi kompakty vládne Volkswagen Golf GTD, „třída sama pro sebe”, jak ho označuje AutoBild. Nicméně, zas tak velký náskok před dieselovou Octavií RS na druhém místě nemá, díváme-li se na bodové hodnocení, což má i logiku. Golf podle Němců nemá chyby - je prostorný, kvalitně postavený a ve verzi GTD slušně rychlý.
Naftový Golf „GTI” prý nemá v kompaktní třídě rovného
První vysloveně neněmecké auto je tady Peugeot 308 GT, a to opět naftový, ve druhé polovině žebříčku ale už najdete převahu benzinových strojů, byť jen těsnou.
10 nejlepších aut nižší střední třídy podle Auto Bildu
Střední třída
V téhle kategorii opět vítězí Němec, a to vskutku nový, zato nanejvýš čtyřválcový. Všechna šestiválcová Audi, BMW a Mercedesy porazil Volkswagen Passat Variant s 240koňovým dieselem. Opět je tu spousta místa a vůz je prý „každodenním hrdinou”.
Jestli se něco od Němců opravdu dalo čekat, pak je to favorizování Passatu ve střední třídě
Na druhém místě skončila nová Škoda Superb, také s motorem 2,0 TDI, ale o 50 koní slabším. Ztráta činila jen dva body, takže dominance Passatu není zdaleka tak jednoznačná. Třetí místo obsadil opět Passat, tentokrát sedan, ovšem znovu 2,0 TDI. Až za ním následují BMW a spol., jak vám prozradí kompletní pořadí níže.
10 nejlepších aut střední třídy podle Auto Bildu
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva