ADAC má další skandál, management zřejmě zneužíval záchranářské helikoptéry

Podle mluvčího německého autoklubu prý dané transfery byly jen nezbytně nutné a řádné zaplacené. Zřejmě ale nejsme sami, kdo tomu nevěří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

ADAC má další skandál, management zřejmě zneužíval záchranářské helikoptéry

27.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

ADAC má další skandál, management zřejmě zneužíval záchranářské helikoptéry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle mluvčího německého autoklubu prý dané transfery byly jen nezbytně nutné a řádné zaplacené. Zřejmě ale nejsme sami, kdo tomu nevěří.

Viděli jste již nejnovější film režiséra Martina Scorseseho „Vlk z Wall Streetu“? Pokud ne, pak do kina ani nemusíte, v sousedním Německu se totiž obdobný děj odehrává dokonce ve skutečnosti. Sice nejde o prostředí burzy, jednání aktérů a dopad jejich činů je však prakticky stejný. ADAC se dosud těšil velké důvěře a 18 miliony členů, ti všichni jsou ale momentálně otřeseni novými a novými skandály, jež u renomovaného autoklubu vylézají na povrch. Zfalšované výsledky ankety „Žlutý anděl“ byly totiž jen začátkem.

Nově vyšlo najevo, že vrcholný management využíval ke svým služebním cestám záchranné helikoptéry, jež má ve svém majetku pobočka ADAC Luftrettung neboli letecká záchranná služba. Tyto stroje jsou prý podle mluvčího rezervní (jde o 15 z celkových 51 kusů) a jako takové jsou často zapůjčovány ostatním firmám. Samozřejmě za poplatek, jež měl zaplatit také autoklub. Zajímavé ovšem je, že ačkoliv mělo být za 10 let uskutečněno jen něco okolo 30 letů, mluvčí nedokáže vyčíslit náklady.

Každé účetní přitom dozajista zabere pár minut, než vám vyjede přehled faktur jedné firmy vystavené firmou druhou. Zvláště, když jich je tak málo. Mluvčí tak buď dorazil na tiskovou konferenci nepřipraven, nebo - a to je mnohem pravděpodobnější - o výši plateb raději mlčí. Jejím prozrazením by totiž mohlo také vyjít najevo, že těch letů nakonec nebylo jen pár ročně, ale spíše několik týdně, popř. jich bylo, kolik mělo být, ale vykázány byly jako záchranné akce.

Prozatím si ale musíme vystačit s oficiální verzí, že letů bylo opravdu jen pár a že k nim bylo přikročeno pouze v nejnutnějších případech, kdy již manažeři nestíhali dorazit na domluvené schůzky včas. Mluvčí trvá na tom, že veškeré platby jsou naprosto transparentní a především, že žádná taková nebyla hrazena z prostředků získaných ze státních fondů, příspěvků na zdravotní pojištění, dotací či peněz členů autoklubu. Otázkou pak ale je, odkud by management vzal finance - z kapes konkrétních osob velmi pravděpodobně nešly.

Dá se tedy očekávat, že na povrch vyplují ještě další nepříjemnosti, které pověst ADACu dále poškodí. Hlava komunikačního ředitele Michaela Ramstettera, jež stál za zmiňovaným falšováním výsledků ankety „Žlutý anděl“, přitom očividně nebude poslední, která padne. Přeci jen, v sazce je dost možná i zachování existence ne zrovna bezvýznamné organizace.


ADAC má další skandál, management zřejmě zneužíval záchranářské helikoptéry - 1 - ADAC helicopter 01ADAC má další skandál, management zřejmě zneužíval záchranářské helikoptéry - 2 - ADAC helicopter 02ADAC má další skandál, management zřejmě zneužíval záchranářské helikoptéry - 3 - ADAC helicopter 03
Létat firemní helikoptérou na schůzky? Kdo z nás by o to nestál, otázkou ovšem je, kdo to v případě manažerů ADACu platil

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše