Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia je propadák, prodeje jsou velmi malé. Šéf říká, že to nevadí
22.6.2017 | Petr Prokopec | 27 příspěvků
Pokud byste čekali, že velmi skromné prodeje klíčové nové Alfy Romeo budou vedení firmy trápit, mýlili byste se. Současný stav dokonce označuje za úspěch.
Prodeje Alfy Romeo stále jsou všelijaké, jen ne takové, jaké je naplánovalo samo vedení firmy. Situaci nezměnil ani příchod nových modelů Giulia a Stelvio, byť je samozřejmě třeba dodat, že prodeje prvního firemního SUV se teprve rozjíždí. Nicméně ve Spojených státech bude k dispozici teprve od léta, mnoho zákazníků tedy letos již oslovit nestihne. Podle analytiků jich bude maximálně 20 tisíc, v což jsou ovšem započítány i registrace sedanu.
O úspěchu tedy skutečně nelze mluvit, zvláště když za celý letošní rok se v USA prodalo jen pár tisíc Giulií a v Evropě jich od loňského vstupu na trh bylo necelých 20 tisíc. Hledat pro tento stav jiná slova než „propadák” či „fiasko” je obtížné, vedení firmy ale tento stav zjevně netrápí. Nebo se tak aspoň navenek tváří.
Globální šéf značky Reid Bigland řekl, že „tu nejsme od toho, abychom prodávali čtyři tisíce exemplářů sedanu Giulia měsíčně. Na to je ještě příliš brzy.“ Dle něj se teprve značka vrací na stará kolbiště, kde musí čelit mnohem četnější konkurenci. Je proto třeba se nejprve dobře uvést, poté lze teprve pomýšlet na vyšší registrace.
Bigland argumentuje tím, že se sedanu ve Státech povedlo v květnu překonat i Jaguar XE, tedy dalšího nováčka na americkém trhu. Alfy Romeo Giulia bylo prodáno 883 kusů, britského vozu pak „jen“ 764. Je ale třeba dodat, že XE má od ledna do května na kontě 4 528 registrací, Giulia pouze lehčí nadpolovinu, tedy 2 483 prodaných aut. Ani to ale Biglanda nejspíše netrápí.
„Budu první, kdo to řekne. U Alfy Romeo skutečně nebojujeme o to, abychom prodali co nejvíc aut. Jsme tu proto, abychom znovu zavedli po celém světě tuto legendární značku a sledujeme řadu indikátorů, abychom posoudili, jak moc se nám to daří.“ Bigland tak například říká, že pouze 42 % všech sedanů bylo prodáno na leasing, průměr segmentu ale činí 69 %, což má svědčit o tom, že nové Alfy nejsou vnímány jen jako spotřební zboží.
Dále pak Bigland poukazuje na vyšší zůstatkovou hodnotu, jež bude Giulia mít po třech letech ve srovnání s konkurenčním BMW řady 3 či Mercedesem třídy C. S tím ale analytici asi souhlasit nebudou, realitu ale zjistíme až za tři roky při pohledu na nabídku ojetých automobilů. Zatím se nám ale italské vítězství nad německými značkami příliš pravděpodobné nezdá.
S pravým opakem našeho možná až příliš pesimistického názoru opět přichází Bigland, dle kterého „zájem o značku skutečně překročil veškerá má očekávání. Je naprosto fenomenální vidět, kolik lidí opravdu zajímá návrat Alfy Romeo na severoamerický trh.“ To možná reálné je, nicméně jen ze zájmu o značku ještě žádná firma nepřežila. Alfa Romeo musí prodávat a pokud se v dohledné době razantně neodrazí ode dna, nemůže přežít - ať už současnou situaci šéfové prezentují jakkoli...
Alfa Romeo Giulia QV je sice ve všech testech lepší než německá konkurence, po prodejní stránce ovšem stále strádá. Značce to ale prý nevadí
Zdroj: Motor1
Další zajímavé články:
Diskuze 27 příspěvků
Bleskovky
- Podívejte se, jakým úžasným způsobem zachránilo 13 kamioňáků život mladému muži
před 8 hodinami (24) - První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
včera (19) - Mladík bez řidičáku se předváděl v McLarenu a nezvládl to. Je k nevíře, jaké auto trefil
včera (7) - Automobilka stvořila video s návodem, jak řadit s manuálem. U nás se jí asi všichni vysmějí
včera (11) - Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
23.4.2018 (19)
Nejčtenější články
- Každý si k narozeninám dává dárky podle svých možností. Tento si nadělil nejbohatší boxer
27.3.2018 (5) - Už se ví, jak zabránit krádežím aut zneužitím bezklíčového vstupu. Řešení je geniálně jednoduché
27.3.2018 (56) - Pilot jedné z nejrychlejších motorek vyzval McLaren 720S. A sám byl v šoku z výsledku
27.3.2018 (26) - Dokumenty ze soudní pře odhalily, kolik TDI z Dieselgate po opravě skutečně zlobí
27.3.2018 (20) - Proč nevyjíždět nádrž auta až do dna? Rozborka palivového čerpadla ukáže
27.3.2018 - Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí
28.3.2018 (99) - Audi odhalilo další nové RS. Je to taková 450koňová Octavie, pořádně jedovatá
28.3.2018 (25) - Nová Toyota RAV4 je venku. A je úplně jiná, než ta dosavadní
28.3.2018 (9) - Hodnota akcií Tesly dramaticky klesla. Už i ratingové agentury ji přestávají věřit
28.3.2018 (41) - A jak byste se tvářili vy, kdybyste od otce dostali darem auto za miliony?
28.3.2018 (9)
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 16:07 - Michal220
- KARTCROSS - Hodně zábavy za málo peněz 14:21 - Klouczech
- Benzín, nejlíp automat rozmezí do 200t 14:13 - tp005
- BMW Divize 13:37 - Stepan
- Audi A4 - servis ojetého auta 13:12 - janjan
- Řidiči, co to mají v ruce... 12:53 - oxik
- Jaké auto vybrat 12:46 - Majky152
- 406 Coupe sháním kryty 12:21 - 406 Coupe
- rodinné auto 12:01 - Toman
- Auto do 100k - student 10:45 - Vokys
Autobazar
Škoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2015
600 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2013
430 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2016
720 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2016
490 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2016
520 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2016
720 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2016
730 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TDI
r.v. 2017
700 000,- Kč