Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Apple odpískal projekt vlastního auta, najatí technici se rozprchli
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z firmy hovoří o neuvěřitelném selhání vedení, které se nebylo s to domluvit prakticky na ničem. Vlastní auto Applu tak definitivně nebude.
O prvním automobilu s logem nakouslého jablka se mluví již hezky dlouho. Zpočátku jsme jej s nadsázkou titulovali jako iCar, posléze však vyšlo najevo, že oficiálně jde o Project Titan. Nejhodnotnější firma světa přitom s jeho pomocí hodlala nadělat nemalé vrásky zavedeným automobilkám. Nicméně i přes veškeré své zkušenosti a finance si zřejmě ukousla o trochu větší sousto, než by dokázala pozřít. Podle aktuálních informací je totiž celý projekt v troskách a spekulace o možném převzetí McLarenu se tak zdají být opravdu jen spekulacemi.
Že věci nejdou kýženým směrem, jsme uvedli již v září, kdy se měl Apple propustit stovky lidí souvisejících právě s Projectem Titan. Nyní jsou tyto informace zmiňovány nanovo, navíc s bližšími podrobnostmi. V týmu, kdysi čítajícím zhruba tisíc lidí, totiž aktuálně zůstává již jen několik inženýrů, zbytek byl propuštěn, odešel na vlastní žádost či se začal věnovat jiným záležitostem. Namísto celého automobilu se totiž Apple chce nově zaměřit pouze na vývoj některých technologií, zejména pak autonomního řízení.
Tato varianta společnosti dává jistou flexibilitu rozhodnout se, kam se vydá v příštích letech. Hotový autopilot totiž Apple může nabídnout buď ostatním výrobcům, nebo jej jednoduše zasadí do své prvotiny, pokud se nakonec opravdu rozhodne jí vyrobit. Zmiňované zbytky kdysi početného týmu přitom mají čas do konce příštího roku přijít s technologií, jenž ohromí svět. A až poté prý nakouslé jablko oznámí, co bude dál.
Jelikož jde o informace interního charakteru, není překvapivé, že je mluvčí společnosti Tom Neumayr odmítl komentovat. Nicméně jistou logiku daný zvrat dává, zvláště kvůli rozdílům v ziskových maržích - společnosti jako Apple se pohybují v řádech desítek procent, zatímco automobilky v jednotkách. Apple by tak musel investovat obrovské peníze s nejasnými vyhlídkami, a tak zřejmě jen sám zjistil to, co už kdysi zmiňovali Bob Lutz.
Podobnou lekci absolvoval již Google, jehož projekt taktéž provází odchod klíčových lidí a průtahy. I proto ostatně firma spadající pod Alphabet Inc. uvedla, že hledá partnery, s nimiž prorazí. Snahy této společnosti, stejně jako Applu, jsou přitom pochopitelné, neboť dle analytiků bude mít automobilový sektor do roku 2030 hodnotu 6,7 trilionu dolarů (cca 164,64 trilionů korun). I malý relativní zisk tak může absolutně hodit velký balík.
Apple měl přitom do hry zasáhnout na počátku nové dekády, přičemž svět aut hodlal změnit stejným způsobem, jako se to mezi mobily povedlo iPhonu v roce 2007. Nicméně firma evidentně neměla pevně stanovenou koncepci, načež kupříkladu některé plány počítaly s vozem, který sice dostane autopilot, ale také volant či pedály. Vzápětí se však začalo mluvit o odstranění obou klasických prvků.
„Bylo to neuvěřitelné selhání vedení,“ uvedl jeden z lidí obeznámených s celou záležitostí. Nešlo totiž pouze o autonomní řízení, manažeři se prý měli hádat o každou maličkost. Stávající krach celého projektu byl tedy vlastně neodvratný. Uvidíme tedy na konci příštího roku, jakým směrem se Apple nakonec vydá a zda vůbec vyrukuje alespoň s oním autopilotem.
Projekt vůbec prvního automobilu Applu, který jsme si zatím mohli prohlédnout jen na neoficiálních ilustracích, je aktuálně v troskách
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz