Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto roku 2017 má komické falešné výfuky. A z novinek zdaleka není samo
26.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsme si jisti, zda by podobné tituly měly získávat vozy, které tak hloupě hrají hru na něco, co není. Peugeot 3008 to jednoznačně dělá a není sám.
Ačkoli žijeme v době, kdy není problém reálně vyrobit prakticky cokoli, na autech přibývá falešných věcí. Falešný zvuk je normou, falešné vstupy vzduchu pomalu též a falešné výfuky už tu s námi nějaký ten pátek také jsou.
Některé z těchto věcí ještě dokážeme pochopit, třebaže jsou nám cizí. Falešný zvuk je možností dát vozu více tváří a uspokojit jedním modelem různé typy zákazníků popř. jednoho lépe uspokojovat při různých způsobech využití. Falešné vstupy jsou alespoň v některých případech ještě rozumnou snahou zachovat vozu tvář, kterou zákazníci obecně přijímají a nic tím nezkazit. To je design. Ale falešné výfuky? To je ryzí nesmysl.
Nemluvíme nyní o falešných koncovkách, ty se ještě podobnou optikou pochopit dají. Řeč je o absolutně falešných výfucích, dokonale potěmkinovské hře na něco, co ve skutečnosti neexistuje. Auto má prostě skutečný výfuk někde a pak něco, co vypadá jako on, úplně jinde. To už nelze chápat ani jako designový prvek - pokud někdo chce udělat výfuk viditelný, může jej nechat vidět. A pokud jej někdo chce schovat, může to udělat také. Třetí cesta je prostě hloupost, to je jako udělat na autě falešné okno.
Přesto se touto cestou řada automobilek dokola vydává. Nedávno jsme vám ukazovali, že tuto nehoráznost má i nové Audi SQ5, ale protože jsme od té doby dali dohromady další případy, ukážeme vám i ty. Proti téhle věci zkrátka nepřestaneme bojovat, dokud jednou pro vždy nezmizí tam, kam od začátku patří - do propadliště dějin.
Setkali jsme se za poslední měsíce s řadou bizarních aplikací tohoto nonsensu, nejvíce nás ale zaujala jedna - ta na Peugeotu 3008. Tento vůz, už pár měsíců prodávaný i u nás se letos stal Autem roku 2017 a když už nic jiného, čekali bychom od něj alespoň... upřímnost. Chyba lávky, 3008 se ve verzi GT-Line tváří, že má vzadu dvojici výfuků s chromovanými koncovkami, ve skutečnosti ale nemá ani jednu. Za tou pravou není nic připomínajícího výfuk asi metr, za tou levou se ale o pár desítek centimetrů dále něco takového skrývá.
Některá jiná auta, viz třeba Škodu Kodiaq Sportline níže, se podobnou cestou vydávají též, ale že by vzadu měla skutečný výfuk ani reálně nepředstírají. Je to jen taková designová kudrlinka, která výfuk nepochybně záměrně evokuje, ale za seriozně pojatou přetvářku bychom to neoznačili. U 3008 je situace jiná, tohle je přes 10 cm hluboká díra, ve které se může leda ubytovat nepořádek, pavouk či jiné zvěrstvo. Tohle má vytvářet dojem výfuku, nic takového tu ale není.
Na obranu Peugeotu budiž řečeny dvě věci. Jednak má sám bohatou historii „výfukové falše”, jak můžete vidět na dnes už historických záběrech výfuků Peugeotu 407 Coupé 2,7 HDi. A pak v tom zdaleka není sám. VW Tiguan 2,0 Bi-TDI je na tom jen fous lépe, VW T-Roc podobně, Opel Insignia prakticky stejně a snad jen Seaty Arona a Ibiza na to spolu s novým VW Polo jdou podobně jako Kodiaq - něco předstírají, ale zase tak vážně to nemyslí.
Při pohledu na tyto fotky je nám každopádně znovu smutno. Ptáme se znovu: Proč? Proč, když už ten výfuk kousek od nárazníku je, ho nevyvést alespoň k té naznačené „díře”? I kdyby to mělo být s falešnou koncovkou. Toto je zvrácenost doby a prosíme všechny soudné lidi od všech automobilek, aby už s tím skončili. A pokud to neudělají, pak alespoň porotce ankety, ať takovým vozům nedávají žádné ceny. Nesmyslů je v nových autech dost i bez toho...





S jakou pompou se Peugeot 3008 stal Autem roku 2017. A s jakou ostudou odchází ze zkoumání svých zadních partií



Peugeot má ovšem na tomto poli už letitou praxi a konkurence mu větišnou nemá co vyčítat


...ani třeba Škoda Kodiaq Sportline se o titul „Miss výfuk” ucházet nemohou - i když se to někdy nemusí zdát, žádný viditelný nemají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
