Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se

Na moderních autech je falešné kde co, včetně vstupů vzduchu na přídi. Co se stane, když jim je sebereme a necháme jim jen ty funkční?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se

19.9.2017 | Marek Bednář | 17 příspěvků

Na moderních autech je falešné kde co, včetně vstupů vzduchu na přídi. Co se stane, když jim je sebereme a necháme jim jen ty funkční?

Moderní auta, zejména ta sportovnější nebo aspoň sportovní verze civilních, zepředu vypadají, že jejich motory potřebují obrovské množství vzduchu. Nasávací otvory jsou na první pohled obrovské. Na ten druhý ale zjistíte, že z velké části, ne-li z většiny, stojí za obřími tlamami předních nárazníků designéři, nikoliv motoráři.

Zkrátka, spousta plochy nasávacích otvorů je falešná, mřížky v nich bývají zaslepené, jde jen o vzhled. Když je takovými věcmi posetá nová Honda Civicc Type-R, ještě to skousnete, i když se skřípěním zubů. Jenže plné falešných vstupů a výdechů je dnes i takové auto, jako Maserati GT. Že to ničemu neprospívá nemusíme dodávat - i po aerodynamické stránce je otvor zaslepený falešnou mřížkou horší než hladká plocha. Jenže design auta je v dnešní době velmi podstatný a velké barevné plochy na přídi projdou snad jen Tesle. Navíc je důležité, aby design skoro každého auta dnes byl agresivní a to se bez otvorů dělá těžko. Takže jsou některé z nich - leckdy většina - prostě falešné jako výfuky.

Kolegové z amerického Jalopniku se tedy rozhodli zkusit, jak by některá auta vypadala, kdyby měla mřížky skutečně jen tam, kde mají otvory pro přístup vzduchu. Třeba značky Audi a Lexus jsou notorické svými až obludně velkými předními maskami. Ty se táhnou i přes místa, kde jsou běžně výztuhy nárazníku, kudy pochopitelně žádný vzduchu proudit nemůže.

Výsledky jsou docela bizarní. Zvlášť asi proto, protože jsme zvyklí na to, jak daná auta vypadají a nahrazení falešných mřížek barevnými plasty je tedy poněkud velký skok. Kdyby byly třeba leskle černé... V každém případě, tady je Ford Shelby Mustang GT350R. Bez falešných mřížek asi nikomu strach nenažene, vypadá docela krotce.

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 1 - ford shelby mustang gt350r bezfalmrizek 01Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 2 - ford shelby mustang gt350r bezfalmrizek 02

Třeba Jeep Compass je ale příkladem, jak by to mohlo vypadat, kdyby se místo falešných mřížek na přídi objevil černý lesklý plast. Sedm otvorů na masce, charakteristický to prvek značky Jeep, tu po vizuální stránce dost chybí. Nejsme si ale jisti, jestli není horší skutečnost, že otvory jsou naprosto falešné.

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 3 - jeep compass bezfalmrizek 01Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 4 - jeep compass bezfalmrizek 02

Ani u Genesisu G80 nevidíme příliš velké změny. Tedy, jistě, úprava masky na velikost skutečného otvoru znamená velký kus bílého plastu na nárazníku, ale bavíme-li se o evropských trzích, tahle změna vytváří perfektní místo pro přední registrační značku.

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 5 - genesis g80 bezfalmrizek 01Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 6 - genesis g80 bezfalmrizek 02

Audi A4 Allroad po změně odkazuje na vozy doby nedávno minulé, nejvíc nám připomíná A8 generace D3 před faceliftem, tj. z let 2002-2005. Po pravdě, Audi by klidně mohlo novou A4 Allroad takhle prodávat a nikomu by to nepřišlo příliš divné. Tedy pokud by v mezičase nepředstavilo aktuální podobu...

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 7 - audi a4 allroad 2018 bezfalmrizek 01Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 8 - audi a4 allroad 2018 bezfalmrizek 02

Rozšklebená tlama ve tvaru vřetene je kromě filmového Predatora v současnosti poznávacím znamením také značky Lexus a jeho modelu ES. Když ale masku upravíte tak, aby nebyla falešná, dostanete vzhled nikoliv nepodobný GS z let 2012-2015.

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 9 - lexus es bezfalmrizek 01Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 10 - lexus es bezfalmrizek 02

Chevrolet Cruze se dnes prodává jen v USA, třebaže v Evropě byl docela populární. Troufneme si říci, že pokud by značka Chevrolet zůstala v Evropě a prodávala Cruze s přiznaným obdélníkovým otvorem masky chladiče, zejména v Německu by si asi tohle auto moc zákazníků nenašlo.

Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 11 - chevrolet cruze bezfalmrizek 01Co by zbylo z designu moderních aut bez falešných vstupů vzduchu? Podívejte se - 12 - chevrolet cruze bezfalmrizek 02

Design prostě prodává, tím spíš dnes, kdy si Citroën nekoupíte pro jeho dokonalý hydropneumatický podvozek nebo BMW pro jeho špičkové atmosférické řadové šestiválce. A pokud menší mřížka stačí, falešný zbytek je tu jen pro design. Na druhou stranu, když při faceliftu bude potřeba otvor zvětšit, je to mnohem snazší a levnější...

Zdroj: Jalopnik

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 17 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše