BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá

Mnichovská automobilka chtěla být loni jedničkou za každou cenu, a tak dealerům vnutila co nejvíce aut. Teď její odbyt klesá skoro o 10 procent.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá

9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská automobilka chtěla být loni jedničkou za každou cenu, a tak dealerům vnutila co nejvíce aut. Teď její odbyt klesá skoro o 10 procent.

Americké zastoupení BMW nemá v letošním roce zrovna na růžích ustláno. Důvodem je snaha značky stát se loňským králem v prémiovém segmentu, což se povedlo jen za cenu ohromného navýšení skladových zásob dealerů. Ti nyní naznačují, že vozy typu řady 3 odpočívají v showroomech a jejich hodnota klesá každým dnem. Navíc ceny benzinu v zámoří výraznou měrou poklesly, pročež Američané nemají ani tak zájem o sedany či kupátka, ale naopak o tradiční zboží - tedy větší pick-upy a SUV.

Vzhledem k tomu, že odbyt BMW letos žije do značné míry z vloni vytvořených skladových zásob (statistiky prodejů se v USA nevytváří podle registrací koncových zákazníků jako u nás, ale podle dodávek automobilek, proto stačí sklad), poklesly letošní prodeje BMW v USA o výrazných 9,4 procenta přesto, že trh jako takový o 3,3 procenta stoupal. V důsledku této situace se králem prémiového segmentu po prvním čtvrtletí letošního roku stal v zámoří Mercedes-Benz, kterému ovšem na paty šlape Lexus. Japonskou značku ovšem tlačí vpřed opět hlavně SUV - jejich prodej narostl celkově o 9,5 procenta, prodeje modelu NX jsou meziročně o 24 procent vyšší a v případě Lexusu LX dokonce o 45 % výše.

Finanční ředitel BMW Friedrich Eichiner proto již uvedl, že automobilka se snaží upravit své produkční plány a alokovat více vyrobených SUV pro Ameriku. Nicméně tento krok nezabere jen pár týdnů, ale nejspíše bude dokončen až někdy na konci druhého letošního čtvrtletí. V čele pelotonu tedy v pololetí BMW nehledejme, pročež značka spoléhá na to druhé, kdy bude finalizováno rozšíření továrny ve Spartanburgu, která bude vyrábět na 450 000 SUV ročně.

Je přitom otázkou, nakolik daná transformace mnichovské automobilce pomůže. Šéf značky Harald Krueger totiž uvedl, že ačkoliv celkový americký trh roste, samotný prémiový segment zažil v prvním čtvrtletí vůbec poprvé po delší době propad. Dle firemních analytiků by navíc pokles měl postupně přerůst i do mainstreamu, načež má Amerika na konci roku skončit s 1,3procentním propadem.

Mimo to trápí americké zákazníky problémy energetického průmyslu, které se přenesly i do finančního sektoru, tedy logicky také na trh s prémiovými vozy. Prodeje navíc neporostou, dokud se tyto výkyvy nestabilizují. To je pro BMW opravdu špatná zpráva, zvláště pokud se potvrdí odhady analytické skupiny Group 1, podle níž má výrobce (tak jako Mercedes, Audi a řada dalších) skladové zásoby na více než 90 dní.

Podle všeho se tak dealeři snaží snižovat objednávky a místo toho zákazníkům „tlačí“ právě ony vozy na skladě. Evidentně jde však o tuhý boj, neboť prodeje řady 2, sedanu řady 3, kupé a kabrioletu řady 6 či elektromobilu i3 dramaticky poklesly. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se k celé situaci postaví automobilka, která nyní přiznává, že „čtvrté čtvrtletí loňského roku nebylo tak silné, jak jsme očekávali“.


BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 1 - BMW 3 2015 facelift unik 01BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 2 - BMW 3 2015 facelift unik 02BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 3 - BMW 3 2015 facelift unik 03BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 4 - BMW 3 2015 facelift unik 04BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 5 - BMW 3 2015 facelift unik 05BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 6 - BMW 3 2015 facelift unik 06BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 7 - BMW 3 2015 facelift unik 07BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 8 - BMW 3 2015 facelift unik 08BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 9 - BMW 3 2015 facelift unik 09BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 10 - BMW 3 2015 facelift unik 10BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 11 - BMW 3 2015 facelift unik 12BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá - 12 - BMW 3 2015 facelift unik 13
Sedan řady 3 letos nejde v zámoří příliš na odbyt, dealeři BMW navíc mají velké skladové zásoby ještě z loňska

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.