Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče

Vlastnit jedno z nejrychlejších a nejdražších aut, která kdy vznikla, je jistě snem mnoha z nás, zvláště když takové vozy příliš neztrácí cenu. Jenže pokles hodnoty není jediným nákladem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče

30.4.2019 | Mirek Mazal

Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vlastnit jedno z nejrychlejších a nejdražších aut, která kdy vznikla, je jistě snem mnoha z nás, zvláště když takové vozy příliš neztrácí cenu. Jenže pokles hodnoty není jediným nákladem.

Francouzská automobilka Bugatti si připomněla 110 let od svého založení speciální edicí modelu Chiron. Výročí bude navždy připomínat jedinečná verze Chironu Sport s úsporou 18 kilogramů hmotnosti. Kromě karbonové diety přišlo ke slovu i matně modré lakování s doplněním francouzské trikolory na aktivní křídlo, víčko nádrže a vnější zpětná zrcátka.

Vznikne pouze dvacet limitovaných kusů, na nichž budou námořnickou barvou oplývat i brzdové třmeny, části motoru nebo prvky dvoumístné kabiny. Celým názvem Chiron Sport 110 ans je Bugatti každým coulem a definuje exkluzivitu zboží z Molsheimu.

Cena vozu z limitované činí v přepočtu 76 milionů Kč, tedy pokud se spokojíte se standardním provedením. Je to jistě spousta peněz, může se ale zdát, že po jejich vydání vás už mnoho finančních útrap nečeká, neboť limitky jako tato obvykle neztrácí na ceně a kolikrát se už o 10 nebo 20 let později prodávají dráže než, za kolik je majitelé koupili. Jenže ztráta hodnoty není jediným nákladem vlastnictví takového skvostu.

Firma ValuePenguin zjistila i další zajímavá fakta týkající se ekonomiky provozu francouzského superstroje. Protože Chiron Sport 110 ans je jedním z nejdražších nových vozů na pořízení, je také jedním z nejdražších aut na pojištění. A právě to dokáže svou výší udělat pořádnou díru do rozpočtu i hodně bohatého člověka.

Výpočty hovoří jasně. S desetiprocentní spoluúčastí z kupní ceny stojí majitele pojištění tohoto skvostu 50 251 dolarů ročně. To je asi 1,2 milionu Kč a jen dvanáctiměsíční pojistná sazba vychází na více než nákup nové Škody Superb 4x4 s nejsilnějším motorem ve výbavě Laurin & Klement. Každý měsíc pak na pojištění jediného vozu padne celý plat už hodně dobře honorovaného člověka.

Otázka, zda koupit či nekoupit superauto s rostoucí hodnotou, tedy nemá zase tak jasnou odpověď, jak se může zdát. Co na tom, že ho i za dekády dobře prodáte - inflace udělá své, průběžný servis také nebude zadarmo a během této doby budete muset investovat desítky milionů jen do pojištění. Tedy pokud nechcete riskovat, že se vaše investice promění v hromadu popela...


Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 1 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 01Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 2 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 02Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 3 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 03Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 4 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 04Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 5 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 05Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 6 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 06Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 7 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 07Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 8 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 08Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 9 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 09Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 10 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 10Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 11 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 11Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 12 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 12Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 13 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 13Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 14 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 14Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 15 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 15Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 16 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 16Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 17 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 17Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 18 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 18Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 19 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 19Být majitelem auta za 76 milionů není zase takový med, pojištění ruinuje i boháče - 20 - Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti foto prvni 20
Pojistka oslavného Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti vychází na 1,2 milionu korun ročně, vlastnit takové auto tedy není levné, ani když s ním pořádně nevyjedete

Zdroj: Value Penguin

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše