Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží

Populární britské trio dalo na zajímavé otázky zajímavé odpovědi. Třeba i na tu, kterého prodeje ze svých dřívějších aut nejvíce litují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží

3.12.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

Populární britské trio dalo na zajímavé otázky zajímavé odpovědi. Třeba i na tu, kterého prodeje ze svých dřívějších aut nejvíce litují.

Ještě týden zbývá do zahájení druhé série The Grand Tour. Není tedy překvapivé, že se na Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye začíná soustředit pozornost celého světa. Magazín Los Angeles Times měl příležitost trojici vyzpovídat, překvapivě však nekladl otázky směřující k motoristickému pořadu - možná i proto, že věděl, že by jasné odpovědi nedostal. Proto se spíše předmětem rozhovoru stala láska moderátorů k automobilům a díky tomu se můžeme dozvědět i věci, o kterých jsme dříve neslyšeli.

Jaký první motorizovaný vůz jste vlastnili a jaký první jste opravdu milovali?

Clarkson: Ford Cortina 1600e. Zaplatil jsem za něj 800 liber. Bylo to první auto, které jsem miloval. Ale nemám vůbec představu, co se s ním stalo. Dokážu si ale představit, že z něj někdo udělal konvici na vaření vody.

May: Vauxhall Cavalier první generace. Dal mi ho můj táta a byla to tak trochu „nenažraná pokladnička“. Prodal jsem ho na konci svých studentských let, protože jsem byl příliš švorc, abych vůbec natankoval nádrž. Když je vám ale 17 a někdo vám dá auto, otevírá se před vámi celý svět. Je pak těžké milovat něco více než onen vůz.

Hammond: Prvním povozem, které jsem kdy vlastnil, byla Honda MTX50. Když mi bylo šestnáct, zaplatil jsem za něj 200 liber. Představovala pro mě motorizovanou svobodu. Díky ní jsem mohl poprvé vyjít z domu, protočit klíčky na prstu a vyrazit. Velmi pomalu, velmi hlučně a za doprovodu oblaků modrého dýmu.

Jaký je váš nejoblíbenější vůz vůbec, a proč?

Clarkson: To bude Lexus LFA, přestože má palivovou nádrž o velikosti zapalovače Zippo, nemá držáky na nápoje a stojí třikrát více, než by měl. Má ale motor V10, který řve jako divoké zvíře. Právě ten zvuk je důvodem, proč tohle auto po celou dobu chci.

May: Myslím, že by to byl motocykl Honda C50 Step 3, protože má takový historický i sociologický význam. Mám tři, přičemž na jednom jsem jel právě včera.

Hammond: Všeobecně miluju motocykly, pravděpodobně stejně, ne-li více než automobily, takže by to měl být motocykl. Ale také miluju Pagani Zonda. Miloval jsem i jízdu v Lamborghini Sesto Elemento. A miluju Land Rovery pro jejich pokornou ochotu k práci.

Je nějaké vozidlo, které jste prodali a teď toho litujete?

Clarkson: Ano, prodal jsem BMW 300 CSO za pouhé 3 000 liber, nyní má ovšem hodnotu okolo 150 000 GBP. Prodal jsem ho, protože jsem byl na mizině. Bankomat mi nechtěl dát žádné peníze, a já jsem chtěl jít popíjet.

May: Upřímně odpovídám, že ne. Ta auta byla skvělá ve chvíli, kdy jsem je vlastnil, ale pak jsem jim dal volnost. Jako když vypustíte zraněného ptáčka, kterého jste vyléčili.

Hammond: Jednou jsem se kvůli neuvážené šlechetnosti zbavil Subaru Brat a od té doby toho lituju. Také jsem prodal Ferrari 550. Nyní by přitom mělo čtyřikrát větší hodnotu, než za kolik jsem jej prodal.

Pokud byste nedělali to, co nyní, jaké jiné profesi byste se věnovali?

Clarkson: Byl bych zlodějem. Opravdu chytrým zlodějem Vloupával bych se do domů jiných lidí a kradl bych jim šperky. Vlastně v důchodu se jím ještě mohu stát.

May: Rád přemýšlím o tom, že bych se stal něčím jako chirurgem... byl jsem ale příliš líný blbec, který ve škole tvrdě nestudoval. Myslím, že bych tedy skončil u práce, která vyžaduje jistou ruční zručnost, stal bych se mechanikem nebo něčím takovým.

Hammond: Asi se budete smát, ale vážně jsem zvažoval, že bych se stal architektem. Chtěl jsem jít na univerzitu studovat architekturu, ale byl jsem až po uši v dluzích kvůli autům a motocyklům, které jsem nakoupil, že jsem si nemohl dovolit další sedmileté vzdělávání. Představte si to - měl bych opravdovou dospěláckou práci a byl bych respektovaným členem společnosti se vší zodpovědností, důstojností a významem. Tedy pravý opak toho, čím jsem dnes.

Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 1 - Jeremy Clarkson Lexus LFA 01Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 2 - Jeremy Clarkson Lexus LFA 02Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 3 - Jeremy Clarkson Lexus LFA 03
Clarkson nade vše miluje Lexus LFA...

Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 4 - Hammond May motorky 01Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 5 - Hammond May motorky 02Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 6 - Hammond May motorky 03Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 7 - Hammond May motorky 04Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 8 - Hammond May motorky 05Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 9 - Hammond May motorky 06Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 10 - Hammond May motorky 07Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 11 - Hammond May motorky 08Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 12 - Hammond May motorky 09Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 13 - Hammond May motorky 10Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny nebo po jakém autě touží - 14 - Hammond May motorky 11
...zatímco pro Hammonda a Maye mají velký význam motocykly

Zdroj: Los Angeles Times

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše