Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude

Doposud platilo, že auta vybavená naftovými motory držela cenu relativně i absolutně lépe než ta s benzinovými. Teď už to neplatí a platit dále ani nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude

1.10.2017 | Petr Prokopec | 28 příspěvků

Doposud platilo, že auta vybavená naftovými motory držela cenu relativně i absolutně lépe než ta s benzinovými. Teď už to neplatí a platit dále ani nemá.

Kauza Dieselgate ovlivnila celý automobilový průmysl, o tom nemůže být sporu. Zejména v Evropě se tak lidé stále více přesouvají od naftových motorů k těm benzinovým, o čemž svědčí i data o prodejích nových aut za první letošní půlrok. Dieselové motory poprvé po 8 letech ztratily vládu a poměrně výrazně zaostávají za těmi benzinovými. Není to ovšem jediná velká rána, která je stihla či stihne.

Již z dřívějška víme, že zájem o ně rapidně klesá i v Německu a dalších dosavadních „naftových baštách”. To má pochopitelně vliv i na ceny, které jdou nyní dolů bezprecedentním způsobem. Zatímco dosud platilo, že diesel byl sice dražší na pořízení, ale také se snáze a dráže prodal, nyní už to neplatí. Podle dat Deutsche Automobil Treuhand (DAT) měla tři roky stará ojetá auta dieselem loni hodnotu v průměru 54,5 procenta z původní ceny. Letos to už je 54,2 %.

Nejde tak o drastický pokles, nicméně posun tu je a především - benziny už hodnotu drží lépe. Jejich hodnota totiž po třech letech aktuálně dosahuje na 56,1 procenta původní ceny, to je znovu bezprecedentní stav. Též platí, že ojetiny s benzinovými motory se prodávají rychleji - v průměru se nyní v bazarech zdrží 80 dnů, diesely 101.

Podle zprávy DAT jde navíc jen o první takový propad v letošním roce, v následujících letech přijdou další. Zatím je totiž slábnoucí zájem věcí spíše západnějších částí Evropy, který do jisté míry vyrovnáván exportem do po dieselech stále lačnějších východních zemí. Jakmile bude láska k dieselům zasažena i v těchto končinách, přijdou další poklesy.

DAT dále dodává, že cenu určuje stáří vozu i nájezd. Největší propad hodnoty je spojen s prvním rokem vlastnictví a provozu, kdy lze očekávat napříč veškerými segmenty zhruba 24,5procentní propad. Tedy za předpokladu, že se s nájezdem vejdete do 15 tisíc kilometrů. V dalších letech pak hodnota aut klesá již mnohem pomaleji, v průměru o nějakých pět až šest procent ročně.

Dodat pak jen lze, že slábnoucí poptávku po dieselech nyní vede Německo, kde „protinaftové nálady” rozdmýchávají i snahy měst zakázat vjezd dieselových aut do center, zvláště pak těch, jež plní emisní normy EU1 až EU4. Proto se jich lidé zbavují, i s ohledem na nemalé šrotovné. Místo „producentů sazí“ pak kupují hlavně benzinové vozy, jejichž registrace vzrostly o 51 % vůči 15 procentům dieselů plnících emisní normu Euro 6.

Karty do budoucna jsou, zdá se, rozdány jasně a pokud uvažujete o koupi nového auta, veďte tyto informace v patrnosti. Je krajně nepravděpodobné, že by dieselové auto mělo být do budoucna z hlediska zachování hodnoty lepší investicí než to benzinové...

Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 1 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 001Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 2 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 004Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 3 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 006Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 4 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 008Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 5 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 009Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 6 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 014Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 7 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 016Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 8 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 020Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 9 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 035Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 10 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 045Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 11 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 047Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 12 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 052Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 13 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 053Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 14 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 057Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 15 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 062Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 16 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 067Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 17 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 068Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 18 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 124Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 19 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 143Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 20 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 144Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 21 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 146Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 22 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 147Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 23 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 148Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 24 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 149
Ceny ojetých dieselových aut se propadají, pro kupce ojetin z řady českých motoristů to může být dobrá zpráva. Pro kupce nových dieselů už méně

Zdroj: DAT

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 28 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše