Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní

Ferrari žene omezení produkce stále výš a zřejmě se nezastaví ani před hranicí 10 tisíc aut za rok. Je to prý voda na mlýn jeho konkurentům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní

3.5.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Ferrari žene omezení produkce stále výš a zřejmě se nezastaví ani před hranicí 10 tisíc aut za rok. Je to prý voda na mlýn jeho konkurentům.

Časy se mění a lidí, kteří si mohou dovolit koupi nového supersportu, je stále více. Automobilky na to reagují, navyšují svou produkci a tohoto kroku se nebojí ani Ferrari, které si svou exkluzivitu po léta střežilo. Loni už vyrobilo přes 8 tisíc aut za rok a nedlouho předtím padla hranice 7 tisíc vozů ročně. Už to bylo daleko více než před několika málo lety, Italové přesto oznámili, že kapacitu klidně zvednou na devět či deset tisíc exemplářů, za rok což napomůže firemní kase a exkluzivitu to prý v žádném případě neohrozí.

Jenže zástupci dalších výrobců supersportů jsou trochu jiného názoru. Třeba Victor Muller, šéf Spykeru, na autosalonu v New Yorku uvedl, že najít zákazníka pro jeho auta je dnes „velmi snadné“. Důvodem je fakt, že typický klient „si jako mladý koupil Porsche 911. Poté si ho ale pořídili všichni jeho vrstevníci, načež přešel na Ferrari, Bentley či Aston. A přestěhoval se na předměstí, kde zjistil, že všichni mají Ferrari 488.“

Podle Mullera takový stav zákazníky italské značky rozhodně není vítaný, a právě to je důvod, proč „se přesunou k automobilce butikového typu, jakou je Spyker“. Jeho slova potvrzuje i Tariq Ali, prodejní šéf Koenigseggu. Zákazníky podle něj není třeba přesvědčovat, aby si pořídili vůz švédské firmy a nebojí se ani konkurence typu Spyker. „Pokud se jim líbí Koenigsegg, Spyker a Rimac, pak si objednají všechny tři.“

Výkonná ředitelka chorvatského výrobce elektrického hypersportu Monika Mikac ale přiznává menší obtíže, ovšem nikoliv v rámci souboje konkurenčních automobilek. Dle ní klienti nepřemýšlejí, zda pořídit Ferrari či Rimac, ale spíše zvažují, jestli si mají koupit Concept_One či nový exkluzivní obraz nebo sochu. „Proto pokaždé potenciálnímu zákazníkovi říkám, aby si náš vůz vyzkoušel. Poté ho bude milovat.“

„Zároveň říkám každému klientovi, že pokud si koupí Rimac, může jej řídit a zároveň i umístit jako umělecké dílo doma, na své příjezdové cestě, v garáži, ve sbírce aut, prostě kdekoliv,“ dodává Monika Mikac. Ve výsledku tak nakonec nejspíše dojde ke koupi vozu než nové sochy či obrazu. Je proto možné, že zakrátko bude i Rimac „tuctovkou“. Zatím ale vyčuhuje z davu daleko více než s Ferrari, které prý mají „všichni”.

Kde je pravda, posuďte sami - toto je nepochybně součást marketingu malých automobilek. Máme pocit, ze poptávka po Ferrari dalece překračuje nabídku (Italové dokonce říkají, že by celou produkci vyprodali jen v Kalifornii, kdyby si zákazníky nevybírali) a i když je nepochybně faktem, že pro nejbohatší z bohatých nebude Ferrari dost výjimečné, asi to není věc, která by musela automobilku trápit - takovým jednou za pár let nabídne něco jako LaFerrari, pro které mu budou tak jako tak trhat ruce...

Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 1 - 2016 ferrari passione silverstone 01Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 2 - 2016 ferrari passione silverstone 02Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 3 - 2016 ferrari passione silverstone 03Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 4 - 2016 ferrari passione silverstone 04Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 5 - 2016 ferrari passione silverstone 05Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 6 - 2016 ferrari passione silverstone 06Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 7 - 2016 ferrari passione silverstone 07Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 8 - 2016 ferrari passione silverstone 09Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 9 - 2016 ferrari passione silverstone 10Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 10 - 2016 ferrari passione silverstone 11Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 11 - 2016 ferrari passione silverstone 12Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 12 - 2016 ferrari passione silverstone 13Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 13 - 2016 ferrari passione silverstone 14Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 14 - 2016 ferrari passione silverstone 15Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 15 - 2016 ferrari passione silverstone 16Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 16 - 2016 ferrari passione silverstone 17Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 17 - 2016 ferrari passione silverstone 18Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 18 - 2016 ferrari passione silverstone 19Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 19 - 2016 ferrari passione silverstone 20Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 20 - 2016 ferrari passione silverstone 21Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 21 - 2016 ferrari passione silverstone 22Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 22 - 2016 ferrari passione silverstone 23Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 23 - 2016 ferrari passione silverstone 24Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 24 - 2016 ferrari passione silverstone 25Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 25 - 2016 ferrari passione silverstone 26Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 26 - 2016 ferrari passione silverstone 27Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 27 - 2016 ferrari passione silverstone 28Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 28 - 2016 ferrari passione silverstone 29Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 29 - 2016 ferrari passione silverstone 30Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 30 - 2016 ferrari passione silverstone 31Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 31 - 2016 ferrari passione silverstone 32Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 32 - 2016 ferrari passione silverstone 33Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 33 - 2016 ferrari passione silverstone 34Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 34 - 2016 ferrari passione silverstone 35Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 35 - 2016 ferrari passione silverstone 36Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 36 - 2016 ferrari passione silverstone 37Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 37 - 2016 ferrari passione silverstone 38Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 38 - 2016 ferrari passione silverstone 39Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 39 - 2016 ferrari passione silverstone 40Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 40 - 2016 ferrari passione silverstone 41Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 41 - 2016 ferrari passione silverstone 42Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 42 - 2016 ferrari passione silverstone 43Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 43 - 2016 ferrari passione silverstone 44Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 44 - 2016 ferrari passione silverstone 45Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 45 - 2016 ferrari passione silverstone 46Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 46 - 2016 ferrari passione silverstone 47Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 47 - 2016 ferrari passione silverstone 48Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 48 - 2016 ferrari passione silverstone 49Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 49 - 2016 ferrari passione silverstone 52
Ferrari je prý všude spousta...

Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 50 - Koenigsegg Regera TG nova sada 03Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 51 - Koenigsegg Regera TG nova sada 05Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 52 - Koenigsegg Regera TG nova sada 07Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 53 - Koenigsegg Regera TG nova sada 11Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 54 - Koenigsegg Regera TG nova sada 20Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 55 - Koenigsegg Regera TG nova sada 22Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 56 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 22Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 57 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 20Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 58 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 21Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 59 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 30Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 60 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 04Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 61 - Spyker V8 Koenigsegg C8 Preliator Zeneva 2017 zive 37Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 62 - Rimac Concept One 2017 oficialni foto Zeneva 01Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 63 - Rimac Concept One 2017 oficialni foto Zeneva 09Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 64 - Rimac Concept One 2017 oficialni foto Zeneva 07Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 65 - Rimac Concept One 2017 oficialni foto Zeneva 14Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 66 - Rimac Concept One 2017 oficialni foto Zeneva 27Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní - 67 - Rimac Concept One 2017 oficialni foto Zeneva 21
...a pokud chcete vyčuhovat z davu, máte si koupit Koenigsegg, Spyker nebo Rimac. Tedy alespoň podle těch, kteří je vyrábí

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše