Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 308 GTB Group B: vzácné rallyové Ferrari je k mání, nikoliv levně
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari 308 může být dobrým začátkem, chcete-li si pořídit starší Ferrari. Jenže asi ne tohle konkrétní, které je po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari.
Ač se to člověku sledujícímu svět aut zpovzdálí nemusí zdát příliš uvěřitelné, italská automobilka Ferrari se v minulosti účastnila i soutěží rallye. A neměla zrovna malé ambice, vyvíjela pro tento účel slavné 288 GTO, první auto na světě, které v produkční specifikaci překonalo třísetkilometrovou hranici. To ale nikdy nezávodilo, protože pro skupinu A mělo moc velký motor a skupina B byla před jeho dokončením ze známých důvodů zrušena.
Vůz, na kterém bylo 288 GTO založeno, však soutěžního nasazení doznal. Jezdil zejména ve skupině 4, kde soupeřil například s Lanciemi Stratos či později vozy Audi Quattro. Ta se později proměnila právě ve skupinu B. Tento stroj se jmenoval 308 GTB a dnes, pokud máte zájem o starší Ferrari a nikoliv neomezený rozpočet, je vůz s třílitrovým osmiválcem umístěným uprostřed napříč docela dobrou volbou - rozhodně lepší než Mondial, který není ani hezký, ani spolehlivý, a to i na standardy starých italských aut.
Kousek, který je nyní k mání, je závodním autem, přestavěným pro skupinu B pilotem Antoniem Zaninim a jeho týmem. Zanini v roce 1980 získal evropský šampionát v rallye a španělský pohár vyhrál celkem devětkrát. Tento konkrétní stroj se také pyšní certifikátem historických vozidel Ferrari Classiche, takže to bude dost pravděpodobně jedna z nejdražších 308 GTB k mání.
V jejích útrobách je třílitrový vidlicový osmiválec s dvouventilovými, dvouvačkovými hlavami a karburátory Weber, který dává 280 koní a posílá je na zadní kola - nad čtyřkolkou tehdy u Ferrari ještě ani nepřemýšleli - přes manuální pětikvalt s velmi krátce poskládanými převody. Upřednostnění zrychlení před maximálkou se zejména na klikatých rallye velmi hodilo. Na vozovce drží tuto 308 nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky na všech čtyřech kolech a o zpomalení se starají brzdy AP Lockheed s ventilovanými kotouči.
Poslední závod tento stroj údajně jel v roce 1985, tedy před třiceti lety. Poté údajně ujel pouhých 20 kilometrů a všem mechanickým částem se dostalo kompletní renovace. Jsou tu tedy nové brzdy, odpružení, motor je po generální opravě a také zapalovací kabely, které celkem měří přes 8 metrů, jsou nové.
Stavu vozu, který je možno si dobře prohlédnout i na obrázcích, ale pochopitelně odpovídá i cena. Stroj má být k mání někdy během února na aukci pořádané domem RM Auctions a podle odhadů za něj výherce aukce zaplatí 250 - 315 tisíc Eur, tedy 6,8 - 8,6 milionu korun. To je zhruba osminásobek toho, na kolik přijde „obyčejné” ojeté Ferrari 308, tohle však taky ani zdaleka obyčejné není.
Toto závodní Ferrari 308 GTB bude v únoru na prodej. Bude po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari; cena odpovídá
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz