Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 599 GTB Fiorano prodáno za 17,4 milionu Kč, jen díky manuálu
16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Další vcelku nové a ne vzácné auto s ohromnou cenou jen díky manuálu. Důkazů zájmu o manuály je spousta.
Ferrari 599 GTB Fiorano není zrovna starý vůz, vyráběl se do roku 2012 a byl to nástupce povedeného 575M Maranello. A na rozdíl od svého nástupce, modelu F12berlinetta, byla 599 k mání ještě i s manuální šestistupňovou převodovkou - zcela oficiálně, nikoliv jako zakázková stavba existující v jediném exempláři na světě.
I tak ale vzniklo mnohem více kusů vybavených sekvenční převodovkou F1 o stejném počtu kvaltů, se kterou je tento stroj rychlejší, ale spousta řidičů si jízdu dostatečně neužije, nemají-li tři pedály pod nohama a páku manuálního řazení v ruce. Právě takových se sešlo na na víkendové aukci RM Sotheby’s Amelia Island, kde byl k mání tento černý exemplář 599 GTB z roku 2007 s manuálním šestikvaltem a lehce přes 6 100 najetými kilometry, zjevně dost. Jeho cenu vyšroubovali až na neuvěřitelných 682 tisíc dolarů, tedy asi 17,4 milionu korun, i když odhad hovořil o třetinové cifře. A i ten se zdál být spíše optimistickým.
Když nejezdil, stál tento stroj v klimatizované garáži a dostávalo se mu vynikající péče - pochopitelně, bavíme se o Ferrari. A jeho první majitel byl nejspíš fajnšmekr, jak lze soudit kromě manuálu také například z karbonových brzd či příplatkových kol. Takovými věcmi ale bývá vybavena spousta 599, tento stroj je unikátní právě manuální převodovkou - údajně se s manuálem dovezlo do USA jen 20 kusů Ferrari 599. Ničím jiným vůz zvláštní není, jen tímto, k vyšroubování ceny do extrémních výšin to ale stačilo. Jinak se ojetá Fiorana prodávají v USA stejně jako jiná ojetá auta - levněji než nová.
Ja to podobná situace jako u nedávné Porsche 911 GT3 RS 4.0 za 9,1 milionu, jakkoli tam jde o vzácnější vůz i bez ohledu na převodovku. Nebo překvapivý zájem o Porsche Cayman GT4, kde převodovka hraje klíčovou roli. Nejen toto ukazuje, že současný trend „absolutního přechodu” k automatickým či automatizovaným převodovkám není rozumnou strategií. Ostatně, i Tadge Jüchter při rozhovoru o současné Corvette C7 Z06 uvedl, že nenabídnout zákazníkům co chtějí není dobrá podnikatelská strategie - a proto je nová Z06 k mání i jako kabrio a s automatem, třebaže C6 Z06 si člověk mohl koupit jen s manuálem a s pevnou střechou.
Také některé evropské značky jsou schopné dodatečně nabídnout manuální převodovku do auta, které ji vůbec nemělo mít, protože ta část zákazníků jim za to stojí. Americká silná auta jsou k mání s manuálem zcela běžně a dokonce i evropské stroje, které u nás dostanete jen s automatem, jsou za oceánem k dispozici s manuálními převodovkami. Důkazů o tom, že svět stále chce manuály alespoň v míře zmiňované Jaguarem, je hromada, tak proč na ně Ferrari, Lamborghini a do jisté míry ani Porsche u nových aut neslyší?
Je to pro část zákazníků tak podstatná věc, že rozhoduje o tom, zda si nějaké auto koupí či nekoupí. Tak proč jim výrobci nevyjdou vstříc, když i jiným drobným skupinám zákazníků nabízejí všemožné výbavové prvky, které si nakonec větší procento klientů nekoupí a jejichž vývoj také nemohl být levný? Řada lidí by si za manuál i připlatila a jistě ne málo. Jak ukazuje třeba cena tohoto Ferrari...
Na tomto 599 GTB není nic zas tak zvláštního, dokud si nevšimnete manuálního řazení
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB