Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari otočilo, vlastní SUV může vyrobit. Učiní tak ale jen za určitých podmínek
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové již příchod SUV neodmítají. Místo toho přemýšlí, jak jej vyrobit tak za podmínek, které by pro ně tuto cestu učinily schůdnou.
Budeme se již poněkolikáté opakovat, přesto to musíme zmínit i dnes: crossovery a SUV aktuálně vládnou zákaznickým trendům. Honda či Volkswagen sice naznačují, že toto šílenství již nebude trvat věčně, přesto však obě značky produkují nové a nové vozy mířící právě do daného teritoria. A zdaleka nejsou samy, stejně se chovají všichni. Výjimek existuje jen pár, přičemž jednou z nich je Ferrari.
Italská automobilka ještě donedávna podobný model striktně odmítala, dle jejího názoru by zkrátka již nešlo o pravověrné Ferrari. Šéf produktového marketingu značky Nicola Boari však na ženevském autosalonu docela překvapil. Dle něj bychom se totiž neměli ptát, „proč nevstoupit do neustále se rozšiřujícího segmentu SUV?“, ale spíše na to, „jaké základní potřeby z pohledu zákazníka SUV uspokojuje?“.
Tím je řečeno naprosto vše. U Ferrari došlo na rčení nikdy neříkej nikdy a místo odmítání příchod SUV stoprocentně zvažují. Boari to svými dalšími výroky jen potvrzuje. „Myslím, že je třeba začít u těchto otázek. Dokonce i u luxusního SUV, a to zároveň ve spojení se slovem 'Ferrari'. Protože pokaždé, když něco děláme, jsou tu očekávání - opravdu vysoká - že budeme odlišní a nikoliv stejní.“
„Není to tedy tak, že bychom SUV jako takovým pohrdali. Jde pouze o to, že aktuálně tu máme fyzikální zákony, hmotnost, náklony karoserie či délku. Tím vším je SUV obtěžkáno. Jak tedy zvládneme vyřešit tyto klíčové aspekty, abychom vytvořili něco, co bude mít výhody SUV, ale nebude špatným vozem?“ ptá se nahlas Boari. Odpověď ale zatím nemá, tu Ferrari stále hledá.
Dle šéfa produktového marketingu značky je zároveň důležitý přístup k potenciální expanzi. Ferrari totiž k celé záležitosti nesmí přistupovat pouze tím stylem, že jde o segment, ve kterém ještě nepůsobí. Jakékoliv další rozšiřování portfolia musí ctít pevné zásady, což ostatně není nic nového. Stejným způsobem totiž byly na trh uvedeny i modely jako Lusso a California.
„Oba vozy vzešly ze stejné otázky: Jak dokážeme vyrobit něco, co tu ještě není? V obou případech byla přitom odpověď stejná - základní potřebou zákazníků bylo, aby dostali Ferrari, které budou moci řídit každý den, nikoliv jen o víkendech.“ Obdobně bychom smýšleli také o SUV, automobilka však zřejmě touží ještě po nějaké „vedlejší zápletce“. A proto stále hledá důslednou odpověď.
Bez ohledu na to, co ovšem z Maranella v blízké či vzdálené budoucnosti vyjede, je dle Boariho třeba ctít čtyři základní elementy: produktovou architekturu, dynamiku, které Ferrari říká „emoce z jízdy“, zvuk neboli „soundtrack“ a design. „Je přitom jedno, zda je to Lusso nebo 812, 488 nebo California, v následování tohoto procesu jsme konzistentní a disciplinovaní.“
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
SUV Ferrari se již ukázalo na neoficiální ilustraci
Ta přitom vychází z prototypu modelu FF, který před pár lety navrhla karosárna Italdesign. Už ten mohl být čímsi na pomezí SUV
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB