Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen

Nyní můžete cokoliv nazvat SUV, a bude se to prodávat, říká prodejní a marketingový šéf Hondy. Tvrdí ale, že tohle už nebude trvat dlouho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen

21.2.2017 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Nyní můžete cokoliv nazvat SUV, a bude se to prodávat, říká prodejní a marketingový šéf Hondy. Tvrdí ale, že tohle už nebude trvat dlouho.

Již mnohokráte jsme zmínili, že stávajícím zákaznickým trendům vládnou crossovery a SUV. Jejich registrace každoročně stoupají o desítky procent, proto se jejich vývojem zabývají téměř všichni. Výjimky sice existují, už jich ale moc není. Opravdu rozsáhlá v tomto směru bude expanze koncernu VW Group, který nám v několika málo příštích letech nabídne řadu nových modelů od Q8 po elektrický e-tron.

Je přitom paradoxní, že designový šéf Volkswagenu Klaus Bischoff je přesvědčený o dohledném konci obliby aut s vysokou stavbou karoserie. Má to souviset s rozvojem elektromobility, která přinese zcela nové designové trendy. Nebude již třeba volantu, pedálů či dokonce čelního okna - a proto nebude nutné balit tyto vozy do hávu SUV, se kterým je spojena horší aerodynamika. Něco takového se ale může stát za 10, 15, možná i více let a je to trochu vzdušný zámek, proto také VW v investicích tímto směrem pokračuje. Honda to vidí trochu jinak.

I když aktuální stav věcí nenaznačuje, že by ke konci nekritické obliby SUV mohlo dojít, prodejní a marketingový šéf evropské divize Hondy se vyjadřuje stejně. Jean-Marc Streng prohlásil, že obliba crossoverů a SUV bude brzy minulostí. „Nyní můžete cokoliv nazvat SUV, a bude se to prodávat. Brzy ale bude tento segment trhu přeplněný - jen se podívejte, co se stalo s MPV.“

Také MPV byly svého času populární a každý je v nabídce musel mít, jejich obliba ale přišla a zase odešla. Dnes nabízí MPV skoro každý a ani dnes se neprodávají špatně, zákazníci po nich ale dávno neprahnou tak, jako dříve. Otázkou se tak zdá být jen to, kdy si SUV začnou balit kufry.

Pokud bude mít pravdu Bischoff, pak v této dekádě se změnou názoru zákazníků nelze počítat. Obrat by mohl přijít až někdy v té příští, kdy by již skutečně mohla být rozvinuta nejen elektromobilita, ale také autonomní řízení. Pokud má pravdu Streng, stát se to může prakticky kdykoli - nabídka je stále širší a širší a pomyslný pohár jednou musí přetéci. Jenže to vážné nevypadá, že by se to mělo stát kdykoli v dohledné době.

I když se SUV nabízí stále více, zákazníci po těchto autech stejně sahají, jako by jiná neexistovala. Například nová Škoda Kodiaq je letos na českém trhu téměř vyprodaná, a to se ještě ani pořádně neobjevila v showroomech. Nečekejme tedy brzký pokles zájmu a nečekejme ani brzký odliv zákazníků z tohoto segmentu. Konec jeho popularity ale jednou přijít musí, věčné jsou jen diamanty...

Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 1 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 01Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 2 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 02Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 3 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 03Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 4 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 04Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 5 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 05Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 6 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 06Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 7 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 07Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 8 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 08Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 9 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 09Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 10 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 10Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 11 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 11Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 12 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 12Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 13 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 13Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 14 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 14Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 15 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 15Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 16 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 16Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 17 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 17Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 18 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 18Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 19 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 19Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 20 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 20Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 21 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 21Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen - 22 - Honda CR-V 2017 US verze prvni sada 22
Honda se nedávno pochlubila novou generací CR-V. Prodejní šéf značky si ale přesto myslí, že nekritická obliba crossoverů a SUV brzy skončí

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše