Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron

18.10.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Produkční verze loňského konceptu bude zvána jinak, než se očekávalo. Má hrát významnou roli mezníku v historii německé automobilky.

O elektrické budoucnosti koncernu VW Group se v poslední době zmiňujeme měrou vrchovatou. To má samozřejmě své opodstatnění ve flotile třiceti vozů, se kterými by Němci chtěli vyrukovat v příštích deseti letech. Včera jsme si posvítili na ilustrace z patentového úřadu, které odhalily vozy vskutku zajímavých tvarů. To jsou ale zatím jen nápady.

Dnes tu máme o trochu reálnější náhled do budoucna, přičemž hovořit budeme o značce Audi. Ta hodlá do roku 2020 představit hned tři „bezemisní“ vozy, přičemž ten první je již velmi dobře známý. Ano, jde skutečně o koncept e-tron quattro, který byl odhalen loni na autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby - a vlastně ještě předtím - má jeho produkční verze přilepen název Q6 e-tron, který jsme považovali za pevně daný. Jenže chyba lávky.

Šéf automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku Rupert Stadler potvrdil, že chystané elektrické SUV bude jednoduše známé pouze jako „e-tron“ bez jakéhokoliv odkazu na jiný, již existující model. Důvodem je fakt, že jde „o srovnatelný vůz s Audi quattro, které bylo známo jen jako quattro. V dlouhodobém horizontu ovšem název e-tron bude odkazovat na strukturu zahrnující ryzí elektrické pohonné ústrojí.“

Tedy jinými slovy, první elektrické SUV má být v historii Audi stejným mezníkem jako dnes již legendární kupé s pohonem všech kol z 80. let minulého století. Veškeré vozy, které ovšem po něm, již ponesou odkaz na stávající nabídku. To Stadler jen potvrzuje, když dodává, že „budeme mít modely s tradičními jmény, například A6 e-tron, A7 e-tron, A8 e-tron a tak dále.“

Je otázkou, co bude po elektrickém SUV následovat, byť samotnou skladbu novinek známe. Do konce dekády se dočkáme ještě velkého sedanu a malého městského vozu, který zkombinuje tvary hatchbacku a MPV. Stejně jako v Paříži představený Volkswagen I.D. bude používat platformu MEB, pročež půjde o jakéhosi duchovního nástupce Audi A2.

Stadler tuto novinku popisuje jako „prostorově velkorysý koncept“, což má spojitost s potřebami zákazníků žijících ve městech. Ti totiž chtějí „snadné nastupování, zvýšenou jízdní pozici a pocit bezpečí“. Mimo to pak dostanou ještě elektrický dojezd pohybující se mezi 350 a 450 kilometry, což bude plně odpovídat denním potřebám. Stejně jako onen prostorově velkorysý interiér.

V případě zmiňovaného elektrického sedanu již tolik informací není k dispozici, nejspíše tedy dorazí až po menším modelu. Spojován je přitom s řadami A7 i A8, nic oficiálního však nezaznělo. Na bližší fakta si tedy budeme muset nějaký ten pátek počkat. Momentálně tak jen dodáme, že odhalení elektrických plánů Audi přichází jen krátce poté, co značka zařízla sportovní R8 e-tron, jenž dojelo na nezájem zákazníků. V případě elektrického SUV musí jistě věřit v lepší výsledek...

Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 1 - Audi e-tron Quattro CES 2016 01Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 2 - Audi e-tron Quattro CES 2016 02Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 3 - Audi e-tron Quattro CES 2016 03Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 4 - Audi e-tron Quattro CES 2016 04Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 5 - Audi e-tron Quattro CES 2016 05Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 6 - Audi e-tron Quattro CES 2016 06Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 7 - Audi e-tron Quattro CES 2016 07Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 8 - Audi e-tron Quattro CES 2016 08Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 9 - Audi e-tron Quattro CES 2016 09Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron - 10 - Audi e-tron Quattro CES 2016 10
Žádné Audi Q6 e-tron, elektrické SUV bude známé jednoduše jen jako e-tron

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše