Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech

13.10.2016 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Protahovaný a extrémně drahý projekt čtyř kruhů měl v případě produkční verze jepičí život. Při pohledu na cenu a výkony to ale není překvapivé.

Audi R8 e-tron je začarovaným projektem, na nějž se lepí jen a pouze smůla. Vůbec poprvé se o tomto modelu začalo mluvit v roce 2009. O dvanáct měsíců později již byl na světě pojízdný prototyp, se kterým dokonce tehdejší šéf vývoje Michael Dick několikráte obkroužil okruh La Sarthe. Nicméně záhy přišla studená sprcha v podobě ukončení projektu, což způsobila nedostačující technika v kombinaci s příliš vysokou cenou. E-tron byl mrtev.

Se zahájením vývoje druhé generace Audi R8 se však tato varianta znovu dostala stůl, přičemž loni v Ženevě se po dlouhých peripetiích konečně ukázal sériový model. Dostal se i na trh a našel si pár zákazníků, celá tato anabáze ale měla vskutku jepičí život - automobilka nyní oznámila, že R8 e-tron to má znovu spočítané. Přesné důvody známé nejsou, dá se ovšem předpokládat, že tím klíčovým nebude nic jiného než malá poptávka spočívající do značné míry v pořizovací ceně. Ta v Evropě (nikde jinde se vlastně ani e-tron neprodával) startovala na 1 milionu Eur (cca 27 milionů korun).

Elektrické Audi R8 tak za sebou má zhruba 18měsíční pobyt na trhu, během kterého ovšem příliš mnoho zákazníků okouzlit nestihlo. Přesné registrace známy nejsou, nicméně mluvčí značky uvedl, že jde o „méně než 100 exemplářů“. To může být 90, ale také 5, vážně nevíme. Mluvčí už jen s povzdechem dodal, že „jsme jich mohli vyrobit více, než jsme skutečně vyrobili“. Nyní tak prý Audi dokončí již objednané vozy a poté definitivně zavře krám.

R8 e-tron tak následuje příkladu konkurenčního Mercedesu SLS AMG Electric Drive, který přišel na trh v roce 2013 s cenou 350 000 EUR (9,5 mil. Kč). Prodáno ale nakonec bylo jen pár desítek kusů, přičemž koncern Daimler vzápětí vše okomentoval tak, že „jsme přišli příliš brzy“. O tři roky později by něco podobného mohlo konstatovat i Audi, nicméně vždy záleží na úhlu pohledu.

Aktuálně se zdá, že zákaznická skupina pro sportovní elektromobily existuje a dokonce je ochotna platit i horentní sumy. Nicméně se zřejmě musí jednat o extrémně schopné vozy typu Rimac Concept_One. Audi R8 e-tron vedle něj de facto nemělo čím ohromit. Jeho vzhled se od benzínového a tedy podstatně levnějšího provedení odlišuje jen v detailech. Dva vzadu namontované elektromotory naladěné na 460 koní pak umožní 3,9sekundový sprint na stovku a maximálku 250 km/h, což jsou hodnoty horší než u mimořádně rychlé verze V10. Není tedy vlastně divu, že o vůz není zájem.

Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 1 - Audi R8 e-tron zive 01Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 2 - Audi R8 e-tron zive 02Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 3 - Audi R8 e-tron zive 03Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 4 - Audi R8 e-tron zive 04Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 5 - Audi R8 e-tron zive 05Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 6 - Audi R8 e-tron zive 06Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 7 - Audi R8 e-tron zive 07Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 8 - Audi R8 e-tron zive 08Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 9 - Audi R8 e-tron zive 09
Produkční Audi R8 e-tron debutovalo loni v Ženevě...

Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 10 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 01Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 11 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 02Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 12 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 03Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 13 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 04Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 14 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 05Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 15 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 06Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 16 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 07Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 17 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 08Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 18 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 09Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 19 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 10Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech - 20 - Audi R8 2015 e-tron prvni foto 11
...nyní se ovšem automobilka rozhodla celý projekt znovu ukončit, prodáno přitom nebylo ani sto exemplářů

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše