Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hlučnější výfuky na německých autech končí. A kvůli hluku to není
4.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste měli zálusk na německé auto s příplatkovým zvučnějším výfukem, svou příležitost jste právě prováhali. Důvody jsou... německé.
Máte pocit, že klacků naházených pod nohy automobilového průmyslu ze strany Evropské unie už bylo dost? Chyba lávky, bude jich jen více. Existuje třeba regulace č. 540/2014 z 16. dubna 2014, ve které je v článku 11 zmíněna tzv. Revizní klauzule. Dle ní má evropská komise možnost do 1. července 2021 rozhodnout o nových hlukových limitech, které možnostem konstrukce nových automobilů postaví ještě užší mantinely.
Německé ministerstvo dopravy ovšem evidentně nehodlá tři roky čekat a zvukový projev nových aut začalo omezovat již nyní. Ovšem tak trochu oklikou. Zjistilo totiž, že sportovní výfukové systémy jsou spojeny nejen s výraznějším zvukovým doprovodem, ale rovněž se zvýšením spotřeby paliva a emisí CO2. A proto pro ně nastavila taková pravidla, která jejich další prodej velmi komplikují a minimálně pro nejbližší dobu efektivně znemožňují.
Automobilky nyní mohou prodávat na území Německa pouze takové výfukové systémy, s nimiž se pojí bude spojené stejné množství emisí, s jakými byl daný vůz homologován. To sportovní výfuky neplní, navíc některé systémy nejsou spojené ani se zachováním plně funkčního filtru pevných částic. TÜV je tak považuje za „podvodné zařízení ovlivňující emise“, a to pro ně znamená utrum. Například BMW tak přestalo nabízet příplatkové výfukové ústrojí z řady M Performance a to samé platí i pro alternativní systémy jiných německých výrobců.
Pochopitelně, na jiných trzích by Němci mohli toto příslušenství dále nabízet. Ale snad proto, že chtějí domácí pravidla respektovat obecně, snad proto, že je pro ně neefektivní nabízet cokoli, co mine pro ně obvykle nejdůležitější trh nebo snad proto, že nechtějí komplikovat výrobní proces, je z nabídky pro starý kontinent vyřazují obecně.
Řešením by mohla být dvojí homologace, to ale momentálně nepřipadá v úvahu - automobilky mají plné ruce práce s homologací běžných modelů kvůli příchodu nových pravidel EU týkajících se spotřeby a emisí všech aut v prodeji. Neznamená to, že by se to v budoucnu nemohlo změnit, minimálně letos s tím ale nepočítáme. V nabídce českých zastoupení některých německých značek hlučnější tovární výfuky nadále figurují, do ověření ale předpokládáme, že půjde spíše o pomalejší přizpůsobení se nové realitě, neboť např. BMW dle dokumentu níže už obecně neumožňuje jejich montáž do aut vyráběných od července 2018 dále.
Toužíte po BMW se sportovním výfukovým ústrojím? U nově vyrobeného auta už to nejde, od letošního července s nimi výrobní proces nepočítá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024 - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024