Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krize ve VW nejlépe ukazuje, jak moc nová pravidla EU dusí automobilky
2.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že se změní pravidla jako už mockrát? Není tomu tak, na urychlený nástup těchto se nebyl schopen připravit prakticky nikdo a tvrdě dopadají i na jednu z největších automobilek světa.
Čekají nás opravdu krušné časy. Řeč teď není o nové české vládě opírající se o komunisty, zůstaneme v automobilovém prostředí. Z jeho situace je totiž stále více patrné, jak velký dopad bude mít příchod nových pravidel EU pro homologaci všech aut v prodeji.
Člověk by čekal, že se nesnáze dotknou jen pár okrajových značek či modelů, realita je ale úplně jiná. Ačkoli se velké automobilky v oficiální rovině dlouho zdráhaly cokoli přiznat, teď už se následky kombinace příchodu měřící procedury WLTP, nutnosti podrobit ji všechna auta v prodeji a nástupu další evoluce normy Euro projevují naplno.
Volkswagen minulý týden zaměstnancům oznámil, že opakovaně uzavře své největší evropské továrny. Mezi srpnem a koncem září budou několikrát na jeden či dva dny v týdnu zcela zavřené fabriky ve Wolfsburgu, Zwickau a Emdenu, přičemž hlavním důvodem je právě příchod Koncern nových pravidel. VW Group je obřím impériem a jednoduše nestíhá certifikovat veškeré aktuálně nabízené modely. Z toho důvodu některé nebudou od 1. září v prodeji a firma chvílemi prostě nebude mít co vyrábět, protože by řadu aut montovala bez možnosti je vůbec někomu nabídnout.
Kdy můžeme počítat s návratem do normálu, je otázkou, možná také nikdy. Volkswagen jistě doufá v brzké řešení, protože montovat bude nadále i modely, které ještě homologovány nebyly, ovšem čeká, že je homologovat zvládne. Ani takové zatím samozřejmě nebude s to prodávat, proto si pronajal obří plochy na čerstvě zrekonstruovaném berlínském letišti, které se veřejnosti otevře až v roce 2020. Využity pak mají být i další odstavné plochy, na něž se má vejít až 250 tisíc aut, které vyrobí s tím, že je snad jednou vrátí do prodeje.
To jsou i pro tak velkou firmu velmi citelné a popravdě překvapivé důsledky, zaměstnanci firmy hovoří o krizi s nejasnými důsledky. Volkswagen v tom navíc není sám, s podobnými informacemi se vytasil také Daimler, výrobce Mercedesů. A pokud dvě největší německé automobilky mají s novými pravidly takový problém, je nepravděpodobné, že by nesnáze nestihly i další automobilky - jen zprávy o nich prozatím nepouští mezi veřejnost.
Na Volkswagen i Daimler je logicky navázán řetězec dodavatelů, přičemž se dá předpokládat, že také ten bude nějakým způsobem přinucen ke kompromisům. Skutečný problém tkví ale ve skutečnosti, že nikdo neví, co se vlastně bude dít. Ani česká Škoda dodnes pořádně není schopna říci, co bude od září nabízet, a to je místní firma, jejíž zástupci mohou i vidět na to, co se v rámci příprav na nová pravidla děje. Místní zastoupení zahraničních značek jsou na tom ještě hůře.
Řada výrobců proto již neoficiálně naznačila, že během posledního čtvrtletí letošního roku a začátkem toho příštího nebude mít co prodávat - Evropskou unií limitované skladové zásoby dříve homologovaných aut budou vyčerpány a nových vozů bude málo co do šíře jejich nabídky i množství vyrobených kusů. To může mít nemalý dopad i na dealery a vlastně všechny, kteří jsou automobilový průmysl nějak navázáni.
Nechceme malovat katastrofické scénáře, ale situace je vážná. Evropský svět aut se od září změní a otázkou je jen to, kdy a zda vůbec se situace vrátí do normálu. Věřme v pozitivní budoucnost, ta nejbližší ale zatím zkrátka dobře nevypadá, i když se o blížících se problémech ví už dlouho...
Certifikace dle nového cyklu WLTP není časově jednoduchou záležitostí. VW tak musí přistoupit k částečnému uzavření všech svých továren. Skutečným problémem však je, že nikdo neví, jaký důsledek budou veškerá omezení mít
Automobilka proto již nyní vyrábí takříkajíc na sklad, respektive nová zatím nehomologovaná auta parkuje na zatím nevyuživaném berlínském letišti
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda