Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda věští konec šílenství po SUV, vidí ale jiný důvod než Volkswagen
21.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nyní můžete cokoliv nazvat SUV, a bude se to prodávat, říká prodejní a marketingový šéf Hondy. Tvrdí ale, že tohle už nebude trvat dlouho.
Již mnohokráte jsme zmínili, že stávajícím zákaznickým trendům vládnou crossovery a SUV. Jejich registrace každoročně stoupají o desítky procent, proto se jejich vývojem zabývají téměř všichni. Výjimky sice existují, už jich ale moc není. Opravdu rozsáhlá v tomto směru bude expanze koncernu VW Group, který nám v několika málo příštích letech nabídne řadu nových modelů od Q8 po elektrický e-tron.
Je přitom paradoxní, že designový šéf Volkswagenu Klaus Bischoff je přesvědčený o dohledném konci obliby aut s vysokou stavbou karoserie. Má to souviset s rozvojem elektromobility, která přinese zcela nové designové trendy. Nebude již třeba volantu, pedálů či dokonce čelního okna - a proto nebude nutné balit tyto vozy do hávu SUV, se kterým je spojena horší aerodynamika. Něco takového se ale může stát za 10, 15, možná i více let a je to trochu vzdušný zámek, proto také VW v investicích tímto směrem pokračuje. Honda to vidí trochu jinak.
I když aktuální stav věcí nenaznačuje, že by ke konci nekritické obliby SUV mohlo dojít, prodejní a marketingový šéf evropské divize Hondy se vyjadřuje stejně. Jean-Marc Streng prohlásil, že obliba crossoverů a SUV bude brzy minulostí. „Nyní můžete cokoliv nazvat SUV, a bude se to prodávat. Brzy ale bude tento segment trhu přeplněný - jen se podívejte, co se stalo s MPV.“
Také MPV byly svého času populární a každý je v nabídce musel mít, jejich obliba ale přišla a zase odešla. Dnes nabízí MPV skoro každý a ani dnes se neprodávají špatně, zákazníci po nich ale dávno neprahnou tak, jako dříve. Otázkou se tak zdá být jen to, kdy si SUV začnou balit kufry.
Pokud bude mít pravdu Bischoff, pak v této dekádě se změnou názoru zákazníků nelze počítat. Obrat by mohl přijít až někdy v té příští, kdy by již skutečně mohla být rozvinuta nejen elektromobilita, ale také autonomní řízení. Pokud má pravdu Streng, stát se to může prakticky kdykoli - nabídka je stále širší a širší a pomyslný pohár jednou musí přetéci. Jenže to vážné nevypadá, že by se to mělo stát kdykoli v dohledné době.
I když se SUV nabízí stále více, zákazníci po těchto autech stejně sahají, jako by jiná neexistovala. Například nová Škoda Kodiaq je letos na českém trhu téměř vyprodaná, a to se ještě ani pořádně neobjevila v showroomech. Nečekejme tedy brzký pokles zájmu a nečekejme ani brzký odliv zákazníků z tohoto segmentu. Konec jeho popularity ale jednou přijít musí, věčné jsou jen diamanty...
Honda se nedávno pochlubila novou generací CR-V. Prodejní šéf značky si ale přesto myslí, že nekritická obliba crossoverů a SUV brzy skončí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB