Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaké je nejdrtivěji akcelerující auto? Není to Bugatti, Tesla ani nic ze Svaté trojice
25.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V poslední době přišlo na trh dost nových výkonných aut s extrémním zrychlením. Přeborníkem ve startech je ale dle Motor Trendu někdo jiný.
Když automobilka Tesla odhalila nejlépe akcelerující vůz světa, měli jsme sklony jí nevěřit. Nebyli jsme sami, a tak se o pár dní později dostalo na svět video, které přiblížilo fyzické limity zrychlení auta, spolu s šesti auty, která mají oficiální čísla zrychlení na 60 mph (97 km/h) lepší nebo rovné 2,5 vteřinám Modelu S P100D.
Americký magazín Motor Trend nyní vlastním měřením zjistil, že nejlepší zrychlení ze všech silničních aut na světě - včetně LaFerrari, Porsche 918 a McLarenu P1, Tesly či Bugatti - má Porsche 911 991.2 Turbo S modelového roku 2017. Tedy, přesněji - MotorTrend hovoří o nejdrtivější akceleraci z nuly, ne doslova o nejlepším zrychlení, protože na 60 mph už 911 Turbo S nejlepší není.
Jak ukáže tabulka níže, tohle Porsche, mnohými označované za nejrychlejší auto světa na reálných silnicích, je nejlepší v disciplínách startu z nuly na 30 mph (48 km/h), 40 mph (64 km/h) a 50 mph (80 km/h). V té první se jako jediné auto z celé první devítky - nevíme proč, ale aut je tu prostě devět - dostalo pod jednu vteřinu.
Auta s nejdrtivějším zrychlením z místa dle Motor Trendu
Tyto hodnoty byly naměřeny 2. listopadu na Auto Club Speedway ve městě Fontana v Californii, tam, kde MotorTrend testuje auta běžně. Zrychlení bylo opravdu extrémní - v 18 mph (29 km/h) bylo naměřeno podélné přetížení 1,26 g, ve 30 mph to bylo 1,19 g a v 60 mph 0,69 g. A při pokusu, při kterém byla naměřeny nejlepší časy, se přední kola při startu dokonce odlepila od země. To je u silničního auta nevídané.
588 koní a 750 newtonmetrů nejsou v dnešní době zas tak oslnivé parametry, spousta aut má výkonu více. Co devětsetjedenáctce pomáhá, je samozřejmě jednak pohon všech kol a jednak motor za zadní nápravou. Díky němu je náprava více zatížena při zrychlování a nedochází tak k protáčení kol. podstatná je i šířka pneumatik - tohle Porsche má vzadu válce o rozměrech 305/30 ZR20.
Co zatím nevíme, je, jak si při stejném měření povede Tesla Model S P100D. V tabulce je vidět verze P90D, která je o chloupek slabší kvůli staršímu akumulátoru s menší kapacitou. Za Porsche nezaostává nijak výrazně, ovšem jestli P100D bude rychlejší, když je o nějaké čtyři metráky těžší, se zatím nechme překvapit. Doufejme, že ji MotorTrend změří co nejdřív.
Tohle Porsche testoval MotorTrend a zjistil, že je nejrychlejší na světě do 80 km/h
Zdroj: MotorTrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB