Reklama

Jedna z nejdražších Škod v prodeji je 6 let starý, ojetý Superb. Podívejte se, co skrývá

1,4 milionu Kč za šest let starý Superb vypadá na první pohled jako překlep. Ale cena je skutečná, i když nejde o pancéřovanou, výkonnou, ani bůh ví jak dobře vybavenou verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jedna z nejdražších Škod v prodeji je 6 let starý, ojetý Superb. Podívejte se, co skrývá

2.8.2018 | Mirek Mazal

1,4 milionu Kč za šest let starý Superb vypadá na první pohled jako překlep. Ale cena je skutečná, i když nejde o pancéřovanou, výkonnou, ani bůh ví jak dobře vybavenou verzi.

Na domácím trhu s ojetými vozy si Škody drží cenu jako auta málokteré jiné značky, to je dobře známá věc. Špatně si škodovky v tomto směru nevedou ani v sousedním Německu, přesto zarazí, když při pročítání inzerce ojetých aut najdete mezi vůbec nejdražšími Škodami šest let starý Superb předchozí generace (navíc před faceliftem) se 75 tisíci kilometry na tachometru. Jako první vás napadne, že jde o překlep, jenže nejde. Auto, na které se díváte, skutečně stojí více jak 1,4 milionu korun a má to důvod, který není na první pohled vůbec patrný.

Radost udělá těm, se kterými se život jinak nemazlil. Jde totiž o profesionálně upravené provedení pro samostatnou přepravu invalidů, kterým tento Superb Combi doslova podává pomocnou rukou. V kufru má hydraulicky poháněné rameno, které asistuje řidiči odkázanému na invalidní vozík. Elektrická páka se stará o přistavení a naopak uložení vozíku tak, aby nebylo třeba asistence kohokoli jiného.

To je velmi šikovné a dost neobvyklé. Pod přestavbu se podepsala německá společnost Mobireha, která umí jakékoli vhodné sériové auto přestavět na prostředek pomáhající fyzicky znevýhodněným majitelům, kteří nemají nebo nechtějí nepřetržitou asistenci. Úprava se pochopitelně týká i ovládání vozu a prostoru pro řidiče vůbec. V autě vidíme jiná sedadla, která jsou přizpůsobena tak, aby se dokázala otáčet a vysunout nahoru i do strany. Dále pochopitelně nechybí ruční ovládání brzda a plynu a samozřejmě automatická převodovku - to vše pomáhá řídit bez zapojení nohou.

Ojetý Superb v této úpravě opravdu nevyjde levně, zvláště když uvážíme, že po kapotou šestiletého kombi je pouze dvoulitrový turbodiesel o výkonu 125 kW (170 koní) a uvnitř sice solidní, ale nijak zvlášť vyšperkovaná výbava Elegance. Přestavba tedy musela být velmi nákladná, ale pro kohokoli s vážným hendikepem je jistě velmi příjemné moci se někam přepravit, aniž by kohokoli žádal o pomoc. Inu, zdraví si za peníze nikdo nekoupí, ale o něco snadnější zjevně pořídit lze...

Jedna z nejdražších Škod v prodeji je 6 let starý, ojetý Superb. Podívejte se, co skrývá - 1 - Skoda Superb Combi 2012 pro vozickare 01Jedna z nejdražších Škod v prodeji je 6 let starý, ojetý Superb. Podívejte se, co skrývá - 2 - Skoda Superb Combi 2012 pro vozickare 02Jedna z nejdražších Škod v prodeji je 6 let starý, ojetý Superb. Podívejte se, co skrývá - 3 - Skoda Superb Combi 2012 pro vozickare 03Jedna z nejdražších Škod v prodeji je 6 let starý, ojetý Superb. Podívejte se, co skrývá - 4 - Skoda Superb Combi 2012 pro vozickare 04
Jedinečná škodovka pro (bohaté) vozíčkáře skrývá v kufru asistenčního robota. Zejména ten musí stát za vskutku tučnou cenovkou i u tak starého auta

Zdroj: Mobile

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše