Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam míří Lamborghini s novým šéfem? Stefano Domenicali odhalil své vize
24.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníci italské značky mají autopiloty hledat v nabídkách jiných značek. Příchod elektrifikace, hybridů a palivových článků je ale prý nevyhnutelný.
Italská automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku nedávno dostala nového šéfa. Příchodu Stefana Domenicaliho jsme se přitom poněkud obávali, neboť nejde o zas tak úspěšnou osobu, jakou byl jeho předchůdce Stephan Winkelmann. Dříve totiž působil kupříkladu jako šéf týmu Ferrari F1, kde nedosáhl zrovna působivých výsledků. Každý byl proto zvědavý, jakým směrem se Lamborghini pod jeho vedením začne ubírat.
Jisté obavy však Domenicali momentálně dokázal zaplašit. Během otevření centra ACSL (Advanced Composite Structures Laboratory) na vývoj uhlíkových vláken v americkém Seattlu totiž zmínil, že příchod autonomního řízení do Sant'Agata Bolognese nehrozí. „Běžně mají naši zákazníci mnoho aut, nejen Lamborghini. Doufám tedy, že se na autopiloty budou soustředit u ostatních členů své flotily.“
„Když řídíte Lamborghini, musíte mít jistou vášeň... a tak si nedokážu představit Lamborghini s tímto systémem,“ uvedl dále nový šéf značky. Zároveň přitom dodal, že „nemůžete strávit celý život sezením ve voze, který udělá vše za vás. Musíte být aktivní a být centrem toho, co děláte. A to je podstata Lamborghini.“ Jinými slovy, autopilot Italy zatím nikterak nenadchl, a proto jej nenabídnou.
O poznání méně odmítavý je ovšem Domenicali v rámci alternativních systémů pohonu. „Je to budoucnost,“ říká s pokrčenými rameny. „Nemůžeme si nemyslet, že elektrifikace, hybridy a palivové články jednou nezasáhnou segment sportovních aut. Zasáhnou, je to jen otázka času.“ Aktuálně tak sice nevidí v elektromotorech pro sportovní vozy výhody, Lambo však musí být připraveno.
„Nečekám, že v krátkodobém horizontu budeme mít v segmentu sportovních aut takovou elektrifikaci, ale přijde. Mou odpovědí proto je, abychom mysleli dopředu a měli produkt, který bude flexibilní natolik, aby daný krok mohl být realizován tak rychle, jak jen bude potřeba,” říká šéf Lamba a na mysli tím nejspíše má platformu, která by dokázala pojmout různé ústrojí, nejen to ryze spalovací.
Odmítavý je pak Domenicali k jisté „privatizaci“ Lamborghini, tedy k primárnímu úpisu akcií po vzoru Ferrari. Připouští sice, že nikdy se nemá říkat nikdy, nicméně momentálně prý má značka jiné priority. Mezi ty nejspíše patří SUV Urus, které lze očekávat v showroomech značky za dva roky. Tím ale expanze značky minimálně v nejbližších letech skončí.
Nový šéf automobilky totiž dodává, že ačkoliv by rád viděl takový koncept Estoque na registračních značkách, velmi pravděpodobně se jej nedočkáme. Jeho příchod do reality by totiž byl spojen s investicemi, jenž si Lamborghini momentálně nemůže dovolit. Je tedy patrné, že Domenicali je především pragmatik. I když nadšení pro věc mu též není cizí.
Nový šéf Lamborghini Stefano Domenicali zjevně zastává pragmatičnost řízlou jistou dávkou vášně. Elektrifikaci tak vidí jako nevyhnutelnou budoucnost, autopiloty však odmítá
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva