Koncern VW je zas o něco méně německý. Jeho oficiálním jazykem už není němčina

Nová jednotná řeč má umožnit lepší spolupráci mezi vedením jednotlivých značek koncernu a také usnadnit nábor schopných zaměstnanců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koncern VW je zas o něco méně německý. Jeho oficiálním jazykem už není němčina

15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koncern VW je zas o něco méně německý. Jeho oficiálním jazykem už není němčina

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová jednotná řeč má umožnit lepší spolupráci mezi vedením jednotlivých značek koncernu a také usnadnit nábor schopných zaměstnanců.

V důsledku kauzy Dieselgate prochází koncern VW Group zásadními změnami. Ty nám na jedné straně přináší poněkud nepopulární kroky související kupříkladu s odchodem Audi z Le Mans či Volkswagenu z WRC, na tu druhou tu ale máme příchod nových manažerů či odlišných firemních struktur. Nejnovější novinkou je pak zavedení angličtiny jako nového oficiálního jazyka.

„V budoucnu se Angličtina stane naším korporátním jazykem,“ uvedl šéf divize lidských zdrojů Dr. Karlheinz Blessing. Zároveň přitom dodal, že to má odstranit bariéru, která bránila zaměstnání špičkových manažerů, jež neumí německy. „Jako globální skupina potřebujeme ty nejlepší lidi na světě.“

Kromě toho díky jednotné koncernové mluvě dojde k lepší spolupráci mezi manažery jednotlivých značek. Nakonec je otázka, proč by měla vládnout zrovna němčina, neboť německý byl koncern VW v posledních dekádách stále méně - Bentley je britské, Bugatti francouzské, Ducati a Lamborghini italské, Škoda česká, Scania švédská a Seat španělský. Jen VW, Audi, Porsche a MAN jsou německé firmy, navíc nemalá část operací Volkswagenu probíhá v americké továrně v Chattanooga.

Právě Spojené státy nejspíše budou jedním ze zásadních důvodů, proč ke změně oficiální koncernové mluvy dochází. Jde totiž o důležitý trh, kde Volkswagen právě kvůli kauze Dieselgate ztratil pevnou půdu pod nohama. Nyní proto dělá vše proto, aby získal zpět důvěru zákazníků i regulátorů, k čemuž může i tato drobnost dopomoci.

My jsme přitom zvědavi, zda ona změna bude mít vliv také na zázemí Škody. Dosud totiž valná část oficiální komunikace v Mladé Boleslavi probíhá v němčině. Ve stejném jazyce vznikají i tiskové zprávy, než jsou následně překládány do angličtiny nebo češtiny. Nyní ale nejspíše dojde k modifikacím tohoto procesu.

Závěrem jen dodáme, že kromě změny oficiální koncernové mluvy Blessing znovu poukázal na důraz, jaký hodlá VW Group do budoucna věnovat digitalizaci, konektivitě a elektromobilitě. Všechny tyto prvky mají razantně proměnit celý automobilový průmysl, a právě proto Volkswagen potřebuje nové špičkové manažery.


Koncern VW je zas o něco méně německý. Jeho oficiálním jazykem už není němčina - 1 - VW Group portfolio 02Koncern VW je zas o něco méně německý. Jeho oficiálním jazykem už není němčina - 2 - VW Group portfolio 01Koncern VW je zas o něco méně německý. Jeho oficiálním jazykem už není němčina - 3 - VW Group portfolio 03
V případě VW Group již mnoho značek, mnoho řečí neplatí. Jednotnou koncernovou mluvou se stane Angličtina

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše