Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely
25.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka chce kvůli exkluzivitě vyrábět pouze 3 500 vozů ročně. Ovšem jen těch sportovních, pro chystané SUV ni takového platit nebude.
Lamborghini se letos dočkalo střídání stráží na nejvyšším postu, dosavadního šéfa značky Stephana Winkelmanna totiž nahradil nově příchozí Stefano Domenicali. Ten byl předtím spojen s automobilkou Ferrari, zejména pak s jejím závodním týmem, kde zrovna řady titulů nedosáhl. Lidé se po jeho příchodu pochopitelně začali obávat, jakým směrem značka s rozzuřeným býkem ve znaku zamíří, zda Italův příchod nebude znamenat příliš velké změny.
Domenicali ovšem prozatím dokazuje, že obavy z podobného vývoje byly zbytečné. Vzdát se totiž kupříkladu nehodlá dvanáctiválců, v nichž stále vidí nemalý potenciál. Kromě toho dodává, že Lamborghini je tradičním výrobcem sportovních aut, a na tom se ani v budoucnu nic nezmění. Jak asi již tušíte, nitky vedou k chystanému SUV Urus, které by v Sant'Agata Bolognese mohlo převrátit vše vzhůru nohama jako to kdysi udělal Cayenne v Zuffenhausenu.
Je ale třeba dodat, že ještě před příchodem svého prvního SUV Porsche vyrábělo desítky tisíc aut ročně, zatímco pro Lamborghini je absolutním rekordem 3 245 kusů, jichž dosáhlo v loňském roce. Domenicali přitom v tomto ohledu uvedl, že produkce sportovních modelů v budoucnu nepřekročí 3 500 exemplářů. Huracán i Aventador, stejně jako jejich nástupci, tedy zůstanou velmi exkluzivními vozy.
Tím ovšem bude i Urus, jakkoliv v jeho případě již žádný strop neplatí. Značka by jej velmi ráda vyráběla stejné množství jako sporťáků, tedy zhruba 3 500 kusů ročně. Nicméně pokud bude poptávka větší, pak se jí Italové bránit nebudou. Koneckonců na příchod SUV se pečlivě připravují, pročež hodlají navýšit počet dealerství ze stávajících 132 na 160.
Třicet procent všech showroomů bude alokováno ve Spojených státech, jenž jsou pro značku největším trhem. Dokládají to ostatně loňské registrace, kdy z oněch 3 245 kusů více než tisícovka skončila právě v zámoří. Také o Urus je přitom největší zájem v USA, mimo to ale bezesporu do hry zasáhne i Čína. Značka přitom u tohoto modelu chystá velké novoty.
Zatímco standardní provedení osazené velmi pravděpodobně přeplňovaným osmiválcem dorazí na trh nejpozději v roce 2018, do roku 2020 máme očekávat také plug-in hybridní verzi. A Domenicali se v tomto případě nebrání ani autonomnímu řízení, neboť jeho příchod značku nemá ohrozit. Ve sportovních vozech se ovšem autopilotů nedočkáme.
Zdá se tedy, že Lamborghini je v dobrých rukou a žádné dramatické změny (nezapomínejme, že ani Urus nebyl Domenicaliho nápad) minimálně v nejbližší době nehrozí. Italský manažer sice dodává, že stále přísnější emisní regulace nelze ignorovat a imunní nechce být automobilka ani vůči novým technologiím, vždy ale musí být v centru všech inovací řidič. A to je něco, co v dnešní době zastává jen málokterá značka.
Sportovní modely Lamborghini budou omezeny maximálně 3 500 kusy ročně...
...SUV Urus se ale žádné limity netýkají
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva