Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo?

Koupě auta, které dle pojišťovny utrpělo totální škodu, je vždy sázkou do loterie. Můžete jej levně opravit a mít dobré auto za dobrou cenu, nebo prodělat kalhoty. V tomto případě se stalo to první.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo?

9.11.2018 | Mirek Mazal

Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koupě auta, které dle pojišťovny utrpělo totální škodu, je vždy sázkou do loterie. Můžete jej levně opravit a mít dobré auto za dobrou cenu, nebo prodělat kalhoty. V tomto případě se stalo to první.

Automobilový nadšenec jménem Sam se před pár dny pochlubil koupí Audi R8 s totální škodou. To zní jako výtah z diagnózy psychiatra, kdyby ovšem onen vůz byl zničený skutečně, ne jen na papíře. V tomto případě se tak stalo spíše z opatrnosti pojišťovny, která si nebyla jista finanční náročností opravy a raději majiteli vyplatila cenu vozu a jeho „vrak” prodala v aukci.

Tam se k němu dostal Sam, který exemplář z roku 2010 s motorem 4,2 V8 a nájezdem 67 tisíc kilometrů koupil asi za polovinu hodnoty srovnatelných, ale nepoškozených vozů na trhu. Mohl to být dobrý obchod, pokud by auto šlo opravit levněji. A nebo velká osina v zadních částech těla, kdyby na opravu padly statistíce a v rukou novému majiteli zůstal beztak kdysi odepsaný vůz.

Už minule jsme zmiňovali, že Audi R8 první generace mívá problém s nosnou hliníkovou konstrukcí praskající v místech přechodu přední části do kabiny. Pokud rám v těchto místech opravdu povolí, podle autorizovaného servisu přichází na řadu kompletní odstrojení přídě, uříznutí přední třetiny rámu a navaření nového dílu. Už podle prvotních představ není divu, že se tento postup považuje za složitou a velmi drahou operaci. Proto pojišťovna přes poměrně malé trhliny měla škodu na konkrétní R8 za příliš vysokou, aby riskovala opravu - servis předem odhadoval její cenu na 29 522 dolarů, tedy asi 675 tisíc Kč.

Sam ale věřil, že si vůz lze opravit za zlomek této ceny. Chtěl využít dostupných nástrojů bez nutnosti dílenských příruček. Sportovní vůz putoval od garáže, nový majitel nakoupil potřebné vybavení a vlastníma rukama se pustil do práce. Jeho postup je na první pohled správný, ovšem způsob, jakým se Sam do práce pustil, vedl jen k další škodě v podobě rozbitého předního skla. Následně se poradil s odborníkem na opravy automobilových rámu, pořídil si lepší vybavení a rám se mu podařilo srovnat.

Poté nastoupil na scénu jeho kolega, svářeč Bob. Ten praskliny svařil a následně zpevnil dodatečnými díly. Samovi se tak podařilo opravit Audi podstatně levněji, než kdokoliv očekával. Platil pouze za nové pomůcky a dalších 300 dolarů (6 800 Kč) dal profesionálnímu svářeči. Celková částka se dostala na skromných 500 dolarů (11 300 Kč). Nutno připočítat 1 153 dolarů (26 100 Kč) za nové čelní sklo, ale to je daň za jeho neobratnost, automaticky nutná nebyla. Každopádně příjemně nízký účet proti stovkám tisícům korun účtovaných certifikovaným servisem.

Otázkou teď je, jak dobře bude opravený vůz jezdit, třebaže Sam říká, že teď je auto ještě pevnější. Ani to ale nemusí být nutně žádoucí, jakékoliv operace na rámu obvykle mívají vliv na chování auta na silnici a zde je třeba se toho obávat o to více, že jde o auto schopné dosahovat opravdu vysokých rychlostí. Na druhou stranu, v USA je prostoru pro opravdu rychlé ježdění málo a jako auto pro parádu tohle opravené Audi poslouží více než dobře. Zvláště při ceně okolo 30 tisíc dolarů (asi 686 tisíc Kč), za které mělo být koupeno...


Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 1 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 01Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 2 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 02Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 3 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 03Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 4 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 04Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 5 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 05Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 6 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 06Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 7 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 07Levně koupený sporťák s totální škodou už si fanda opravil. Na kolik ho to přišlo? - 8 - Audi R8 2010 totalni skoda pokracovani 08
Sam opravil totální škodu na Audi R8. Servisní zásah v garáži vyšel na pár korun ve srovnání s postupem autorizovaného servisu. Vypadá to na vítězství improvizace, pokud ovšem svařená konstrukce vydrží

Zdroj: Samrac

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.