Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši

Při pohledu na současný stav věcí může člověku přijít neuvěřitelné, že něčemu podobnému bylo vůbec dovoleno vzniknout. A narazit na takový vůz na silnicích nebylo nic až tak mimořádného. Dnes se tento Citroën nevidí nejen v provozu, ale ani v prodeji, pár extra kousků ovšem zjevně přežívá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši

31.12.2022 | Petr Miler

Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši

/

Foto: Atelier Automobile, publikováno se souhlasem

Při pohledu na současný stav věcí může člověku přijít neuvěřitelné, že něčemu podobnému bylo vůbec dovoleno vzniknout. A narazit na takový vůz na silnicích nebylo nic až tak mimořádného. Dnes se tento Citroën nevidí nejen v provozu, ale ani v prodeji, pár extra kousků ovšem zjevně přežívá.

Pokud toužíte po evropském přeborníkovi v trochu houpavé, ale v každém případě velmi komfortní jízdě s luxusním interiérem za pořád ještě přijatelnou cenu, nejspíše toužíte po starším Citroënu. Dnes už Francouzi nic takového nenabízí, v 90. letech byl ale jejich vrcholem model XM, který podle nás ve své celistvosti nikdy nebyl překonán žádným pozdějším modelem, C6 nevyjímaje. Bylo to auto s velmi extravagantním stylem, klidně i vidlicovým šestiválcem, hydraulickým podvozkem a spoustou dostupné výbavy, o které se leckomu nesní ani dnes.

Poněkud problematičtější byla spolehlivost a ochrana proti korozi, ani v jednom francouzská auta té doby nevynikala. Proto také XM mířily s cenou rychle dolů a většina z nich skončila na vrakovištích. Například ve Velké Británii bylo ještě ve druhé polovině 90tých let registrováno přes 18 tisíc exemplářů. Dnes je jich pouhých 146, ostatní prostě zmizely z povrchu zemského. Příběh auta, které vám ukážeme dnes, je ale docela jiný.

I když se XM vyráběl až do roku 2000 bez většího faceliftu, dnes před sebou máme kousek ze samého začátku výroby v roce 1990. Tehdy byl pořízen prvním majitelem ve Francii za 127 075 franků. To sice nebyly malé peníze, zrovna vrchol nabídky XM se za ně ale pořídit nedal. V případě techniky první majitel sáhl po dvoulitrovém benzinovém motoru se 121 koňmi a ručně řazené převodovce, což z vozu dělá ještě větší zvláštnost. Však kdo vám dnes do auta tohoto ražení nabídne manuál? K příplatkům na tomto konkrétním voze se bohužel nezařadilo svérázné druhé zadní sklo, základní luxusní výdobytky své doby jako klimatizace a elektrická výbava ale na palubě nechybí.

Majitel na sobě tedy docela šetřil. A samotné auto šetřil též. Nechal si jej až do roku 2018, kdy jej uzmul současný vlastník, německý sběratel, s nájezdem pouhých 20 tisíc kilometrů. Ze zachovalého, ale nijak zvlášť opečovávaného auta udělal řadou servisních zásahů prakticky dokonalý klenot vracející člověka do dob, kdy nové vozy ještě měly duši svých značek a všechny nevznikaly podle podobného kopyta. A teď si jej můžete koupit vy.

I když XM obecně šly s cenou až k nule, takto krásně zachovalá auta jsou dnes už ceněným zbožím. A tak se toto prodává za nemalých 19 000 euro, tedy asi 460 tisíc Kč. Žádná láce, ale takový kousek je dnes prostě rarita v celosvětovém měřítku - v celé Evropě je teď na prodej pár desítek aut a naprostá většina je dvěma slovy na odpis. Tento je z nich zdaleka nejzachovalejší a vypadá opravdu svěže zvenčí i zevnitř, však se na něj podívejte sami.


Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 1 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 01Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 2 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 02Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 3 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 03Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 4 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 04Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 5 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 04aPadlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 6 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 05Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 7 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 06Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 8 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 07Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 9 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 08Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 10 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 10Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 11 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 11Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 12 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 12Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 13 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 13Padlý král extravagantního luxusu se dá pořád koupit nejetý, vrátí vás do dob, kdy auta měla duši - 14 - Citroen XM Seduction 1990 nejety prodej 14
Tohle XM je mimořádně zachovalé, na 32 let starý vůz je ve fantastické kondici díky nízkému nájezdu i péči druhého majitele. Nevyjde ale levně. Foto: Atelier Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše