Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes 560 SEC Koenig: vzácné kupé je k mání, i s 390 drsnými koňmi
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vypadá jako Ferrari Testarossa a má také jeho výkon. K tomu skvělý stav a 390 koní. Levný ale není ani trochu.
Když se řekne Koenig, spousta lidí bude tápat. Tahle firma dnes příliš známá není, v minulých dekádách se ale postarala o několik velmi zajímavých strojů. Zmiňme třeba Ferrari F50 s výkonem 850 koní, úpravy BMW 840i a 850i anebo také jejich vlastní stroj Koenig C 62, založený na Porsche 962 C1. A také na přelomu 80. a 90. let pustila do světa tuhle černou bestii, Mercedes 560SEC Koenig.
Základem je kupé třídy S generace W126 s 5,5litrovým osmiválcem pod kapotou. Ten standardně nabízel 205 kW (279 koní) a 430 Nm, Koenig se mu však podíval na zoubky a dostal z něj s pomocí dvou ruebodmychadel 287 kW (390 koní) a 500 Nm. To dnes nevypadá jako zas tak moc, však AMG staví kompakty se skoro tak velkým výkonem, ale považte, jsme stále v 80tých letech, kdy prakticky stejný výkon mělo třeba Ferrari Testarossa, jedno z nejrychlejších aut vůbec.
Tenhle výkon znamenal jednak působivou dynamiku, ale také možnost pohodlné jízdy slušnými rychlostmi s ohromnou zásobou výkonu. Totiž, tohle auto není zrovna závodní stroj, je to spíš grand tourer, vůz k pohodlné a rychlé cestě po Autobahnech mezi Stuttgartem a Berlínem. Na rozdíl od ostatních grand tourerů, třeba iněkterých výtvorů AMG, je však tohle auto vážně nápadné.
Podstatný je tu totiž bodykit, který znamená masivní rozšíření rozchodu kol. Jeho funkčnost může být diskutabilní, třeba ony prolisy před zadními blatníky jsou vážně jen prolisy a můžeme je odůvodnit slovy „protože osmdesátky” nebo „protože Testarossa”, když už jsme na ni naráželi, jinak pro ně budeme hledat podstatu jen stěží. Zajímavý je však způsob, jakým blatníky přecházejí do spoileru na víku zavazadelníku.
Fotky dají bodykitu vyniknout nejvíce a je jich tu dostatek. Všechny také ukazují jedno auto, které je zrovna na prodej. Je to celkem unikátní stroj - přesný počet vyrobených kusů není známý, v prodeji se ale objeví jen čas od času a například ve Velké Británii je prý registrovaný jeden jediný. Tento je navíc výjimečný svým čalouněním interiéru a je v dokonalém stavu - najeto jen 27 tisíc kilometrů... Máme tedy všechny důvody věřit, že jeho 390 koní cválá tak dobře, jak skvěle tento už 31 let starý Mercedes vypadá.
Může být váš, stačí zajet do Itálie, menší potíž je ale cena. Ta činí... Sedíte? 200 tisíc Eur, tedy asi 5,3 milionu korun, je suma, kterou italský prodejce za tento kousek požaduje. Máte-li zájem, zde je inzerát - málo za tohoto „Krále” nedáte, budete mít ale něco, co v jiném exempláři na silnici potkáte jen stěží...
Mercedes 560SEC Koenig je zajímavý svým bodykitem
Zdroj: Adamotors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva