Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je 1 z 20 Lamborghini Sesto Elemento. Je jediné k mání, bizarní cestou
28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když se v prodeji objeví něco jako Sesto Elemento, je to vždy výjimečná událost. Je ale o něco výjimečnější, když se tak stane na Craiglistu.
Když se v roce 2010 představilo Lamborghini Sesto Elemento, překřtili jsme jej na „malý Veyron”. Ne snad, že by bylo tak extrémně silné nebo tak luxusní, v tom je spíše pravým opakem, při hmotnosti pouhých 999 kg a plných 570 koních výkonu ale nabízí velmi podobnou výkonovou hmotnost. A také velmi podobnou dynamiku - akcelerací na stovku během 2,5 sekundy Veyron dokonce vyrovnává, přitom je to o poznání menší a také skoro o polovinu lehčí auto.
Tehdy jej Italové vytáhli jako koncept předvádějící to, co dokážou vykouzlit s rozsáhlejším použitím šestého prvku Mendělejevovy tabulky prvků, tedy uhlíku alias karbonu. Odtud se také vzalo jméno vozu a nikdo soudný snad nepředpokládal, že by se přímo toto mělo dostat do sériové výroby. Tedy až do chvíle, než o tom začala mluvit sama automobilka. A nebyly to plané řeči, po více jak dvou letech se auto skutečně propracovalo do produkce v 20 kusech určených pro nejváženější zákazníky značky. S tím korespondovala i ne zrovna skromná cenovka - tehdejším kursem 37,5 milionu Kč za kus.
Mělo to jen jeden háček - auto nebylo koncipováno a tedy ani později homologováno pro silniční provoz, takže majitelé si jej mohou užít leda na okruhu. To je jeden z důvodů, proč jsme jej v akci viděli jen velmi zřídka, např. v Sepangu, jakkoli existují místa, kde si s tímto hlavu nedělají a s „šestým prvkem” bez okolků řádí v provozu. A z týchž míst pocházelo i video, na kterém tento stroj sváděl vyrovnaný boj s mnohem silnějším a novějším LaFerrari.
Podobně málo, jako se kterýkoli z těchto exotů objevoval na veřejnosti, byl též zřídka k vidění v prodeji. Z věrohodných nabídek pamatujeme jen jeden takový případ a teď tu máme druhý, i když okolnosti věrohodnosti na první pohled nenahrávají. Nabídka se totiž objevila na americkém Craiglistu, což je něco, jako by se u nás někdo pokoušel prodal Bugatti Veyron přes Bazoš.cz - je to zkrátka místo, kde se „potkávají” nabízející a kupující trochu jiného druhu zboží a člověk by americké Sesto Elemento čekal spíše třeba na DuPont Registry. Jenže na Craiglistu je a nabídka je podle všeho pravá.
Především ukazuje vůz na fotkách, které jsme nikdy neviděli a nezná je z minulosti ani pan Google. Vůz je očividně součástí větší sbírky vozů této značky a nabízí ho údajně sám majitel. Ten říká, že chce dát šanci ke koupi někomu z místních (Seattle), než vůz nabídne třeba na zmíněném DuPont Registry, ale protože jsme na internetu a na seattlskou část Craiglistu může každý, o nabídce se rychle začalo mluvit i jinde.
Co tu máme, je prakticky nové Sesto Elemento - na pohled i na základě známých faktů. Podle nabízejícího má najeto pouhých 198 km, takže o poznání kouzla jízdy s autem vážícím méně než tunu majiteli rozhodně nešlo. Co je zajímavé, má jít o exemplář z roku 2011 - měli jsme za to, že tehdy se tento vůz ještě nevyráběl. Jenže automobilka o něm později uvolnila jen velmi málo informací a má jít o 3. kus z 20 vyrobených, takže to může být pravda.
Pochopitelně, pokud si někdo takový vůz koupil jako investici (to je zjevné, jakkoli z pohledu nadšeného řidiče vadné), nehodlá jej prodal lacino. Nabídková cena činí 4,5 milionu dolarů, tedy více jak 113 milionů Kč. To je více jak trojnásobek původní cifry, takže docela slušné zhodnocení za nějakých pět, šest let...
Pokud byste měli zájem, inzerát je zde - při pořízení auta za 113 milionů vás jistě nebude trápit, že nestojí z rohem. Ostatně, je to aktuálně jediné Sesto Elemento nabízené k prodeji na celém světě. A dost pravděpodobně bude - po jeho prodeji - na dlouho zase poslední...
Toto je aktuálně jediné Lamborghini Sesto Elemento nabízené k prodeji kdekoli na světě
Původní fotky vozu z jeho představení v roce 2010
Později uvolněné fotky z výroby vozu
Zdroj: Craiglist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry