Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze

Audi nejsou levná auta, ani smetánka z z jeho nabídky ale nestojí více než jednotky milionů. Dva nejdražší vozy této značky v evropském prodeji stojí mnohem více, musíte pro ně ale do bazarů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze

21.9.2019 | Mirek Mazal

Audi nejsou levná auta, ani smetánka z z jeho nabídky ale nestojí více než jednotky milionů. Dva nejdražší vozy této značky v evropském prodeji stojí mnohem více, musíte pro ně ale do bazarů.

Německá automobilka Audi ušla za dobu své existence dlouhou cestu. Příští rok uplyne od jejího založení ve Zwickau 110 let od a dnes již prémiová značka stále má co nabídnout. Konkurent BMW a Mercedesu udržuje v depozitářích požehnanou sbírku převratných aut píšících historii, kolekce neprodejných modelů je jeden vzácnější kousek vedle druhého. Bylo by velmi složité seřadit všechny podle ceny a ukázat prstem na nejhodnotnější vůz se čtyřmi kruhy ve znaku.

Uložené poklady bychom museli zkoumat do zítřejšího rána, u Audi nabízených k prodeji to složité není. Mezi novými modely skončíme asi na 6,5 milionu Kč za sportovní R8 Spyder včetně mnohé příplatkové výbavy, a trhu ojetin lze ale za „Vorsprung durch Technik” utratit ještě o hodně víc.

I desetiválcový roadster daleko pokulhává za možností pořídit si původní Audi Sport Quattro po důkladné rozborce, renovaci a maximálně přesném složení zpět do originální podoby. Geniální vůz z roku 1985 s přeplňovaným pětiválcem o výkonu 225 kW (306 koní) a 350 Nm má najeto 89 337 kilometrů. Vyrobilo se jen 214 kusů pro homologaci rallye skupiny B, opravený exemplář s lakem Alpinweiss má vyražené číslo 157. Celkový stav skutečně veškerých komponentů je snad ještě dokonalejší než z výrobní linky.

Dle čistoty hranatého exteriéru i sportovního interiéru soudě, sněhově bílý sběratelský poklad má kolem sebe neviditelné odpuzovače prachu, jako by Quattro stálo ve vakuu. Každý faktor jedinečné nabídky dává smysl, nakonec i cena 550 tisíc Eur čili 14 250 500 Kč je adekvátní vzhledem k historii automobilky a účinkování mrštné čtyřkolky s krátkým rozvorem.

Na trhu těžko najdete dražší Audi z moderní éry existence značky. Vrchol překonává jen jeden starší veterán z dávných dob před druhou světovou válkou. Absolutně nejdražší vozidlo pro aktuální zájemce o neskrývaný obdiv v Ingolstadtu je Audi Front UW upravené od firmy Gläser, které čeká na zájemce dokonce v české metropoli.

V Praze uložený vrchol automobilové nabídky nemá evropskou konkurenci. Opět precizně renovovaný historik z dob vzestupu nacismu postrádá jakékoliv výtky uvnitř i vně. Celý automobil je složený z originálních dílů včetně původní barvy. Nejedná se o sériovou výrobu, proto tento klenot pohání motor nedostupný ostatním variantám tehdejší výroby. Prototyp proti malosériovému sourozenci stojí o 143 930 Kč více, ale co to je v sumě 555 555 Eur (14 394 430 Kč).


Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 1 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 01Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 2 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 02Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 3 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 03Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 4 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 04Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 5 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 05Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 6 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 06Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 7 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 07Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 8 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 08Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 9 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 09Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 10 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 10Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 11 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 11Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 12 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 12Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 13 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 13Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 14 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 14Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 15 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 15Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 16 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 16Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 17 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 17Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 18 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 18Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 19 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 19Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 20 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 20
Audi Sport Quattro stojí v Leeuwardenu 14 250 500 Kč

Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 21 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 21Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 22 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 22Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 23 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 23Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 24 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 24Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 25 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 25Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 26 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 26Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 27 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 27Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 28 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 29Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 29 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 30Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 30 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 31Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 31 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 32Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 32 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 33Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 33 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 34Dvě daleko nejdražší Audi v Evropě u dealerů nekoupíte, jedno stojí v Praze - 34 - Audi Quattro Sport 1985 a Audi UW Front Glaser 1933 35
Front UW Gläser z Prahy je ještě o 143 930 Kč dražší, více za Audi dnes utratit nelze

Zdroj: Mobile.de poprvé a podruhé

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše