Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat

Žádný diesel vylepšený o karosářské díly z M3, ale skutečná tovární M3 předělaná na dieselový pohon. Přestavba stála majitele půl milionu korun, teď se mu stejnou sumu nedaří získat za celé auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat

30.11.2019 | Mirek Mazal

Žádný diesel vylepšený o karosářské díly z M3, ale skutečná tovární M3 předělaná na dieselový pohon. Přestavba stála majitele půl milionu korun, teď se mu stejnou sumu nedaří získat za celé auto.

Tento černý kabriolet se čtyřmi koncovkami výfuku skutečně opustil továrnu BMW jako vrcholná verze M3 vybavená atmosférickým osmiválcem o objemu čtyř litrů. Zvučný motor s výkonem 309 kW (420 koní) a 400 Nm přesně pasoval do koncepce otevřeného nebe nad silným BMW se zadními koly poháněnými za pomoci vysokootáčkového benzínu a manuální převodovky.

Dva roky vše zůstalo v původním stavu, pak ale majitele napadlo, že motor V8 vepředu nahradí R6, tedy řadovým šestiválcem. To by nemusela být až taková ztráta, pokud by ovšem nebyl na naftu. Co jej k tomu vedlo, nemáme tušení, nicméně to udělal, zřejmě jako jediný člověk na světě.

Z pohledu nadšence tu máme ztrátu příjemné charakteristiky pohonu, pocítit bude i pozbytí 216 koní výkonu na zbylých 204 ořů (150 kW). Nově použitá pohonná jednotka N57D30 pochází z BMW 325d řady E90 a racionálně vzato by mohl být výsledek zajímavý. Pokud by ovšem přestavba nepřišla na 20 tisíc Eur (511 tisíc Kč). Tolik stál nový motor, výměna řídicích jednotek, kabelových svazků, brzd, motoru a převodovky - ta je na fotografiích stále manuální, i když inzerent píše o automatu.

Odpružení a nápravy zůstaly věrné originálu, stejně jako vizuální část M3 kromě disků kol M167. Do přestavby interiéru se nikdo nepouštěl, proto méně náročný fanoušek dostane do rukou stroj s aurou nejvýkonnější verze BMW 3 E93, jen realita bude o dost horší. Úsměvný je sériový otáčkoměr cejchovaný do devíti tisíc otáček za minutu, takové „točky” by byly pro naftu jistou smrtí.

Vůz je v tomto stavu už chvíli v prodeji, zájem o něj je ale celkem nepřekvapivě minimální, pokud vůbec nějaký. Každopádně se ho nedaří prodat a cena stále klesá - s nájezdem 89 555 kilometrů je nyní 9 let staré auto prodáváno na 18 490 Eur, tedy asi 472 tisíc Kč. To je méně, než kolik stála samotná úprava, takže jde teoreticky o zajímavou nabídku. Otázkou ovšem je, jestli existuje ještě někdo jiný, kdo by po naftové „antiM3” s 204 koňmi vůbec toužil - zatím to tak nevypadá.


Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 1 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 01Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 2 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 02Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 3 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 03Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 4 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 04Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 5 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 05Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 6 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 06Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 7 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 07Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 8 - BMW M3 E93 s motorem 325d prodej Nemecko 08Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 9 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 01Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 10 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 02Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 11 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 03Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 12 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 04Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 13 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 05Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 14 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 06Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 15 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 07Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 16 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 08Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 17 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 09Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 18 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 10Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 19 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 11Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 20 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 12Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 21 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 13Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat - 22 - BMW M3 325d E93 2010 prodej Nemecko 14
BMW M3 Cabrio alias M325d bez střechy je schváleno do provozu, už jen najít kupce, kterému by něco takového přišlo zajímavé. Přes klesající cenu se dosud nikdo takový nenašel

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama