Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si nechal udělat Ford z Lamborghini. Podivný výtvor se teď pokouší zpeněžit
16.12.2018 | Mirek Mazal
Už jsme viděli spoustu aut, která se tvářila jako stroje prestižních značek a ve skutečnosti šlo o mnohem obyčejnější voty. Majitel tohoto se rozhodl jít zcela opačnou cestou.
Viděli jsme to už mnohokrát a vídáme to i v České republice. Někdo vlastní třeba Peugeot 406 Coupe a místo toho, aby byl spokojený s jedním z nejkrásnějších francouzských aut posledních dekád, z něj začne stavět Audi. A nebo rovnou Ferrari. Na jednu stranu se to dá pochopit, prestižní auto chce mít leckdo, ale reálně na něj má málokdo. Na druhou stranu je ale třeba se ptát, kam si takoví lidé pomohou - reálně dál jezdí Peugeotem 406 Coupe a když jejich přetvářka praskne, svou image tím rozhodně nepodpoří. Tričko s nápisem „Vesrace” také frajera z nikoho neudělalo.
Přes tento závěr potěmkinovské pokusy o lepší auta na bázi těch horších vznikaly, vznikají a vznikat dále budou, dnes vám ale ukážeme něco trochu jiného. Těžko říci, jestli to má šanci vzbudit vaše sympatie, na světě ale existuje minimálně jeden člověk, který vzal výjimečné auto prestižní značky a zabalil jej do hávu mnohem obyčejnějšího stroje. Říká si Tractorri Custom Coupe a jeho podstata je stejně bizarní, jako jeho jméno.
Na první pohled se jedná o karmínově červený Ford Mustang, ve skutečnosti ale jde o Lamborghini Gallardo, které si na Ford pouze hraje Podivný kříženec nemá na světě obdoby, italský supersport do hávu amerického pony caru ještě nikdo nikdy „nezabalil”. I když tedy z některých pohledů vůz vypadá jako skutečný Mustang z roku 2007, ve skutečnosti jím není ani trochu - technika je kompletně z Gallarda.
Je tu celé šasí i pohon zajišťovaný pětilitrovým motorem V10, který spolupracuje s šestistupňovým automatem, všechno „Fabbricato in Sant'Agata Bolognese”. Výkon tedy putuje na všechna kola jako v každém Gallardu a některé detaily to pochopitelně „přiznají”. Už pohled zboku naznačí, že tady něco nehraje a zádi by autu americký původ uvěřil snad jen hodně slabozraký člověk.
Výsledek je ale ještě větším křížencem, než se na první pohled zdá. I když příď je jasně Fordu, nicméně a díly jako zadní blatníky, nárazníky a zadní světla původně patřily Lamborghini, najdou se i komponenty jiných značek. Třeba v předním nárazníku našly své uplatnění diodové blinkry z Porsche 911 Turbo, protože když už se míchá, tak proč ne pořádně.
V kabině už se podobným přístupem nikdo nezdržoval. Tractorri Custom Coupe tak zdobí původní italská palubní deska s volantem střeženým býkem. Řidičovo pracoviště doplňuje stejně vyvedený středový tunel. Cestující potěší kůží potažené sedačky, originální obložení dveří nebo alcantarová stropnice. Aktivní zůstaly i všechny funkční prvky. Elektronika pracuje bez omezení, proto je k dispozici kompletní infotainment nebo například možnost přizvednout světlou výšku předního nárazníku při přejíždění nerovností či zpomalovacích prahů.
O autu se nyní dozvídáme díky tomu, že je na prodej. Vzniklo v roce 2009, dodnes najelo jen 4 126 kilometrů a víme také, že integrace dvou nesourodých světů do jednoho balení vyšla na 700 tisíc dolarů, dnešním kurzem asi 15,9 milionu Kč. To je absurdní suma na podivné Lambo i Ford v jednom.
Unikátní Tractorri Custom Coupe dostalo své jméno kvůli faktu, že zakladatel italské automobilky Ferrucio Lamborghini se původně věnoval výrobě traktorů. Máme pocit, že spíše než jako projev úcty musel tohle auto brát jako důvod obrátit se v hrobě, ale proti gustu... Pokud by takový stroj byl vaším šálkem kávy, vězte, že bude k dostání na lednové aukci společnosti Barrett-Jackson zatím bez odhadu možné ceny.
Tractorri Custom Coupe se tváří jako Mustang, ale z Fordu jsou tu jen části karoserie. Auto je ve skutečnosti Lamborghini Gallardo
Zdroj: Barrett-jackson
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien