Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě

Poplatky za německé silnice měly dojít kompromisu - vynětí zemských silnic. Podle Dobrindta to není pravda, chce návrh předložit v původní formě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě

5.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poplatky za německé silnice měly dojít kompromisu - vynětí zemských silnic. Podle Dobrindta to není pravda, chce návrh předložit v původní formě.

Německé mýto pro osobní automobily možná čekají ještě další změny. Podle původního návrhu Alexandra Dobrindta z nejmenší vládní strany CSU se mělo týkat úplně všech silnic v zemi. To by podle některých spolkových zemí znamenalo problémy pro malý pohraniční styk, nejvíce odporovalo Severním Porýní-Vestfálsko, Bádensko-Württembersko a Porýní-Falcko. Bavorský ministr vnitra, stranický kolega Dobrindta, také nesouhlasil zcela: navrhl z mýta vyjmout příhraniční okresy, taktéž v obavě o malý pohraniční styk.

Agentura Reuters zpravila o dalším kompromisu, který vznikl z neshod mezi CSU a částí CDU, jejíž předsedkyní je kancléřka Angela Merkel, v otázce mýta. To by podle tohoto kompromisu, o němž informoval list Augsburger Allgemeine, mělo být zavedeno pouze na dálnicích a spolkových, tedy hlavních silnicích. Zemské silnice, tedy ty menší, by z něj měly být vyňaty, kteroužto cestou měl být dopad na malý pohraniční styk co nejmenší. Stále nejde o úplně dokonalé zlepšení, ale je to aspoň něco a rána příhraničním regionům by byla o něco menší.

Ještě v ten den se však Alexander Dobrindt nechal slyšet, že žádný takovýto kompromis na stole není a CSU předloží ke schválení návrh v původní podobě, a to ještě letos. To znamená zpoplatnění úplně všech silnic a žádné úlevy příhraničním okresům Bavoska ani jiných spolkových zemí. Přestože Horst Seehofer, šéf CSU, slíbil přezkoumat návrhy příhraničních okresů.

Ke kritikům německého mýta v jeho současné podobě se počítá i ministr financí Wolfgang Schäuble, také člen vládní strany CDU. Jemu ale spíš vadí nutnost reformy daně z vozidel, se kterou Dobrindtův návrh počítá. Oba politici se mají dnes setkat, aby hovořili o úpravě financování dopravní infrastruktury - tam má být přizván i soukromý sektor. Tématem však má být i značně kontroverzní návrh mýtného.

Jak je vidět, snaha o zavedení mýtného se od svého představení setkává s čím dál větším odporem. To není tak úplně překvapivé, zajímavé ale je, jak moc se předkladatel Alexander Dobrindt brání jakýmkoliv změnám. Plán to celé spustit v lednu 2016 platí; jak bude mýto v Německu nakonec vypadat, se však stává o něco méně jistým.


Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 1 - nemecko myto 03Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 2 - nemecko myto 02Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 3 - nemecko myto 01Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 4 - Nemecke dalnice 01Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 5 - Nemecke dalnice 02Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 6 - Nemecke dalnice 03
Mýto v Německu měl potkat kompromis, podle Dobrindta to není pravda

Zdroje: Reuters poprvé a podruhé

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.