Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě
5.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Poplatky za německé silnice měly dojít kompromisu - vynětí zemských silnic. Podle Dobrindta to není pravda, chce návrh předložit v původní formě.
Německé mýto pro osobní automobily možná čekají ještě další změny. Podle původního návrhu Alexandra Dobrindta z nejmenší vládní strany CSU se mělo týkat úplně všech silnic v zemi. To by podle některých spolkových zemí znamenalo problémy pro malý pohraniční styk, nejvíce odporovalo Severním Porýní-Vestfálsko, Bádensko-Württembersko a Porýní-Falcko. Bavorský ministr vnitra, stranický kolega Dobrindta, také nesouhlasil zcela: navrhl z mýta vyjmout příhraniční okresy, taktéž v obavě o malý pohraniční styk.
Agentura Reuters zpravila o dalším kompromisu, který vznikl z neshod mezi CSU a částí CDU, jejíž předsedkyní je kancléřka Angela Merkel, v otázce mýta. To by podle tohoto kompromisu, o němž informoval list Augsburger Allgemeine, mělo být zavedeno pouze na dálnicích a spolkových, tedy hlavních silnicích. Zemské silnice, tedy ty menší, by z něj měly být vyňaty, kteroužto cestou měl být dopad na malý pohraniční styk co nejmenší. Stále nejde o úplně dokonalé zlepšení, ale je to aspoň něco a rána příhraničním regionům by byla o něco menší.
Ještě v ten den se však Alexander Dobrindt nechal slyšet, že žádný takovýto kompromis na stole není a CSU předloží ke schválení návrh v původní podobě, a to ještě letos. To znamená zpoplatnění úplně všech silnic a žádné úlevy příhraničním okresům Bavoska ani jiných spolkových zemí. Přestože Horst Seehofer, šéf CSU, slíbil přezkoumat návrhy příhraničních okresů.
Ke kritikům německého mýta v jeho současné podobě se počítá i ministr financí Wolfgang Schäuble, také člen vládní strany CDU. Jemu ale spíš vadí nutnost reformy daně z vozidel, se kterou Dobrindtův návrh počítá. Oba politici se mají dnes setkat, aby hovořili o úpravě financování dopravní infrastruktury - tam má být přizván i soukromý sektor. Tématem však má být i značně kontroverzní návrh mýtného.
Jak je vidět, snaha o zavedení mýtného se od svého představení setkává s čím dál větším odporem. To není tak úplně překvapivé, zajímavé ale je, jak moc se předkladatel Alexander Dobrindt brání jakýmkoliv změnám. Plán to celé spustit v lednu 2016 platí; jak bude mýto v Německu nakonec vypadat, se však stává o něco méně jistým.
Mýto v Německu měl potkat kompromis, podle Dobrindta to není pravda
Zdroje: Reuters poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před hodinou - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 2 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 4 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 5 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- Volkswagen obecne 05.02. 20:02 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB