Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Opel GT nebude, automobilka ho zavrhla ještě před premiérou konceptu
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobá reinkarnace německého sporťáku by dle značky oslovila jen málo zákazníků. Její čelní maska s chromovými křidélky ale do produkce dorazit má.
Opel v posledních týdnech nemalou měrou šponoval nadšení sportovních fanoušků. Německá automobilka totiž oznámila, že na autosalonu v Ženevě odhalí moderní interpretaci modelu GT. Zatím sice jen ve formě konceptu, podle spekulací ovšem studie měla být pouze předzvěstí sériového modelu, který by měl dorazit zhruba ve dvouletém horizontu. Mluvčí automobilky však nyní veškeré tyto dohady popřel s tím, že novodobé GT má pouze ovlivnit budoucnost stejným způsobem jako před pár lety studie Monza.
Koncept GT „je pouhou studií, která má představit inovace, jenž se možná jednoho dne objeví na produkčním modelu Opelu,“ uvedl mluvčí značky. „Musíme počkat a analyzovat reakce, nicméně toto je okrajový segment, který se navíc zmenšuje. Musíme se na celou záležitost podívat velmi podrobně, nicméně i kdybychom se nakonec rozhodli pro výrobu sportovního automobilu, pak stoprocentně nejde o něco, co by na trhu mohlo být příští nebo přespříští rok.“
Naděje tedy umírá poslední, ovšem aktuálně s příchodem nového Opelu GT raději nepočítejme. Zvláště když se ukázalo, že koncept nebyl postaven na bázi nové generace Astra, jak se spekulovalo, ale na platformě počítající s pohonem zadních kol. Ta aktuálně nepodpírá žádný s mainstreamových modelů značky a byť nejspíše půjdeo architekturu Alpha, která pochází od GM, její adopce Opelem pro vlastní výrobní program by jistě nebyla jednoduchým úkonem.
A přestože zmiňovaná platforma patří mezi ty levnější, rozhodnutí automobilky nejspíše bude negativní i po vyhodnocení kladných reakcí publika. Dá se tedy předpokládat, že nejsportovnějším modelem Opelu bude nadále Astra OPC, jejíž nová generace by měla dorazit v příštím roce. Pod kapotou by přitom měla zaměstnat přeplňovanou jedna-šestku, která bude zhruba 300 koňmi zásobovat pouze přední nápravu.
Na zadokolku s logem Opelu, tedy zřejmě můžeme zapomenout. Namísto celého vozu by do budoucna měla do produkce dorazit hlavně nová čelní maska s chromovými křídélky, dost možná se pak v některých vozech dočkáme tříválce s výkonem navýšeným na 145 koní. Tím ale nejspíše celá mise bude u konce...
Opel GT nakonec do výroby nedorazí, koncept má pouze ovlivnit budoucnost značky jako před pár lety Monza
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 2 hodinami - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
před hodinou - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 2 hodinami - Hertz se narychlo zbavuje dalších 10 000 elektromobilů poté, co ho poslaly do kvartální ztráty převyšující 10 miliard
před 3 hodinami - BMW potvrdilo konec tradičního značení modelů, údajné vyjasnění bude spíš matoucí
před 4 hodinami - Situace v Tesle musí být zlá, když o práci přišla i personální šéfka, stopku dostalo též lisování aut jedním tahem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva