Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit
20.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Výkonově jsou na tom stejně, časově je dělí jedna generace. Přesto je dle amerického Motor Trendu nový Viper pomalejší než odcházející Corvette ZR1.
Nový SRT Viper je prý pomalejší než dosluhující Chevrolet Corvette ZR1, tvrdí magazín Motor Trend a opírá se přitom o časy profesionálního závodníka a novináře Randyho Pobsta, který při vzájemném srovnávacím testu jezdil s oběma vozy na okruhu Laguna Seca. Možná si říkáte: „No a co?” Nebyl by to první a jistě ani poslední případ, kdy to starší vůz natřel jinému, novějšímu. Tak to prostě občas chodí. Jenže tímto závěrem celá věc neskončila, šéf značky SRT Ralph Gilles to vzal osobně a na Twiteru naznačil, že Pobst neumí řídit. Tedy přinejmenším ne „jeho” auto.
Abychom se v této hře snáz zorientovali, bude lepší, když se nejdříve podíváme, jaká auta zde proti sobě stojí. Nejvýkonnější Corvette ZR1 disponuje vidlicovým osmiválcem LS9 s objemem 6,2 litru, který navíc přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem Eaton TVS R2300. Pohonná jednotka dokáže vyprodukovat 647 koní při 6 500 otáčkách a nejvyšší točivý moment 819 newtonmetrů při 3 800 ot./min. Naproti tomu Viper se spoléhá na atmosférický desetiválec s objemem 8,4 litru, který na zadní kola posílá 649 koní při 6 200 otáčkách a 813 newtonmetů při 5 000 ot./min. To je docela vyrovnané, ale jak se to má s hmotností?
Bez ohledu na tabulková čísla Motor Trend vypočítal naprosto identickou výkonovou hmotnost 2,36 kg na 1 hp, proto asi ani nepřekvapí, že oba stroje dosáhly při akceleraci z 0 na 60 mil/h (96 km/h) a 0 100 mil/h (160 km/h) úplně stejné časy - 3,4, respektive 7,3 sekundy. Má tedy ZR1 prostě jen lépe nastavený podvozek? Časy z Laguna Seca to opravdu naznačují. Přestože SRT Viper byl schopen zajet jedno kolo za 1:35,77 min. a překonal při tom auta jako Ferrari 458 Italia, Lexus LFA, Audi R8 GT, Porsche 911 997 GT3 RS a údajně dokonce Nissan GT-R, Chevrolet Corvette ZR1 byl o 2,1 sekundy rychlejší. A to opravdu není málo, spíše je to vzhledem k délce okruhu v Laguna Seca něco jako věčnost.
Tímto bychom mohli epický příběh jedné velké bitvy uzavřít, jenže Chrysler evidentně nechce složit zbraně a odejít jako poražený. Ralph Gilles napsal na svůj kanál na Twitteru několik vět, které nepotřebují komentáře: „Obě auta jsme testovali na několika okruzích a nikdy jsme nenaměřili tak velký rozdíl. Spousta řidičů se Viperu zbytečně bojí,“ napsal Gilles a horké železo koval dál. „Měli jsme ZR1 asi dva roky. Skvělý vůz, ale naše auto prostě odměňuje potřebnou statečnost, kterou Motor Trend zmiňuje.“ Do dalších statusů pak napsal: „V autě je toho ještě spousta, pozvedněte hru a najdete zbylých deset procent. Randy s Viperem vždycky bojoval.“
Znamená to tedy, že je závodní pilot Randy Pobst dřevo nebo Ralph Gilles ufňukaná holka neschopná přijmout porážku? Pravda bude skoro jako vždycky někde uprostřed. Je nutné uznat, že auto jako Viper nemusí sednout všem řidičům, podle nás neexistuje pilot, který by byl schopen dokonale ovládnout sto procent aut bez ohledu na jejich koncepci, naladění a spoustu dalších faktorů. Zároveň ale musíme říci, že Corvette C6 se opravdu povedla a kdo ví, jestli bude C7 citelně rychlejší, zvláště pak, když nová ZR1 dorazí kdoví kdy.
Žádné podobné srovnání prostě není automaticky dokonalé a aniž bychom si mysleli, že Motor Trend výsledky jakkoli manipuluje, říká jeho test nakonec jediné - že Pobst je výrazně rychlejší za volantem ZR1. K jakýmkoli podobným závěrů platným právě pro vás musíte dojít sami, absolutní pravda je v tomto případě k nenalezení.
Na okruhu Laguna Seca má být ZR1 o 2,1 sekundy rychlejší než Viper, šéf SRT s tím ale nesouhlasí
Zdroj: Motor Trend přes Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 5 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 7 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 8 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 10 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva