Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Phaeton Dieselgate nepohřbí, nad Bugatti se ale vznáší otazník
9.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW najel po sérii přiznání na novou strategii. Škrtat se bude, ale zase ne tolik. A sypat popel na hlavu se také bude, ale spíše pro efekt.
Kdybychom byli tištěným deníkem a nikoliv internetovým médiem, popsali bychom již o kauze Dieselgate takové množství papíru, že by nás nejspíše někteří eko-aktivisté začali pranýřovat stejným způsobem jako samotný koncern Volkswagen. Vyhýbat se informování o novinkách v této kauze ale nemůžeme, zvláště když se vývoj začne ubírat novým směrem. A to právě začíná.
Už ráno jsme vás informovali o tom, že VW nadále mlží o tom, co software v motorech TDI EA 189 prodaných v Evropě vlastně dělá, troufá si ale tvrdit, že pokud něco dělat bude, jeho činnost by na základě evropských standardů nemusela být nelegální. Jinými slovy: Volkswagen evidentně zjistil, že přiznáním cesta k úspěchu nevede, a tak raději přepřáhne na zatloukání, alespoň v právní rovině. Směrem k veřejnosti staví přece jen méně sebevědomou tvář, i když také v tomto ohledu nový šéf automobilky Matthias Müller získává půdu pod nohama.
Ten v rozhovoru pro deník Frankfurter Allgemeine jednak uvedl, že celosvětově se skandál netýká 11 milionů aut, ale nejspíše „jen“ 9,5 milionu. To je sice i nadále celoroční produkce koncernu, nicméně vůči původní cifře jde již o 14procentní pokles. A ten ve výsledku nemusí být konečný, neboť od VW stále nezaznělo, jaká auta jsou reálně zasažena něčím jiným než přítomností jakéhosi software. Svolávací akce tedy bude pro Volkswagen levnější, a to pořád platí, že se k ní majitelé inkriminovaných vozů nejspíše dostaví jen v o málo větší než minimální míře.
A zdá se, že už i sám Müller skrytě bojuje o to, aby se ji raději zúčastnilo co nejméně lidí. Šéf koncernu totiž uvedl, že i když půjde jen o softwarový „update”, lze u aut očekávat pokles mj. maximální rychlosti. „Tři nebo pět kilometrů v hodině v případě nejvyšší rychlosti je méně důležité než dosažení emisních limitů,“ řekl. Sám si přitom musí být vědom, že zákazníci uvidí věc z valné většiny přesně naopak, jako Jeremy Clarkson. Svolávací akce se tak stále více jeví jen jako image-podporující krok, nikoli vážně míněná „oprava”.
Že VW věří tomu, že to s řešením nebude tak hrozné (upřímně řečeno, v USA může klidně vyhlásit bankrot tamního zastoupení, opustit tento trh a bolet ho to zase tolik nebude), svědčí i jeho ne zase tak velké odhodlání pohřbít nákladné projekty. I když automobilka musí počítat s tím, že účet za celou kauzu bude nemalý a bez škrtů v investiční strategii kalkulující s 2,7 bilionu Kč se neobejde, Müller v rozhovoru vypíchnul, že spíše než úplný konec jakéhokoli projektu preferuje jeho odložení.
Ani to se ovšem nedotkne nové generace Volkswagenu Phaeton, která je prý pro značku velmi důležitá v rámci operací na asijských trzích. S otazníky pak zmínil především značku Bugatti, i když konkrétní plány nenaznačil. Není tedy jisté, zda dojde pouze k odložení debutu nového modelu Chiron či k něčemu horšímu. Úplný konec čeká leda sponzoring řady sportovních akcí, přičemž o peníze nejspíše přijde fotbalový klub VfL Wolfsburg. Jak tomu ale bude v případě šampionátů Le Mans a WRC, to je prozatím ve hvězdách.
Tím nové informace ještě nekončí, Müller se totiž pustil také do ochrany bývalého šéfa koncernu Martina Winterkorna. Ten podle jeho slov o celé levárně VW opravdu nevěděl, což podtrhl slovy: „Myslíte si, že člen představenstva má čas 'hrabat se' v software motoru?”. Místo toho se mělo i podle něj jednat o iniciativu úzké skupiny inženýrů, kteří museli na jedné straně bojovat s tlakem na snížení emisí, na straně druhé pak s udržením nákladů při zemi.
Kromě toho se Müller zastal i Ferdinanda Piëcha, okolo nějž se v souvislosti s kauzou vyrojila celá řada spekulací. Nový šéf Volkswagenu si rozhodně nemyslí, že bývalý předseda stojí za rozpoutáním skandálu, který mu de facto vrátil vládu nad koncernem, i když nepřímou. Vše jsou prý jen vykonstruované zvěsti, jenž se nezakládají na pravdě. Více se nejspíše dozvíme až v příštím týdnu, víkend snad bude „nedieselový“...
Koncept nového VW Phaeton zjevně nebude tím posledním co z druhé generace uvidíme
Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller očividně již přepřáhl na odlišnou strategii, dává to smysl
Zdroj: Frankfurter Allgemeine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva