Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry
2.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Objemné motory mají své výhody a pokud nežijete v zemi, kde se platí daně z podle emisí v normovaném testu spotřeby, nevýhod zas tolik není.
Zastáváte názor, že objem motoru nelze ničím nahradit? Nebo dokonce, že cokoliv s motorem menším než 4 litry je sekačka na trávu? Pak vás jistě bude zajímat statistika prodávaných ojetých aut s motory o objemu čtyř a více litrů na inzertním webu Mobile.de. Mimo jiné i proto, že objemné motory z nabídek aut jednotlivých výrobců postupně mizí - není to tak dávno, co si bylo možné koupit do Passatu čtyřlitr. A dnes nabídka končí u motoru s přesně polovičním objemem.
Pochopitelně, „velký” motor má své nevýhody. Jednak bývá těžší než menší motor a obvykle má větší normovanou spotřebu, což v zemích, kde se platí daně z provozu aut podle množství emisí CO2, znamená vyšší daně. K výhodám ale patří, že to většinou bývají spolehlivé a trvanlivé motory, protože s auty nemají tolik práce, však jsme tu měli osmiválec, který najel 1,6 milionu km za 9 let. A také, že jejich spotřeba bývá relativně tím nižší, čím rychleji jedete - při ostřejší jízdě kolikrát berou výrazně méně paliva než moderní přeplňované motory. Všechno tohle je ale dobře známo.
Nejmenší motor aut ve čtyřech tabulkách níže je šestiválec, ať už řadový nebo vidlicový, největší jsou naopak dvanáctiválce, ať už ploché vidlicové, normální vidlicové anebo W12, kteroužto koncepci používá Volkswagen. Jsou tu motory dieselové i benzínové, americké i evropské, ale pro všechny platí, že mají nejméně čtyři litry objemu.
Aby tu vůz byl vypsán, muselo na Mobile být zrovna alespoň 15 inzerátů nabízejících auta v Německu, jiné podmínky nebyly. Ve čtyřech tabulkách chybí třeba seřazení podle největšího objemu, ale i tak se můžeme podívat na zajímavé výsledky.
Nejlevnější ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru
Nepřekvapivě jsou to starší americká auta, co najdeme na předních místech přehledu nejlevnějších aut s motory nad 4 l. Vítězí Ford Explorer s průměrnou cenou 5 944 Eur, tedy asi 161 tisíc korun. Levně se ale dají pořídit i starší osmiválcové Mercedesy a BMW - lidé z nich mají obavy hlavně kvůli spotřebě, tak - pokud nejde o nic mimořádného - rychle ztrácejí cenu.
Ford Explorer je podle tabulek nejlevnější cestou k velkému motoru
Nejdražší ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru
Pro zajímavost - na druhém konci spektra vidíme hromadu supersportů z Německa a Itálie. Většina aut tu má víc než osm válců a taky víc než 500 koní. Dle očekávání tu jsou dva vozy Rolls-Royce a BMW Z8, jehož ceny v poslední době rostou. Úplných exotů s ještě většími motory bylo v nabídce málo na to, aby se do tohoto přehledu kvalifikovali.
Ceny Carrery GT jsou v poslední době v ohromné výši
Nejžádanější auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur
Za nejžádanější považujeme ta auta, která se v nabídce ohřejí nejkratší dobu, pak je o ně zjevně velký zájem. Prim tu hraje vůz s vidlicovým osmiválcem laděným Yamahou, který lze nalézt pod kapotou Volva XC90. To je spolu s S80 snad jediné evropské auto, které má V8 uloženou vpředu napříč. Ceny jsou příznivé, motory spolehlivé a tak není divu, že se XC90 V8 ohřeje v inzerci průměrně jen necelých 40 dnů. Opět tu vidíme několik BMW a zájem je také o velké kupé od Lincolnu, kupodivu.
Volvo XC90 V8 je zajímavé osmiválcem umístěným vpředu napříč
Nejčastěji nabízená auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur
Zajímavý je také pohled na auta s velkými motory, ze kterých lze v Německu nejvíce vybírat, kterých je v nabídce více než ostatních. Tady s obrovským náskokem vítězí Fordy Mustang. Ke konci února bylo na některou z verzí Fordu Mustang celkem 946 inzerátů s průměrnou cenou 37 275 Eur, tedy cca 1 milion korun. Široká nabídka je také u Mercedesu SL 500 a trojici nejširší nabídky uzavírá Volkswagen Touareg s motory V8 i W12.
Nejširší výběr je mezi Mustangy. Na fotkách SVT Cobra Coupé 4. generace
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry