Peugeot chce po koupi Opelu dobýt svět. Nedobije ale spíš Opel Peugeot?

23.3.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Podle Roberta Peugeota nejsou ani tak důležité celkové registrace, jako to, že prodáváte aspoň 3 miliony aut na klíčovém trhu. A toho Francouzi dosáhli.

Jednou z největších letošních událostí v automobilovém průmyslu se stala fúze PSA a Opelu. Francouzský koncern od amerického General Motors za 2,2 miliardy Eur (cca 59,45 miliardy korun) převzal německou automobilku, čímž se rázem stal druhým největším výrobcem aut v Evropě. PSA s Opelem se povedlo přeskočit alianci Renault-Nissan a usadit se hned za Volkswagenem.

Pro GM byl odprodej ztrátové firmy pozitivním krokem, dle prezidenta firmy se americký koncern zbavil mlýnského kamene na krku. Důvodem bylo především to, že General Motors nikdy nevěděl, jak s Opelem naložit a nikdy tak plně nevyužil jeho potenciál. Bude to pod taktovkou PSA jiné? To je otázka, nad níž jsme zatím mohli pouze spekulovat.

Trochu světla do toho přinesli zástupci klanu Peugeotů, kteří vlastní 22,19 % hlasovacích práv a 13,68 % akcií. Dle nich PSA konečně dosáhlo na úroveň, na kterou by Francouzi jen sami nejspíše nevystoupali. Podle Roberta Peugeota, který má na starosti strategii koncernu, totiž nejsou důležité celkové globální registrace, ale dosažení prodejů na úrovni alespoň 3 milionů aut na jednom trhu.

„Všichni velcí výrobci dosahují na každém klíčovém trhu tří milionů registrací,“ vysvětlil důvod, proč vlastně PSA koupilo Opel, Robert Peugeot. Jeho bratranec Jean-Philippe pak zachází ještě dále, když dodává: „Toto umožní celému koncernu dobýt zbytek světa, pěkně krok po kroku. Tento úkol zůstává pro PSA tím nejdůležitějším.“ Nedostatkem sebedůvěry tedy klan Peugeotů rozhodně netrpí.

Podle Roberta Peugeota zvládne koncern dobýt svět i proto, že „Opel je silný na trzích, kde není silné PSA“. V tomto mu čísla dávají za pravdu, například ve Velké Británii Opel jakožto Vauxhall prodává více aut než Peugeot, Citroën a DS dohromady. Mezi deseti nejžádanějšími vozy v Anglii za první letošní čtvrtletí totiž najdeme Astru a Corsu (loni zde byla i Mokka), ovšem žádného Francouze.

„Mezi značkami tedy bude docházet jen k malému kanibalismu,“ dodal Robert Peugeot. A právě to jsou podle jeho bratrance důvody, proč „se naše rodina chtěla sblížit s Opelem ještě předtím, než došlo k dohodě s General Motors“. Tím přitom není míněna aktuální fúze, ale spolupráce, již obě strany navázaly již v roce 2012.

Minimálně z pohledu zástupců PSA i GM jde o ideální situaci, my se ale zatím kloníme spíše jen k vítězství na straně Američanů. Ti sice ztratili cca milion registrací ročně a tudíž se prohloubí jejich ztráta na VW Group a Toyotu, na druhou stranu však na překonání těchto výrobců v globálním měřítku stejně nemohli příliš pomýšlet. Tyto plány má nyní zjevně PSA, před kterým ovšem leží opravdu dlouhá cesta. Nezapomeňme, že Peugeot už se jednou do podobné eskapády pustil. A spíše než o dobývání světa mohl hovořit o tom, že jej podobná akvizice dobíjí k zemi...

Peugeot chce po koupi Opelu dobýt svět. Nedobije ale spíš Opel Peugeot? - 1 - Robert a Jean-Phillip Peugeot 01Peugeot chce po koupi Opelu dobýt svět. Nedobije ale spíš Opel Peugeot? - 2 - Robert a Jean-Phillip Peugeot 02
Robert a Jean-Phillipe Peugeotové vidí v odkoupení Opelu jen samá pozitiva

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše