Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu

Na prvních fotkách, na autosalonech, v katalozích i v novinářských testech se vždy prezentují vrcholné vozy. Ty si ale v reálu koupí jen málokdo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu

2.8.2017 | Petr Prokopec | 52 příspěvků

Na prvních fotkách, na autosalonech, v katalozích i v novinářských testech se vždy prezentují vrcholné vozy. Ty si ale v reálu koupí jen málokdo.

Minulý týden jsme mohli nakouknout do čerstvě spuštěného konfigurátoru Škody Karoq. Představili jsme si přitom základní i vrcholné provedení, které si nyní lze objednat. Mezi oběma verzemi byl diametrální rozdíl, a to ještě automobilka hodlá přijít s méně vybaveným provedením, stejně jako dorazí výkonnější motorizace i další příplatkové prvky. Propast mezi „holobytem“ a „palácem“ tedy ještě vzroste.

Právě tento rozdíl nám připomněl, jak moc je vzdálený svět prezentací automobilových novinek od toho skutečného. Jako novináři to známe velmi dobře, neboť v naší pozici skutečně není jednoduché se setkat s jinými než „nabušenými” vozy. Automobilky takové ukazují při prvních odhaleních, na autosalonech i fyzických prezentacích. I taková škodovka je posedlá ukazováním jen takových vozů, na jejichž základě si o tom či onom modelu děláme obrázek. A když pak usedneme do reálně vyrobeného auta některého ze zákazníků - a nemusí to být žádná „bída” - jsme překvapeni, jak také může vypadat.

Pochopitelně, je to logické, každý chce své zboží postavit do co nejlepšího světla. A z automobilek to dělají prakticky všechny. O to větší je pak kontrast mezi tím a pohledy na základní specifikace se skutečnou „cenou od”, která svítívá kousek od prezentačních modelů, které mohou stát klidně trojnásobek.

Abychom si vykreslili realitu v její celistvosti, ukážeme vám níže bok po boku vozy z prezentačních fotek i jejich základní verze, zpravidla z firemních konfigurátorů. A v rychlosti zmíníme, co můžete čekat u základní výbavy a čím vším disponují auta, která jsou automobilkami prezentována právě na oficiálních fotkách...

Audi A6

Značka se čtyřmi kruhy ve znaku nám model A6 představila ve výbavě S-Line, jejíž součástí jsou i 20palcová litá kola. Mimo to lze počítat s plnohodnotými čelními LEDkami, uvnitř pak nechybí jemná bílá kůže a dřevěné dekory.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 1 - Zaklad versus vrchol 01Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 2 - Zaklad versus vrchol 02

Pokud ovšem toužíte po základní konfiguraci za 1 760 900 Kč (což vůbec není málo peněz...), dostanete menší litá kola v ošklivějším designu, halogeny v předních lampách nebo tmavý interiér zkrášlený pouze hliníkem. Kontrast zrovna mezi těmito dvěma verzemi je ohromný.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 3 - Zaklad versus vrchol 03Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 4 - Zaklad versus vrchol 04

Audi Q2

Malé SUV značky se ukázalo na 19palcových ráfcích, jenž byly zkombinovány s dvoubarevnou karoserií. Ani zde přitom nechybí LEDky, uvnitř je pak možné počítat s virtuálním kokpitem.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 5 - Zaklad versus vrchol 05Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 6 - Zaklad versus vrchol 06

Když ovšem u prodejců necháte jen 595 900 Kč, můžete počítat s ocelovými koly, klasickým přístrojovým štítem a interiér, jenž asi jen málokdo bude považovat za vzor pro ostatní výrobce.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 7 - Zaklad versus vrchol 07Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 8 - Zaklad versus vrchol 08

BMW řady 1

V závislosti na zvoleném trhu můžete v případě nejmenšího BMW očekávat menší či opravdu propastné rozdíly. Vrchol totiž může disponovat litými koly, klidně i M Paketem či dvoubarevnou kůží a rozměrným centrálním displejem v interiéru.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 9 - Zaklad versus vrchol 09Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 10 - Zaklad versus vrchol 10

U základu však kupříkladu v Německu nedostanete ani litá kola, vystačit si musíte s plecháči. Na českém trhu již za 690 300 Kč s ozdobnějšími ráfky počítat lze, uvnitř však stále figuruje malá obrazovka v rozměrné středové kapličce. Zákazníci BMW kdysi s nadsázkou říkali, že „výbava za 400 tisíc to spraví” - dnešní realita nebude o moc jiná...

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 11 - Zaklad versus vrchol 11Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 12 - Zaklad versus vrchol 12

BMW řady 5

U nové řady 5 můžete samozřejmě již v základu počítat třeba s litými koly. Nicméně jejich velikost je tím větší, čím hlouběji sáhnete do kapsy. Mimo to mohou být vaše plnohodnotné diodové světlomety, dřevěné dekory nebo dvoubarevné kožené čalounění.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 13 - Zaklad versus vrchol 13Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 14 - Zaklad versus vrchol 14

V případě základu nevypadá pětka jako žebrák ani zvenčí, ani zevnitř. Nicméně působí tak trochu smutně, což je u vozu startujícího na částce 1 309 100 Kč také poněkud smutné. Toulky po konfigurátoru jsou tak nutností, jinak zůstanete u černé kůže a hliníkových dekorů.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 15 - Zaklad versus vrchol 15Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 16 - Zaklad versus vrchol 16

Mercedes-Benz třídy A

Pokud v případě Áčka rozevřete šrajtofli pořádně zeširoka, můžete očekávat 18palcová litá kola, LEDky či provokativní zelený lak Elbaitgrün metallic. Uvnitř pak nechybí sportovní sedadla či audio systém Harman Kardon.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 17 - Zaklad versus vrchol 17Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 18 - Zaklad versus vrchol 18

Pokud ovšem hodláte utratit pouze 539 660 Kč, je vaše verze A 160 se 102 koňmi, ocelovými koly a interiérem, který sice disponuje velkým množstvím tlačítek, ta jsou však povětšinou nefunkční.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 19 - Zaklad versus vrchol 19Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 20 - Zaklad versus vrchol 20

Mercedes-Benz třídy E

V případě třídy E si můžete řádně pustit žilou, v takovém případě sedan ozdobí až 20palcová kola z dílen AMG. Affalterbach může dodat i slušivý bodykit, s nímž pak Mercedes spáruje ještě LEDky či dvojici 12palcových displejů v interiéru.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 21 - Zaklad versus vrchol 21Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 22 - Zaklad versus vrchol 22

U základní verze E 200 za 1 254 770 Kč pak sice lze počítat s litými koly, jejich velikost ale není přílišná. Uvnitř vás pak nečeká velké množství digitální techniky, přístrojový štít totiž počítá jen s malou obrazovkou usazenou mezi analogovým otáčkoměrem a tachometrem.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 23 - Zaklad versus vrchol 23Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 24 - Zaklad versus vrchol 24

Seat Ibiza

V případě výbavy FR vypadá nový Seat Ibiza opravdu k světu, máme tu totiž 17palcová litá kola, sportovní bodykit či třeba volič jízdních profilů. Za 8palcový barevný dotykový displej je ovšem třeba ještě připlácet.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 25 - Zaklad versus vrchol 25Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 26 - Zaklad versus vrchol 26

Základní verze za 296 900 Kč sice zvenčí již příliš pohledně nevypadá, neboť může počítat pouze s 15palcovými ocelovými ráfky, uvnitř však nechybí třeba klimatizace nebo pětipalcový monochromatický displej. Na zadní nápravě pak dokonce stále ještě najdete bubnové brzdy.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 27 - Zaklad versus vrchol 27Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 28 - Zaklad versus vrchol 28

Škoda Octavia

O mladoboleslavské automobilce jsme mluvili již v úvodu v souvislosti s novou Škodou Karoq, nyní si posvítíme na faceliftovanou Octavii. Ta nakonec může vypadat k světu, pokud sáhnete po velkých litých kolech, LEDkách vpředu i vzadu, dvoubarevném interiéru, automatu nebo osmipalcovém displeji.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 29 - Zaklad versus vrchol 29Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 30 - Zaklad versus vrchol 30

Základ za 354 900 Kč oproti tomu nabízí jen 15palcová ocelová kola, elektrické otevírání oken pouze vpředu či multimédia Swing s pětipalcovým displejem. Za klimatizaci si ovšem již musíte připlatit.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 31 - Zaklad versus vrchol 31Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 32 - Zaklad versus vrchol 32

Volkswagen Golf

Další z koncernových vozů může z vašeho účtu odečíst klidně i více než milion korun, pokud zvolíte provedení Golf R. Výbava R-Line je sice o pár set tisíc levnější, velká litá kola vám ale dodá rovněž, stejně jako slušivý bodykit. Uvnitř si pak můžete dopřát i digitální přístrojový štít.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 33 - Zaklad versus vrchol 33Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 34 - Zaklad versus vrchol 34

Základní výbava Trendline je k dispozici od 411 900 Kč, pročež můžete počítat s vyšším standardem než u Škody. Exteriér sice musí počítat s plechovými patnáctkami (a na některých trzích jen s jedním párem dveří), uvnitř ale nechybí automatická klimatizace nebo 6,5palcový barevný displej spárovaný s rádiem Composition Colour.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 35 - Zaklad versus vrchol 35Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 36 - Zaklad versus vrchol 36

Volkswagen up!

U malých vozů je rozdíl mezi základem a vrcholnou výbavou nejvyšší, cílit je totiž třeba na co nejnižší ceny. Pokud se ale necháte v konfigurátoru unést, můžete zvolit litá kola či třeba prosklenou střechu. Uvnitř pak nechybí lesklé dekory nebo ozdobné čalounění sedadel.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 37 - Zaklad versus vrchol 37Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 38 - Zaklad versus vrchol 38

Když ovšem nechcete utratit více než 219 900 Kč, je třeba počítat se 14palcovými litými koly, přípravou pro rádio nebo okny v elektrice. Tím ale výbava víceméně končí, prakticky celou kabinu tedy pokrývají jen tmavé plasty, s nimiž mnoho parády nenaděláte.

Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 39 - Zaklad versus vrchol 39Podívejte se, nač vás automobilky lákají. A co nakonec prodávají za základní cenu - 40 - Zaklad versus vrchol 40

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 52 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama