Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche přiznává, že model Panamera je designový omyl
11.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není obvyklé, aby nejvyšší manažeři automobilek přiznávali nějaké chyby. Šéf Porsche Müller jich přiznal více, zejména stran designu Panamery.
Je nakonec jedno, jestli někdo vede automobilku, pekárnu, politickou stranu nebo prodejnu s ovocem a zeleninou, omyly přiznává takový člověk obvykle přiznává obtížně. Na jednu stranu je to logické - pokud děláte svou práci tak, jak nejlépe dovedete, máte pocit, že ji děláte správně a sami sobě zrcadlo pravdy nastavíte jen stěží. Navíc i pokud pochybujete, jsou tu jiné faktory - loajalita k vlastním zaměstnancům, zaměstnavateli či obchodním partnerům, se kterými spolupracujete. Takový člověk zkrátka kráčí v sebou samým vytyčené linii a od toho, aby hodnotili jeho práci, jsou tu jiní.
Na druhou stranu je zřejmé, kam takový přístup vede. Pochopitelně, pokud děláte svou práci opravdu dobře a všichni okolo jsou s ní spokojeni, pak jedině ke hvězdám. I ti nejúspěšnější ale občas zaškobrtnou a mohou zamířit přesně opačným směrem. Pokud jsou ovšem dostatečně sebekritičtí, mohou podle signálů z okolí sami seznat, že to či ono udělali špatně a své předchozí kroky přehodnotit.
V automobilovém sektoru něco takového nebývá obvyklé, zejména ne v rovině teoretické. Opravdu jen zřídka se stane, že by někdo z vedení té či oné firmy vystoupil na veřejnosti, přiznal chybu a slíbil zjednání nápravy. To už musí jít do tuhého. Obvykle se chyby přejdou buď zcela (vždyť ten mrtvý kůň vždycky jezdil...), nebo se spíše výjimečně vyřeší fakticky bez zbytečných slov. Že se to opravdu stává, potvrdil třeba nedávný facelift VW Polo GTI, který vozu sebral problematický motor a převodovku a ve výsledku je lepší i levnější. Že je typické spíše to první, ale potvrdil předchozí krok Škody s obdobným modelem - prostě trvala na tom, že mrtvý kůň byl dobrý, ale zákazníci ho od škodovky pouze nechtěli.
Dnes tu máme další signál a znovu od skupiny VW. Šéf Porsche Matthias Müller se totiž pro australská média na stále ještě probíhajícím pařížském autosalonu vyjádřil na adresu stávajícího modelu Panamera. O to si můžete myslet leccos dobrého, faktem ale je, že mezi nejkrásnější auta na trhu nepatří. A Müller otevřeně přiznal, že během jeho vývoje došlo k chybám.
„Byly tu nějaké omyly,” řekl konkrétně nejvyšší šéf Porsche a svou myšlenku dále rozvedl. Podle jeho slov zejména design exteriéru i kabiny „mohl být lepší” poukazujíc hlavně na linii střechy a zastaralý tvar zádě. Designový šéf firmy Maurer, pro kterého byla Panamera prvním projektem, který přímo řídil, se kupodivu též nezdráhal tnout do živého. Prý kdybychom se jej zeptali v době, kdy Panameru dělal, byl by spokojen. Dnes ale ví, že výsledek mohl být lepší.
Müller ani Maurer tedy Panameru nešetří, zároveň si ale z výsledku velkou hlavu nedělají. Automobil se prodává dobře, už oslovil přes 100 tisíc klientů a podle šéfa Porsche ten, kdo si vůz koupí, jej má opravdu rád. Ani toto smíření není překvapivé, smyslem vyjádření obou pánů jistě nebylo nasypat si popel na hlavu, ale hlavně zamést cestičku nové generaci.
Ta má na trh dorazit v roce 2016 a její design prý bude výrazně odlišný. Ačkoli detailů jsme se mnoho nedozvěděli, linie střechy má být „rychlejší” (zřejmě s ne tak těžkou zádí, tedy více jako kupé), přesto nemáme čekat uhlazené auto pro každého. Podle Müllera bude opět hodně takových, kterým se Panamera líbit nebude, ale považuje to znovu za dobrou cestu - u takového modelu chce vsadit na design polarizující, nikoli všeobjímající.
Uvidíme tedy, co nakonec z Porsche vypadne. Dosavadní špionážní fotky žádné velké změny nenaznačovaly, může ale jít o jen o následek chytrého maskování či používání částí současného modelu v tzv. mulách. Už příští rok jistě budeme chytřejší...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Porsche Panamera je dobré auto, krasavec to ale není. Příští generace má být lepší, přesto se prý nebude líbit všem
Zdroje: Car Advice, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch