Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč mají některé Opely v kufru schovaná druhá zadní světla, i když nejsou vidět?
6.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dokud neotevřete zavazadelník a něco do něj nezačnete nakládat, nikdy se o nich nedozvíte. Přesto to jsou a mají svůj smysl, jen ne u nás.
Před pár lety se nám podařilo v testovacím centru Opelu naživo nahlédnout pod pokličku tehdy nového kabrioletu Cascada. Design kolega hodnotil kladnými slovy. Vyvážené proporce vnější architektury doplňuje podobně zdařilý interiér. Jedna věc se ale vymyká konvencím. Zvláštnost zadní části vozu je zřetelná až po otevření víka kufru.
Při nakládání batožiny může člověka zmást druhá sada světel, která se nachází pod víkem kufru za těmi druhými. Cascada opravdu má dvě sady koncových svítilen, které nikdy nemohou dojít současného využit, jsou to jakási světla na světlech. Slovní hříčka tot konstrukční řešení opravdu popisuje nejlépe a je na místě se ptát, proč tu taková věc je.
Američané to budou chápat snáz. Tamní federální předpisy brání výrobcům automobilů zabudovat brzdové svítilny na pohyblivé části karoserie. Důvodem je zajištění viditelnosti brzdového znamení za každé situace, dejme tomu i s otevřenými pátými dveřmi a dlouhým nákladem uvnitř. Proto mají auta pro americký trh obvykle brzdová světla umístěná tak, aby otevření víka kufru či natahování sklopené střechy jejich pozici nezměnilo. Cascada je ale výjimkou - otevírá se celý kryt kufru i se světly.
Než aby tvůrci hyzdili design vozu jinak řešenými světly, vložili druhou sadu světel na okraj otevřeného zavazadlového prostoru. Tak se inženýři vypořádali s americkou podmínkou a mimo to zvýšili aktivní bezpečnost. V Evropě sice takové pravidlo neplatí, firma ale nechce vyrábět více verzí pro různé trhy, a tak tahle věc zůstala i evropské Cascadě, i když tu není vůbec potřeba.
Cascada v tom není sama, ani jako Opel. Podobnou věc najdeme na některých verzích Insignie, ale také na dalších vozech - jmenujme třeba Audi Q5 nebo Mini Countryman. Ne u všech ale musí být vidět i na evropských verzích, u Opelů je. Vlastně jen jako projev neochoty kdysi mateřského koncernu General Motors vyrábět pro celý svět několik různých provedení...









Chytré řešení jak vyzrát na předpisy a nenarušit provedení zadní části auta
Stejná verze se dodává na různé trhy po celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 4 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Toyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před hodinouToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 3 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 4 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 5 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 13:43 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan