Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce

Německý koncern se konečně může začít radovat z pozitivních výsledků. Celkové nadšení kazí jen prodeje Volkswagenu a americké trhy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce

16.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern se konečně může začít radovat z pozitivních výsledků. Celkové nadšení kazí jen prodeje Volkswagenu a americké trhy.

Kauza Dieselgate pro mnohé působí jako potvrzení, že VW Group je za vším zlev, které se v autmobilovém odvětví děje. To jistě není pravda, ale Volkswagen opravdu podváděl, přišlo se na to a bude za to platit. Nicméně není jediný, jak se ukázalo třeba u Mitsubishi, jehož skandál má ještě hlubší a širší kořeny. A také důsledky, neboť 34 procent japonské automobilky odkoupil Nissan a stal se tak de facto jejím vládcem.

My se ale dnes budeme zabývat jen německým koncernem, jemuž mnozí po vypuknutí kauzy prorokovali drtivý pád. Ten se ovšem nekonal a nekoná, důsledky skandálu pociťuje víceméně jen Amerika. V zámoří navíc prodeje klesají hlavně kvůli tomu, že diesely tvořily podstatnou část nabídky a prodávat se pořád nemohou, klientela se od německé značky zásadním způsobem neodklonila. Ukazuje se tak, že zlo, jakkoliv je špatné, je časem zapomenuto. Ostatně se stačí podívat na poslední volební průzkum v České republice a uvidíte, která strana překvapivě patří mezi tři nejsilnější, přestože je s ní spojen více než čtyřicetiletý útisk.

Tuto úvahu berte jako úvod do situace, která se týká prodejů VW Group. Ty od ledna do konce dubna letošního roku, pro někoho asi překvapivě, rostly. Sice jen o 0,6 procenta, což odpovídá nějakým 20 tisícům vozům, nicméně i tak jde o pozitivní posun v době, kdy by bylo spíše možno očekávat pád. K tomu sice došlo, ovšem jen u samotného Volkswagenu coby značky primárně na trzích, které s Dieselgate nesouvisí. Pokles v USA tedy ano, ovšem v Brazílii propad VW jen kopíruje samotný trh - ten šel dolů o 26 procent, stejně jako VW (jen pro srovnání, Fiat zde klesl dokonce o 35 %).

Pokud se zaměříme na samotný Volkswagen, pak ten aktuálně vyčkává hlavně na příchod nových modelů, které jsou de facto firemními bestsellery. Řeč je hlavně o Golfu, v jehož případě se letos dočkáme faceliftu a za dva roky zcela nové generace, či Tiguanu. Jeho nové provedení totiž ještě nebylo plnohodnotně uvedeno na světové trhy - a jak jsme si řekli v rámci zprávy o prodejích na českém trhu, tento stav je citelně znát, neboť u tohoto modelu jsou prodeje jen zlomkové ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Od slov přejděme k suchým číslům, které jsou jen potvrzením výše zmíněného. VW Group rostl v Evropě i Rusku, v zámoří mu pomáhají hlavně velmi dobré mexické registrace. Vše pak umocňuje Čína, kde byl koncern vždy velmi silný v kramflecích. Důvodem veškerého růstu jsou přitom hlavně Audi a Škoda, kdy obě od ledna do dubna zlepšily své výsledky o necelých 5 procent. Ještě razantněji ve stejném období rostlo Porsche (+6,8 %), špatně na tom nejsou ani užitkové vozy VW (+4,7 %), MAN (+4,9 %) nebo Scania (+5,6 %).

V důsledku tohoto pozitivního posunu tedy nejspíše nepřekvapí, že vedení koncernu odsouhlasilo vyplácení bonusů zaměstnancům ve výši 3 950 Eur (cca 107 000 Kč) za loňský fiskální rok. Z této hrubé sumy přitom bylo 1 545 Eur (42 000 Kč) vyplaceno již s předstihem na konci listopadu 2015. Daná suma byla vyjednána mezi vedením VW Group a odbory, přičemž zároveň bylo konstatováno, že do budoucna budou odměny kalkulovány na základě výsledků za poslední dva roky.

Závěrem pak jen dodáme „závazek“ Volkswagenu, jenž se týká dnes velmi často zmiňovaného amerického trhu. Na ten se chce automobilka vrátit s plnou vervou, přičemž prý nepůjde o obranu stávajících pozic, ale o útok na zcela nové kóty. Ten má odstartovat v příštím měsíci, kdy by mělo být dosaženo finální dohody s tamními úřady. Značka přitom plánuje nejen větší množství crossoverů a SUV, ale také celou rodinu elektromobilů a plug-in hybridů postavených na platformě MEB, které by měly dát jednou provždy zapomenout na kauzu Dieselgate.


Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 1 - Prodeje VW 1-4-2016 01
Prodeje VW Group rostou hlavně v Evropě a Číně...

Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 2 - Prodeje VW 1-4-2016 02
...čemuž napomáhají hlavně značky Audi, Škoda a také Porsche

Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 3 - Audi A3 2016 2017 facelift 016Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 4 - Audi A3 2016 2017 facelift 011Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 5 - Audi A3 2016 2017 facelift 015Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 6 - Audi A3 2016 2017 facelift 014Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 7 - Audi A3 2016 2017 facelift 012Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 8 - Audi A3 2016 2017 facelift 017Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 9 - Audi A3 2016 2017 facelift 021Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 10 - Audi A3 2016 2017 facelift 022Prodeje VW od ledna do dubna 2016 narostly, ovšem ne díky vlastní značce - 11 - Audi A3 2016 2017 facelift 023
Nejprodávanějším modelem Audi za první letošní čtvrtletí je v Evropě A3

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.