Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové znovu mění nejslavnější okruh světa. Právě z něj mizí další obávané úseky
28.11.2018 | Mirek Mazal
Novinky jistě povedou k vyšší bezpečnosti a okruh jistě znovu zrychlí. Bude to ale bez nástrah typu „hrb” na Schwedenkreuzu pořád ten Nürburgring, jak jej milujeme?
Nehody k Nordschleife neodmyslitelně patří. Zní to barbarsky, ale obtížný okruh občas méně zkušené řidiče jedoucí za hranicemi svých možností vytrestá. Bez nebezpečí by se Zelené peklo stalo dalším tuctovým okruhem, jakých je na planetě mnoho. Obávaných úseků je spousta, i proto je dnes Severní smyčka Nürburgringu nejobtížnějším a nejslavnějším okruhem světa.
Jednou ze záludných částí je tzv. Schwedenkreuz čili levotočivá zatáčka za horizontem, která následuje po dlouhé rovince, na níž auta dosahují i rychlostí přes 300 km/h. Uprostřed má terénní nerovnost, na které se autům ráda odlehčuje záď a bývají z toho spektakulární nehody. Zvládnout průjezd tímto místem perfektně je pro každého nadšeného řidiče výzva.
Jenže přišel podzim, s ním i sníh, mráz a konec letošní sezóny. Mezi svodidla a záchranné bariéry zavítala stavební technika místo více či méně upravených automobilů. Stavbaři si každoroční změny nenechali na jindy a pustili se do úpravy sektoru pojmenovaného podle kříže z 30leté války, který se nachází poblíž trati. Schwedenkreuz už nikdy nebude jako dřív, segment oddělující zrno od plev sice nově odpustí jezdecké chyby, ale zase ubere kus ikonické výjimečnosti Nordschleife.
Vedení okruhu dnes plně ovládaného ruskými majiteli se rozhodlo zasáhnout do asfaltu na pěti místech - bezpečnostním úpravám neunikne 2,5 kilometru povrchu, konkrétně se zmírní nároky na řidiče a techniku v částech zvaných Schwedenkreuz, Kallenhard, Metzgesfeld, Ex-Mühle a Hohe Acht. Chystané změny zveřejnil lokální expert na dění okolo Nürburgu a okolí jménem Misha Charoudin ve spolupráci s odpovědnými osobami.
Tiskový mluvčí Nürburgringu Alexander Gerhard během procházky po rozkopaném závodišti sdělil, že probíhá kompletní renovace speciálního povrchu včetně podkladu s vidinou životnosti cca 20 let. Ke vší smůle dodal, že terénní vlna za Schwedenkreutzem způsobující tolik nehod bude srovnána. Extrémně těžký prvek působící řadu potíží při průjezdu bez adekvátní reakce pilota už nebude strašit nezkušené řidiče. Správné dávkování plynu a rovnání vozidla patřilo před pravotočivou zatáčku Aremberg k povinnostem, bohužel jen do konce roku 2018. Můžeme být rádi za neměnné uspořádání rychlé sekce, stejná zůstane šíře a klenutí silnice.
Pátý kilometr zatáčkovité okresky v pohoří Eifel není jediným cílem změn. Gerhard opustil Charoudina, ale ten se rozpovídal s kamerou v ruce na místě pravotočivého zatočení zvaném Kallenhard. Osmý kilometr značí místo, kde za deště mají problémy snad všichni, kteří zvolí vnitřní stopu zalitou vodou. Kluzký asfalt bude nahrazen novým, přilnavějším materiálem.
Za zmínku stojí i renovace zatáčky Ex-Mühle vycházející z nejnižšího bodu celé Severní smyčky. Klopená zatáčka neodpouštěla nedokonalosti jízdního projevu, mnoho aut skončilo v pravých svodidlech zejména v deštivém počasí. Položení nového koberce by mělo usnadnit správné projetí za každých podmínek.
Poslední zastávkou je Hohe Acht. Vrchol mylně považovaný za nejvyšší bod trati byl opraven loni a po roce se dočkal praktické renovace nájezd ze směru od legendárního panelového zatočení Caracciola-Karussell.
Odstranění charakteristických nerovností a ostatních znaků drsné Nordschleife samozřejmě souvisí se zvýšením bezpečnosti, jelikož mnoho nováčků si nedalo říci a špatným stylem řízení ohrožovalo sebe a všechny poblíž. Preventivní opatření zároveň posílá do stoupy rekordní časy zajeté při různých příležitostech. Na starém povrchu se složitějšími nástrahami jezdci museli jet pomaleji, nové podmínky opět přinesou lepší časy. Je to evoluce, kterou Nordschleife prochází od svého zrodu, trochu hořkosti v ústech nám ale po představení chystaných novinek zůstává - Severní smyčka se nestala Severní smyčkou proto, že jsou na ní věci stejně jako jinde, právě naopak. A nelze si nepovšimnout, že k tolika změnám dochází právě od doby, kdy se vlády na okruhem ujali Rusové. Možná jen mají peníze na realizaci změn, které okruh dávno potřeboval. Možná ale prostě jen nerozumí tomu, co dělá tohle místo historicky tak výjimečným.
Na Nordschleife tradičně probíhají změny pro nadcházející sezónu. Nejvíc mrzí asi zásah do úseku zvaného Schwedenkreuz, kde se dal poznat zkušený řidič
Přestavba se týká i části Kallenhard...
... stavbaři operují také u Ex-Mühle...
Zdroj: Misha Charoudin@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz